La inceputul lunii iulie, Links Associates anunta afilierea, pentru Romania si Serbia, la compania globala de PR Edelman. Corina Vintan (CEO, Links Associates) a raspuns intrebarilor noastre despre acest parteneriat, oportunitatile sale, dar si asteptarile pe care le creeaza.
IQads: Cand au inceput discutiile pentru un parteneriat Links Associates - Edelman si care au fost etapele pana la incheierea acestuia?
Corina Vintan: Procesul de afiliere a durat mai mult de 1 an. In principal, procesul a constat in testarea pe proiecte punctuale a modului de lucru comun si a rezultat ca Links se poate ridica la standardele Edelman printr-o viziune comuna de business si un mod de implementare similar.
IQads: Care au fost principalele criterii pentru care Edelman a ales Links Associates ca partener pentru tara noastra si Serbia?
Corina Vintan: Edelman a ales Links pentru ca s-au intalnit pe un teren comun de valori si principii. Links este o companie independenta care si-a creat intreaga identitate in jurul conceptului de antreprenoriat, la fel ca si Edelman. Apoi, Edelman cauta peste tot in lume parteneri complementari si care pot aduce plus valoare pentru operatiunile si clientii regionali.
De cealalta parte, Links este un top player pe piata agentiilor de Public Affairs, insa cu o capacitate dovedita de a implementa si campanii integrate de PR, ceea ce a jucat un rol important in decizia Edelman de a se afilia cu Links. Agentia noastra are un portofoliu de proiecte in 11 domenii diferite de activitate, cu o activitate considerabila in zona non-profit, ceea ce a demonstrat un model de business de tip nou. Links a deschis un birou in Serbia, piata in care vom face investitii si in care dorim sa implementam standarde profesionale europene.
IQads: Care sunt schimbarile pe care la aduce un astfel de parteneriat in Links Associates?
Corina Vintan: Links va beneficia de o retea care are 65 de birouri proprii si 35 de afiliati la nivel global, cu operatiuni pe toate continentele si cu 60 de ani de experienta in domeniul comunicarii. Afilierea este astfel o usa deschisa spre expertiza si know-how-ul global al retelei Edelman, de care vor putea beneficia in primul rand clientii nostri. Din punct de vedere al branding-ului, Links Associates isi va pastra identitatea. In structura business-ului probabil ca vom creste ponderea serviciilor de consumer public relations.
IQads: Aduce acest gen de parteneriat si o presiune mai mare in ceea ce priveste performanta?
Corina Vintan: Presiunea pentru rezultate traduse in cifre este deja un modus vivendi in lumea comunicarii. Din acest punct de vedere, afilierea la Edelman nu aduce o presiune in plus. In schimb, un astfel de parteneriat este de asteptat sa creeze o mare asteptare pentru experimentarea si validarea unor instrumente inovatoare. Edelman este un trend setter in foarte multe privinte in lumea relatiilor publice, iar miza noastra este de a ne ridica la acest nivel de inovatie.
IQads: Ce obiective are agentia pana la finalul lui 2014?
Corina Vintan: Consolidarea interna, training pentru echipa, import cat mai substantial de know-how, deschidere a unor linii noi de business.
IQads: Din 2013 ati deschis un birou si in Serbia. Ce ne poti spune despre piata de comunicare de acolo in comparatie cu cea de la noi?
Corina Vintan: Serbia este o tara in proces de preaderare la UE si noi credem in potentialul extraordinar pe care il are aceasta tara in urmatorii ani de a deveni un jucator cheie in regiune. Avem expertiza in institutii si politici europene si credem ca putem avea proiecte foarte frumoase acolo. In plus, piata de comunicare este foarte ofertanta, intrucat nivelul de competitivitate este inca destul de scazut si exista potential de crestere urias. Links se va concentra atat in Romania, cat si in Serbia, pe proiecte cu finantare europeana.