Aici o sa gasiti in fiecare zi o campanie neconventionala despre care merita sa zici "ai vazut ce-au facut astia?". Zi de zi apar noi motive sa vezi publicitatea altfel, o sa le urmarim intai aici, apoi live, la ADfel, intre 18 si 24 august, la Fabrica.
La mine pe laptop, Google a facut recent cunostinta cu o noua sintagma pe care a tot cautat-o si cautat-o (a si gasit-o): fitness motivation, cu varianta fitspiration. Ei bine, cand nu folosesc Google pentru a cauta poze cu fete atletice, il folosesc pentru a cauta lucruri legate de publicitate. Asa am aflat despre initiativa Nike care aproape ca revolutioneaza programele de fidelitate si motivatia pentru miscare.
A modificat un automat. Atat. Sucurile si batoanele de ciocolata dinauntru au fost inlocuite cu tricouri, sticle pentru apa si alte accesorii, iar plata nu se face cu bani. Produsele din automatul Nike sunt gratis pentru cei care folosesc Nike Fuelband, bratara inteligenta care inregistreaza cata miscare faci si o transforma in puncte. Punctele Nike sunt singura modalitate prin care poti avea acces la minunatiile din automat. Ferice de cei care au transpirat indelung. Pretul produselor din automat e cuprins intre 500 si 1.000 de puncte. Deocamdata automatul e doar in New York.
Un tricou roz cumparat cu propria transpiratie, ce vis
Initiativa mi-a amintit de bucuria aia foarte scurta pe care o ai cand mergi la cumparaturi si casierita iti inmaneaza, pe langa bon si rest, un sir nesfarsit de abtibilde "pentru promotia de acum". Doar ca, in cazul lui Nike, nu e urmata si de tristetea care te loveste cand vezi ofertele din pliant si realizezi ca trebuie sa cumperi mancare cat pentru o luna ca sa primesti 50% reducere pentru un set prea scump de oale. Daca as avea Nike Fuelband si as locui in New York, jur ca m-as trezi la 6 sa dau cateva ture de alergat si ca as cauta automatul. Cum nu locuiesc in New York si nu am aceasta bratara magica, raman la obiceiurile mele vechi: