Sa ne teleportam bijutieristic intr-un viitor alternativ: LaCercei.ro

Sa ne teleportam bijutieristic intr-un viitor alternativ: LaCercei.ro

Diana e din Brasov, sta in Bucuresti, lucreaza la o multinationala si, in timpul liber, se dedica misiunii de a face cunoscut Steampunk-ul prin bijuterii. In cateva cuvinte, Steampunk-ul e un curent artistic retro-futurist, care cuprinde literatura sci-fi, filme, muzica, haine, bijuterii, jocuri video - toate bazate pe ideea unui viitor imaginat (deseori, post-apocaliptic), petrecut intr-o societate similara cu cea din vremea epocii victoriene, dominata de tot felul de masinarii care functioneaza numai si numai pe baza motorului cu abur.

Proiectul LaCercei a inceput din pasiunea Dianei pentru mesterit. De la inceput, cand avea numai cercei din lemn, LaCercei.ro a devenit acum un butic de inspiratie steampunk cu pandantive, inele si butoni care, trebuie spus, se fac remarcate de la departare. Sunt facute din parti de ceasuri vechi, rasina si alte materiale, si ies niste frumuseti ciudate care redau atmosfera unui viitor-trecut reimaginat.

Diana si prietenul ei au venit impreuna cu ideea. Tot impreuna s-au si pus pe treaba. Povestea:

Despre Diana
Sunt brasoveanca si mi-e constant dor de casa fiindca, dupa liceu de informatica si facultate de psihologie facute acasa, am ajuns intr-o multinationala tocmai in Bucuresti; povestea clasica. Asta imi ocupa cam 50 de ore din saptamana. In rest, cam tot timpul liber inseamna LaCercei.ro.

Echipa
Suntem doi. N-as fi reusit singura si sunt de parere ca nici nu era o posibilitate. De la inceput a fost nevoie de cineva care sa ma incurajeze si motiveze, si, din fericire, pe langa incurajari se pricepe si la programare. Prietenul meu a fost cel care a cumparat intr-o zi domeniul si a construit site-ul, si care se tine constant de capul meu sa nu ma las pagubasa cand nu-mi convine cate ceva. Eu ma ocup de creatie si administrativ, iar el se ocupa de site si promovare.

Ideea
Pur si simplu s-a intamplat. De cand eram mica, mesteream tot felul de chestii si desfaceam orice surub prindeam la indemana. Tot cand eram mai mica, m-am lasat fascinata iremediabil de un joc pe calculator, si anume Syberia. Ca sa aflu de curand ca Syberia este element de referinta al curentului Steampunk. Am iubit dintotdeauna vestimentatia perioadei victoriene. Nu stiu in ce masura au contribuit toate astea, dar stiu clar ca ideea a fost pana la urma a lui :)

Procesul
Inspiratia vine cand si cand, iar atunci trebuie sa profit de ea. Materialele vin de peste tot, de pe internet, din magazinele de specialitate si neaparat de la targurile de vechituri. Am reciclat toate ceasurile vechi ale cunostintelor, am mai cumparat de la ceasornicari, dar baza ramane targul de vechituri.

Nu e un procedeu de maxima dificultate dar cere timp, rabdare, multa migala si atentie la detalii. N-am calculat niciodata cat dureaza sa fac o bijuterie pentru ca fac mai multe in acelasi timp; pot estima cam o saptamana pentru "un lot", o zi sau doua dureaza pictatul bazelor, inca doua sau trei zile petrec aranjand piesele in baze si turnand rasina, iar altele doua sunt asteptarea (rasina se intareste cam in 1-2 zile).

In atelier

Obiective
LaCercei.ro este menit sa ne aduca independenta financiara. Faptul ca nu e foarte cunoscut curentul Steampunk ni s-a parut o oportunitate buna.

De la idee la infaptuire
LaCercei a inceput altfel. Initial erau doar cercei si erau de lemn. Intre timp ne-a venit ideea asta, dar n-am mai schimbat numele pentru ca il indrageam prea mult. Acum nu il mai schimbam pentru ca lumea ne stie drept LaCercei.ro.

Lansarea a venit odata cu pagina de Facebook, apoi un targ in Bucuresti, dupa care am lansat si site-ul. Incet, parca prea incet, si destul de haotic. Ne-am disciplinat destul de tarziu, dar am ajuns la un ritm bun si ne vom tine de el.

Promovare
Ne bazam pe recomandarile clientilor si social media (Facebook).

Dezvoltare
In primul rand, faptul ca muncim sustinut, constant pentru LaCercei.ro; in al doilea rand, participarea la targuri ne-a finantat o parte din idei si ne-a adus notorietate, am intrat "in zona", iar oamenii ne-au ajutat foarte mult.

Monetizarea proiectului
Nu e cel mai usor lucru pe care l-am facut, dar panta monetizarii a fost lin-ascendenta pana acum, foarte lin-ascendenta :)

Evolutie si feedback
Inceputul a fost plin de stangacii, ne lipsea experienta si oamenii vedeau asta. Bijuteriile facute in graba nu au avut niciodata succes cat au avut cele care "au curs", si lucrul asta se simte. E posibil ca am accesat putin si dosarul de psihologie undeva in subconstient dar am devenit mai receptiva la feedback, fie el si doar un zambet. E de bine :)

LaCercei.ro in viitor
Un shop in offline e parte din plan; partea celalata este adancirea in curentul Steampunk. Avem tot felul de idei si le vom pune in aplicare pentru ca ne place ce facem si, dincolo de firele albe si noptile nedormite, ne face fericiti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded