In analiza de monitorizare au fost introduse 170 dintre cele mai cunoscute branduri de medicamente OTC de pe piata romaneasca (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) si 47 de producatori.
- Instrumentul de lucru: Zelist Monitor si Lista medicamentelor pasibile spre eliberare din farmacii fara reteta (2014)
- Pentru realizarea topurilor: s-au luat in considerare mentionarile din toate canalele social media monitorizate de Zelist Monitor
- Pentru analiza socio - demografica: s-au luat in considerare conturile Twitter si blogurile care prezinta date socio-demografice (gen biologic, varsta, locatie).
- Perioada de analiza: 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014
Vizibilitatea principalelor medicamente OTC branded
Din analiza datelor se observa ca, fata de perioada precedenta (iulie 2012 - iulie 2013), brandurile Nurofen si Bepanthen au fost mai discutate, ceea ce a facut ca vizibilitatea lor sa creasca cu 2%. Brandurile No-Spa, Espumisan, Coldrex si Strepsils au inregistrat o crestere de cate 1 punct procentual fata de prerioada precedenta.
Unde s-a discutat mai mult despre cele mai vizibile medicamente OTC?
Referindu-ne doar la mentionarile medicamementelor pe bloguri si in conturile de Twitter care prezinta date socio-demografice, se observa ca:
- Nurofen a fost mai discutat in Bucuresti (47%) si in Transilvania (16%)
- Despre brandul No-Spa s-a discutat cel mai mult in Bucuresti (59%), Transilvania (12%) si in Moldova (12%)
- Diclofenac a fost mai prezent in postarile din Bucuresti (41%) si din Moldova (22%)
- Coldrex a fost mai prezent in discutiile blogerilor si a utilizatorilor de Twitter din Bucuresti (48%), din Moldova (18%) si din Transilvania (15%)
- Despre Visine s-a discutat in Bucuresi (38%), in Transilvania (19%) si in Muntenia (10%).
- Medicamentul Colebil a fost mai prezent in postarile bucurestenilor (31%), dar si muntenilor (19%)
- Panadol a fost mai prezent in posturile din Bucuresti (55%) si in Transilvania (21%).
Cine a discutat mai mult despre principalele branduri de medicamente OTC?
- Despre Nurofen au discutat mai mult femeile (52%) decat barbatii (48%)
- No-spa a fost mentionat in mare majoritate de catre femei (70%)
- Diclofenac a fost mentionat in 54% dintre aparitii de catre femei
- Despre Coldrex au discutat mai mult barbatii (61%) decat femeile (39%)
- Visine a fost mentinat mai mult de catre femei (64%) decat de barbati (36%)
- Alte branduri care au fost mentionate mai mult de barbati decat de femeie: Prostamol(69%), Colebil (69%), Triferment (66%), Antinevralgic (63%), Fervex(61%), Faringosept(61%)
- Alte branduri care au fost mentionate mai mult de femei decat de barbati: Brevoxyl(86%), Scobutil (80%), Strepsils (65%)
Principalele medicamente OTC si varsta emitentilor
- Nurofen a fost mai vizibil pe urmatoarele segmente de varsta: 25 - 34 ani (46%), 14 - 24 ani (21%) si 35 - 44 ani (20%)
- Coldrex a fost mai vizibil pe segmentele de varsta: 25 - 34 ani (52%) si 14 - 24 ani (29%)
- Brandul Visine a fost mai discutat in segmentele de varsta: 25 - 34 ani (58%) si 35 - 44 ani (18%)
Vizibilitatea principalilor producatori de medicamente OTC in social media romaneasca
Aparitiile fiecarui producator reprezinta suma tututror aparitiilor propiilor medicamente. Procedeul de calcul nu a luat in considerare medicamentele cu denumiri generice, comune mai multor producatori.
Comparativ statisticile din anul precedent (1 iulie 2012 - 1 iualie 2013), se observa din analiza datelor ca Reckitt Benckiser a inregistrat o crestere a vizibilitatii in social media de 3%. Cresterile companiilor Bayer si Berlin - Chemie au fost de cate 2 procente fiecare. Sanofi, GlaxoSmithKlein si Biofarm au crescut cate un procent in aceasta perioada fata de perioana anterioara (1 iulie 2012 - 1 iulie 2013).
Segmentul Raceala si Gripa - evolutia principalelor branduri de medicamente pentru Raceala si Gripa in ultimul an
In ultimul an (1 iulie 2013 - 1 iulie 2014), Nurofen a inregistrat cea mai mare vizibilitate in social media intre 7 si 13 aprilie 2014. Coldrex a fost cel mai discutat intre 30 septembrie si 06 octombrie 2013 si intre 09 si 15 iunie 2014.
Tot in perioada 09 - 15 iunie 2014 s-a inregistrat si varful de vizibilitate maxima pentru brandul Panadol. Fervex s-a bucurat de maxima expunere in social media intre 14 si 20 octombrie 2013. Theraflu si Modafen au inregistrat varfuri intre 3 si 9 februearie 2014.
Segment Raceala si Gripa - Share of Voice intre 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014
Segmentul Analgezice - evolutia principalelor branduri de analgezice in ultimul an
In ultimul an (1 iulie 2013 - 1 iulie 2014), Diclofenac a avut un varf extrem de pronuntat al aparitiilor in social media intre 07 si 13 aprilie 2014. Despre Voltaren s-a discutat cel mai mult intre 31 martie si 06 aprilie 2014 si intre 19 si
25 mai 2014. Brandul Antinevralgic a fost mentionat cel mai mult intre 11 si 17 noiembrie 2013. Ibalgin a inregistrat maximul de vizibilitate in social media intre 14 si 20 iulie 2014.
Segmentul Analgezice - Share of Voice intre 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014
Segmentul Picaturi Nazale - evolutia principalelor branduri de picaturi nazale in ultimul an
Pentru Bixtonim, perioada de maxima vizibilitate in social media a fost 09 -15 septembrie 2013. Brandul Nasic a fost cel mai mult mentionat in social media intre 23 si 29 iunie 2014. Despre Vibrocil s-a discutat cel mai mult intre 25 noiembrie si 1 decembrie 2013. Olynth a inregistrat varful de vizibilitate in perioada 11 - 17 noiembrie 2013.
Segmentul Picaturi Nazale - Share of Voice intre 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014
Segment Antitusiv - evolutia principalelor branduri de medicamente impotriva tusei in ultimul an
Stodal a fost cel mai mentionat intre 23 si 29 septembrie 2013, Prospan a inregistrat cele mai mari cresteri ale vizibilitatii intre 20 si 26 ianuarie 2014 si intre 16 si 22 iunie 2014. Robitussin a inregistrat varful intre 17 si 23 februarie 2014. Mucosolvan a fost cel mai mentionat in social media intre 14 -20 octombrie 2013 si intre 12 -18 mai 2014. Tot intre 14 - 20 octombrie 2013 a fost mentionat cel mai mult si brandul Paxeladine.
Segment Antitusiv - Share of Voice intre 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014
Segment Tablete durere in gat - evolutia principalelor branduri de tablete impotriva durerilor in gat, in ultimul an
Intre 1 iulie 2013 si 1 iulie 2014, Strepsil a atins varful de maxima vizibilitate in social media intre 02 si 08 decembrie 2013. Pentru Tantum Verde cea mai buna perioada a fost 23 - 29 sepetmbrie 2013. Faringosept a fost cel mai mult mentionat in social media intre 07 si 13 ocotmbrie 2013.
Segment Tablete durere in gat - Share of Voice intre 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014
Segmentul Aparat Digestiv - evolutia principalelor branduri de medicamente pentru aparatul digestiv, in ultimul an
Se observa ca in perioada 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014, No-spa a fost cel mai vizibil intre 24 si 30 martie 2014 si intre 14 si 20 aprilie 2014. Despre Espumisan s-a vorbit cel mai mult intre 21 si 27 octombrie 2013. Colebil si Triferment au inregistrat doua varfuri de maxima vizibilitate in social media: intre 23 si 29 decembrie 2013 (Craciun) si intre 14 si 20 aprilie 2014 (Pastele ortodox).
Segmentul Aparat Digestiv - Share of Voice intre 1 iulie 2013 - 1 iulie 2014
rezumat in INFOGRAFIC-ul ZeList
ZeList Monitor, dezvoltat de TreeWorks, reprezinta cel mai complex instrument de monitorizare social media din Romania, urmarind peste 85.000 de bloguri, peste 200.000 de conturi de Twitter si 2.400 de surse online media, peste 42.000 de pagini publice Facebook si cele mai importante forumuri din online-ul romanesc. Alte canale social media importante pe care Zelist Monitor le utilizeaza: Linkedin.com. Youtube.com, Instagram.com, Foursquare.com, G+, Ask.fm.