[Lions Review] Eugen Suman: Ma bucura numarul mare de inscrieri din Romania, mai ales ca ma intorc in tara in august

[Lions Review] Eugen Suman: Ma bucura numarul mare de inscrieri din Romania, mai ales ca ma intorc in tara in august

Publicitarii romani comenteaza inscrierile si castigatorii de la editia Cannes Lions 2014. Vedeti raspunsurile lui Eugen Suman, in prezent Creative Director la McCann Prague:

Comentarii despre concluziile la care au ajuns juriile de anul asta
Scriam undeva ca premiile date la Cannes anul asta spun mai multe despre calitatea juriului decat despre calitatea industriei de publicitate. Concluzia mea: un juriu ultra-politic, fricos si cu foarte putin knowledge despre advertising. Cred ca niciodata n-a fost mai rau. Ma face sa ma intreb daca shortlisturile mele au vreo valoare in conditiile astea.

Ce campanii meritau premii mai mari decat li s-au acordat
Ghita si Cif Cleans Romania, de la McCann, meritau macar argint sau aur. Si sunt sigur ca mai sunt si altele. Dar asta cu ce merita sa ia e foarte tricky, pentru ca trebuie sa lasi loc si juriilor sa se exprime. In fiecare an sunt o gramada care meritau sa ia si nu iau, deci asta, sa zicem, nu e o problema. E mai grav cand iau campanii clar pe criterii politice sau la mica ciupeala, la meschinarii intre presedinti de jurii.

Ce campanii nu meritau toate trofeele acordate

Harvey Nichols, care e o campanie excelenta, nu merita sa ia atat de mult. Printurile alea austriece la McDonald’s, o ciorba reincalzita, nu meritau nimic, poate doar ceva pe craft. Si mai sunt, dar ce sens are sa mai discutam. Prostia aia de la Nivea cu GPS-ul in bratara nu merita mai mult de bronz, din punctul meu de vedere. Poate nici atat.

Observatii despre studiile de caz ale campaniilor inscrise la festival. Ce merita preluat, ce trebuie evitat

Learning-ul de anul asta e ca lumea se indeparteaza de cifre si “results” seci si se merge foarte mult pe emotie. Un lucru bun, ca oricum cifrele alea erau bullshit. Am vazut si ca lumea a inceput sa nu mai puna VO pe unele cazuri.

Pareri despre campaniile inscrise de agentiile din Romania in 2014

Nu vreau sa comentez workul altora, stiu bine cate sperante si cata munca stau in spatele unei inscrieri, chiar si una care e considerata de altii fara sanse. Aplaud numarul mare de inscrieri, asta inseamna ca piata nu e moarta, ca exista ambitie, si ma bucur foarte mult, mai ales in contextul in care ma intorc in tara in august. Pot sa spun care mi-au placut cel mai mult: Ghita si Cif Cleans Romania, campanii care ar fi curatat tot daca ar fi venit din Australia, Anglia sau America. Romania, desi castiga an de an la Cannes, n-a avut niciun jurat anul asta. Asta e cel mai mare semn de intrebare pe 2014. Cum se face ca au jurati tari care castiga mai putin decat noi la Cannes, iar pe noi nu ne baga nimeni in seama? Poate sapa putin presa in directia asta.

Un Grand Prix personal. Campanii-reper pentru cum vrei sa iti faci job-ul

Sunt cateva, dar au luat oricum si anul asta, asa ca n-are rost sa le enumar. N-am una care n-a luat nimic si merita grand prix :) De fapt stai, e una. ZZZ Radio de la Pampers a luat doar bronz si merita Grand Prix la radio for sure. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related