[Experienta Cannes] Vasile Alboiu: In loc sa iau un cocktail, am ales sa iau si mai multe notite scrise marunt in semiintuneric

[Experienta Cannes] Vasile Alboiu: In loc sa iau un cocktail, am ales sa iau si mai multe notite scrise marunt in semiintuneric

Cu ce au ramas publicitarii romani care au participat la seminariile Cannes Lions 2014, care sunt gandurile cu care se intorc la colegi, ce lucruri auzite acolo ii vor inspira sa faca altfel munca de zi cu zi. Raspunde Vasile Alboiu, Creative Director la SENIORHYPER.

La ce prezentari de la Cannes ti-a venit sa iei notite. Care au fost cele mai memorabile lucruri auzite de pe scena
Au fost destul de multe prezentari la care nu numai ca mi-a venit sa iau notite da’ chiar am notat cu sarg pe un carnetel tot felul de „invataturi” numai bune de rumegat dupa. Primul semniar foarte agitat la nivel de idei a inceput chiar in prima zi la 11:00 in Grand Audi – Latin works: Learn from the worst. 4 speakeri, toti cu multi lei asezati pe rafturi acasa, au discutat prieteneste despre... rateurile lor epice. Despre cum au inceput proiecte marete si le-au sfarsit in cel mai lamentabil fel cu putinta. De la ei am retinut ca daca vrei sa faci lucruri memorabile uneori trebui sa-ti asumi si esecuri cel putin la fel de “stralucitoare”.

Mi-a placut foarte mult caldura extrem de umana a Capitanului Picard (Sir Patrick Stewart). Un actor extraordinar care povestea cum si-a promovat piesa de teatru in care joaca impreuna cu un alt sir – Ian McKellen -  pe Twitter si chiar s-a bucurat sa ne spuna ca ideea a venit de la sotia lui in timpul unei discutii la ceas de seara. Asta mi-a confirmat o data in plus ca oamenii faini sunt asa pentru ca se inconjoara de oameni cel putin la fel de interesanti.

Sarah Jessica Parker mi-a aratat ca in spatele unei actrite antipatice (poate doar pentru mine, evident) si al unui serial prea usurel poate sta un om cu adevarat spectaculos. Sigur ca o mare parte din savoarea seminarului a fost adaugata de Joanna Coles, Editorul Sef de la Cosmopolitan, insa dincolo de toate Sarah J. Parker a iesit in evidenta cu programul pe care-l coordoneaza si care aduce arta in scoli ca fundatie pentru invatarea altor discipline. La inceputul seminarului n-am putut sa nu remarc sandalele ei perfect asortate cu logo-ul Cosmopolitan...

In general cam toate seminariile la care am fost m-au facut sa notez sarguincios pe carnetel insa momentele cele mai pline de “invataminte” au fost discutiile cu juriul diverselor sectiuni. Cred ca asta mi-a aratat o data in plus ca expresia “caine surd la vanatoare” poate fi uneori dureroasa, dar te si invata multe.

Lucruri evidente sau irelevante din prezentarile speakerilor. La ce crezi ca ar trebui renuntat in discursuri
N-as zice ca au fost multe lucruri evidente sau total irelevante. Sigur ca am auzit si discursuri in care se tot vorbea despre importanta smartphone-urilor sau cum advertising-ul digital o sa schimbe lumea – ori pe-astea le tot repetam intr-una in spatiul nostru mioritic de ani buni. Au fost si cativa speakeri mult prea legati de propriile idei incat le tot repetau o data la 2-3 minute de parca ne-ar fi fost greu sa le retinem. Acum... nu stiu daca ideile lor erau mult prea complexe sau aveau prea putine si fixe. Kanye West incepuse la un moment dat sa repete cum misiunea lui (ca om ales, desigur) si a altora la fel ca el e sa salveze aceasta lume in care traim de amenintarea kitsch-ului. Cred ca ideea asta ii vine ori de cate ori ajunge acasa...

Asa ca daca zeul Cannes-ului mi-ar pune intrebarea “La ce crezi ca ar trebui renuntat in discursurile din 2015?” as zice – “la orice e atat de evident incat tinde sa devina clasic si la invitatii care vor sa try to take over the world”.

Ce merita povestit pe langa experienta festivalului in sine
N-am fost la foarte multe petreceri... ba chiar la niciuna (si nu zic asta aici doar ca sa vada sotia mea :)). Am incercat sa ajung la o petrecere de grup (Lowe) insa era exact in acelasi timp cu un seminar despre campaniile de mobile premiate... asa ca am ales in loc de un cocktail sa iau si mai multe notite scrise marunt in semiintuneric.

Cannes-ul cu totul e o experienta ce trebuie traita de oricine are vreo legatura cu advertising-ul. Si nu zic asta neaparat pentru ca acolo o sa vezi oameni faini sau masina din “Back to the Future”, ci mai de graba pentru ca festivalul e ca un basorelief, poate pe alocuri prea pompos, al lumii publicitatii.

E locul in care poti invata o multime din lucrarile expuse, dar si din esecurile la fel de... expuse.

Ceva din toata experienta Cannes care te va ghida in munca de zi cu zi
Chiar daca pare mult prea evident, sigur ca experienta mea personala de festival m-a facut sa ma gandesc la o multime de lucruri. Unele presupun schimbari la nivel de organizare a agentiei in care lucrez. Altele sunt idei de motivare a colegilor alaturi de care imi petrec marea majoritate a timpului. Sunt si ceva idei despre proiecte, insa nu cred ca o sa le detaliez aici in momentul asta :)

Cu totul, experienta festivalului a fost una cel putin interesanta si perspectiva Cannes-ului 2015 pare la fel de interesanta...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related