[Lions Review] Ramona Dumitrache: Brandurile ar trebui sa se concentreze acum sa devina parte din the cultural landscape

[Lions Review] Ramona Dumitrache: Brandurile ar trebui sa se concentreze acum sa devina parte din the cultural landscape

Publicitarii romani comenteaza inscrierile si castigatorii de la editia Cannes Lions 2014. Vedeti raspunsurile Ramonei Dumitrache, Media Manager la Spoon Media.

Comentarii despre concluziile la care au ajuns juriile de anul asta
Acest festival intotdeauna a starnit controverse, sunt multe entrie-uri: 37.000 din cele 18 categorii si putini castigatori -1,589 - este clar ca intotdeauna cineva se va simti nedreptatit :)

Juriul este format din multe persoane, fiecare cu propriul sistem de evaluare din diferite parti ale globului, insa profesionisti, iar in ceea ce priveste concluziile lor per total balanta mea inclina spre a le cataloga drept obiective atat cat se poate in contextul dat (numarul de locuri pe care o tara il primeste in juriu este in stransa legatura cu numarul de premii obtinute in anul anterior, raportat la numarul de inscrieri).

Ce campanii meritau premii mai mari decat li s-au acordat
Campaniile Wi-Fi for Knowledge (din shortlist-ul categoriei Cyber – Live Digital) si Guinness - The Sapeurs meritau mai mult dupa criteriile mele, au avut insight-uri valoroase, si un Grand Prix as fi acordat si pentru British Airways (cu un big data intelligence extraordinar).

Ce campanii nu meritau toate trofeele acordate
Coca-Cola - Happy ID - destul de simpla activarea, aveam asteptari mult mai mari de la GP categoriei Innovation, iar MegaFaces de la MegaFon m-a cam dezamagit.

Observatii despre studiile de caz ale campaniilor inscrise la festival. Ce a impresionat, ce a indignat
Brandurile se lupta sa prospere intr-o lume in care mesajele lor de marketing pierd in competitie cu ultimul episod din House of Cards sau The Walking Dead si cred ca acum ar trebui sa se concentreze sa devina parte din the cultural landscape, mai mult decat doar sa apartina unor calupuri publicitare. Acest lucru necesita noi idei curajoase si o abordare experimentala la crearea de continut. O abordare centrata pe imperfectiune, repetare si recunoasterea faptului ca esecul este o componenta esentiala a succesului.

Clientii imbratiseaza creativitatea mai mult ca oricand si cred ca este cel mai oportun si excitant timp de a fi industria noastra, unde ar trebui la nivel global sa vedem din ce in ce mai multe campanii  bune, mai ales cand suntem inconjurati de atatea "jucarii" (a se citi contextul tehnologic, tool-urile ce ne stau la dispozitie).

Pareri despre campaniile inscrise de agentiile din Romania in 2014
M-as bucura enorm sa avem din ce in ce mai multi jurati din Romania si bineinteles mai multe work-uri bune, premii pentru noi :)

Mi-a placut foarte mult Ghita Ciobanul, campanie integrata care a intrat in acel cultural landscape de care spuneam mai sus.

Un Grand Prix personal. Campanii-reper pentru cum vrei sa iti faci job-ul
Ca eficacitate creativa, insight excelent, mi-a placut mult GP la mobile luat de aplicatia Nivea - Protection Ad.

Strategic, platforma de comunicare Volvo Trucks, care a luat ceva premii, este o campanie rotunda, integrata, cu executie absolut impecabila in care beneficiul de produs este clar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related