[Lions Review] Dani Macarie: Prea multe campanii romanesti inscrise, prea in contrast cu ce vedem pe strada si la televizor si pe net

[Lions Review] Dani Macarie: Prea multe campanii romanesti inscrise, prea in contrast cu ce vedem pe strada si la televizor si pe net

Publicitarii romani comenteaza inscrierile si castigatorii de la editia Cannes Lions 2014. Vedeti raspunsurile lui Dani Macarie, Creative Director la Ogilvy&Mather Romania.

Comentarii despre concluziile la care au ajuns juriile de anul asta
Juriile sunt facute din oameni si hotararile oamenilor pot fi contestate sau aplaudate, se pot dovedi corecte sau gresite, pot fi aparate sau distruse, pot incanta pe unii si dezamagi pe altii si e normal sa fie asa. Dincolo de toate astea, eu cred ca juratii “did their best under the circumstances”.

Ce campanii meritau premii mai mari decat li s-au acordat
Nu stiu daca meritau, dar mi-ar fi placut ca Bursa de Fericire si Anim’Est-ul sa ia mai mult decat shortlists. Asta de la mine din curte. De la vecini, nu stiu ce sa spun, asteptam un grand prix de outdoor pentru The Magic of Flying, de exemplu. Si cel putin un gold de design pentru Words Can Be Weapons.

Ce campanii nu meritau toate trofeele acordate
Cele mai mari dezamagiri sunt grand prix-urile de la outdoor, design si press. Pe langa asta, ma sperie destul de tare faptul ca un print poate lua premii la radio si un case study poate lua premii la film.

In general, o lucrare care incape lejer in toate categoriile ar trebui sa declanseze undeva un semnal de alarma.

Observatii despre studiile de caz ale campaniilor inscrise la festival. Ce a impresionat, ce a indignat
Indignat? Dupa saisprezece ani de publicitate nu prea ma mai indigneaza nimic. Sunt lucruri care reusesc sa ma mire totusi. Uneori ma mira efortul pe care agentiile sunt dispuse sa-l investeasca in studiile de caz, alte ori ma mira cifrele prezentate si de cele mai multe ori rabdarea/masochismul juratilor.

Pareri despre campaniile inscrise de agentiile din Romania in 2014
Campaniile inscrise anul asta de ageniile romanesti mi se par in primul rand multe. Prea multe, prea in contrast cu ce vedem pe strada si la televizor si pe net.

Altfel, ma bucur ca Romania e in carti. Imi pare bine ca a luat premiu Ghita care reprezinta coincidenta (atat de rara) dintre reclama ceruta/platita de client si reclama de festival. Imi pare la fel de bine ca lucrari care sunt opusul acestei coincidente fericite n-au luat.

Ma bucur ca am contribuit cu doua shortlists la punctajul care face din Ogilvy (pentru al treilea an consecutiv) reteaua anului. Sunt cateva motive de bucurie si marele motiv de ingrijorare despre care am tot vorbit  – prapastia din ce in ce mai mare dintre publicitatea de festival si cea de toate zilele.

Un Grand Prix personal. Campanii-reper pentru cum vrei sa iti faci job-ul
Singurul grand prix personal coincide cu adevaratul grand prix de film. Din pacate Cannes-ul se incapataneaza sa faca distinctia (pur politica) dintre film film si internet film. Si odata facuta distinctia asta, pe langa grand prix-ul legitim isi fac loc imposturi ca Halo 3 pe langa Gorilla sau Sorry, I Spent It on Myself pe langa Van Damme (da, stiu, Epic Split). 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related