Fetele raman fete. Si baietii?

Fetele raman fete. Si baietii?

O stiti pe Lidia Valentin Perez? E o halterofila din Spania care poate sa ridice 147 de kg si care a fost printre cei mai buni din categoria sa atat la cele mai recente Campionate Europene, cat si la Jocurile Olimpice din 2008 si 2012. Ce-mi place mie la ea nu e doar ca se pricepe atat de bine la ridicat greutati (nu ma pasioneaza in mod special acest sport), ci ca nu se teme sa ramana feminina intr-un context in care altele poate s-ar stanjeni. Parul si machiajul ei arata mereu perfect in timpul competitiei, poarta cercei si mansete roz, uneori concureaza purtand o centura pentru ridicat greutati cu Hello Kitty. Si la sfarsitul ridicarilor zambeste frumos si trimite publicului o inimioara:

Imi place pentru ca-mi aminteste ca poate fetele ar trebui sa ramana fete chiar si cand se invart intr-un mediu dominat de masculinitate. Dar la urma, urmei, ce inseamna sa fii fata? Si ce inseamna sa fii baiat? Cu siguranta diferentele nu tin doar de XX si XY.

Pornind in explorarea diferentelor de gen, m-am oprit la raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, care schiteaza un portret nu doar al fetelor, nici al baietilor, ci al tinerilor romani. Mai mult decat atat, raportul le urmareste evolutia pe parcursul unui an de zile. Sintetizand insa cateva dintre informatiile din YouBUS 2013 - 2014, obtinem un portret schitat al fetelor, respectiv baietilor din ziua de azi. 

Am aflat astfel ca desi fac mai putina miscare decat baietii, fetele tind sa acorde mai multa atentie alimentatiei. Ele consuma mai putine alimente de tip fast-food decat baietii, mai putine bauturi energizante (40% dintre baieti le consuma fata de 22% dintre fete) si semnificativ mai putine bauturi alcoolice.

Timpul liber fetele si-l petrec citind, pe cand activitatile cele mai frecventate de baieti sunt jocurile pe console, pariurile sportive, jocurile de noroc, practicate de 41% dintre baieti fata de 14% dintre fete, calatoriile si mersul in cluburi sau discoteci. Asa se poate explica si consumul mai ridicat de bauturi alcoolice in randul baietilor. 

La capitolul tehnologie, fetele sunt adeptele laptopurilor si ale camerelor foto, pe care le detin intr-un numar mai mare decat baietii. Baietii in schimb au intr-o proportie mai mare smartphone-uri, playere mp3/mp4, biciclete, autoturisme si console de jocuri video. Consolele raman apanajul baietilor, 23% dintre acestia declarand ca detin un astfel de gadget in casa, spre deosebire de doar 7% dintre fete. 

In ce mod mai bun am putea incheia un articol de pe IQads decat facand un portret in branduri fetelor si baietilor? Fetele prefera deodorantul Dove (28%) pe cand doar 7% dintre baieti se orienteaza catre deodorantul de la acest brand. In valiza tipelor mai e foarte probabil sa gasim produse de la Elseve, Pantene, H&M, Bershka, smartphone-uri Samsung. Cand mananca fast-food, fetele aleg cu precadere McDonald's. Baietii se orienteaza spre Mennen Speed Stick, STR8 si Adidas, la capitolul produse pentru ingrijire personala, precum si spre smartphone-urile Apple, imbracamintea de la Nike si fast food-ul atat de la McDonald's, cat si de la KFC. 

Portretul complet al tinerilor cu varste cuprinse intre 14 si 26 de ani, atat fete, cat si baieti, la nivelul perioadei de referinta martie 2013 - martie 2014, poate fi gasit in raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum.  Acesta a fost realizat de platforma Youth Monitor si este cel de-al 12-lea raport din seria SMARK Research.

Youth Monitor este prima platforma de cercetare cu focus pe tinerii din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani. Platforma este realizata in parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related