Phil Hawksworth (R/GA Londra): Mizez pe experientele web care ajuta mai degraba utilizatorii si clientii, nu ego-ul agentiilor

Phil Hawksworth (R/GA Londra): Mizez pe experientele web care ajuta mai degraba utilizatorii si clientii, nu ego-ul agentiilor

Cam acum o saptamana, picioarele lui Phil Hawksworth (Technical Director, R/GA Londra) se plimbau pe sol bucurestean catre Marriott, unde urma sa fie speaker pentru JSCamp Romania, conferinta dedicata programatorilor web, web designerilor si antreprenorilor din online. Phil are o diploma de specialist in Computer Science si Business si peste 10 ani experienta in domeniul programarii web. La R/GA Londra lucreaza de trei ani. Cum nu am mai avut ocazia sa trag de limba un Technical Director, cu atat mai mult unul care a lucrat pentru branduri precum Beats by Dre sau Nike+, l-am intrebat una-alta pe Phil despre cum se lucreaza la R/GA Londra, cum te asiguri ca partea de digital pastreaza coerenta celorlalte componente ale campanii, despre trendurile in materie de site-uri.   

IQads: Phil, ce inseamna mai exact sa fii Technical Director? Cum ai ajuns pe aceasta pozitie?
Phil Hawksworth: Sa fii Technical Director e destul de diferit de a lucra in domeniul sistemelor informationale sau in cel de suport tehnic. Ma ocup cu coordonarea pe proiecte a unor echipe de programatori. Si eu am fost si inca ma mai consider programator, dar la job ma bazez mai mult pe competentele de programare ale echipei mele decat pe cele personale. Petrec mult timp planificand arhitectura tehnica a unui proiect si lucrand direct cu clientii pentru a ne asigura ca realizam ceva care sa raspunda nevoilor lor si care respecta limitele de timp si de buget impuse. E un job care necesita multa creativitate si inventivitate, dar care-ti cere si competente de coordonator.

IQads: Care e unul dintre cele mai complexe proiecte ale R/GA la care ai lucrat? Dar cel mai amuzant?
Phil Hawksworth: Un exemplu de proiect solicitant a fost campania pentru Beats by Dre, din 2012, care ne cerea sa cream cat mai mult awareness pentru castile Colors. Proiectul a presupus, in primul rand, designul unui site unde userii urcau fotografii si le personalizau. Cele mai bune urmau sa fie incluse in campania TV pe care am produs-o pentru Beats. In al doilea rand, am creat in toata lumea mai multe locuri unde oamenii puteau merge sa-si faca poze pentru a le include in campanie. A fost destul de complicat sa facem asta pentru locuri precum Times Square din New York. Oamenii se pozau in cabinele foto instalate de noi noaptea, iar pozele lor erau transmise catre ecranele mari din Times Square. Distractiv si foarte provocator atat din punct de vedere creativ, cat si tehnic. Am sarbatorit cum trebuie cand s-a terminat cu bine!

IQads: Stiu ca R/GA Londra are propriul studio in-house de productie. Ar trebui fiecare agentie sa aiba asa ceva? Care sunt avantajele si dezavantajele?
Phil Hawksworth: Nu sunt sigur ca e un must-have pentru fiecare agentie. Sunt tot felul de agentii, care functioneaza dupa modele diferite, dar pot sa spun ca pentru R/GA studioul in-house de productie vine cu multe avantaje. Putem sa facem campanii 360 pentru clientii nostri. Sunt totusi si situatii in care apelam la case de productie externe, pentru cerinte foarte specifice. Cu cat sunt implicate mai multe agentii intr-un proiect, cu atat e mai mare efortul de a le coordona si de a te asigura ca nu se indeparteaza de la directia stabilita. E unul dintre motivele pentru care ne consideram norocosi ca R/GA se poate ocupa de atat de multe aspecte ale unei campanii.

Nu e realist sa te gandesti ca o sa gasesti intr-un loc toate competentele posibile. Consultanta din partea unor experti din industrie poate fi benefica mai ales atunci cand avem ambitii mari pentru un proiect. Dar indiferent daca producem in-house sau externalizam, ne straduim foarte mult sa pastram coerenta proiectului si a viziunii creative.

IQads: Cum limiteaza bugetele un proiect, mai ales cand vorbim de proiecte care implica tehnologia?
Phil Hawksworth: Un buget mare te ajuta foarte mult, e clar, dar si gasirea unor solutii simple dar incredibil de eficiente iti aduce destul de multa satisfactie. Sunt si cazuri in care ambitia unui client nu e sustinuta de un buget pe masura. Astea sunt situatiile in care trebuie sa ne straduim sa gasim solutii realiste si sa ne protejam clientii de la a se imbarca intr-un proiect pe care nu-l vad privesc in mod realist.

IQads: Ai avut oportunitatea de a lucra cu oameni de la R/GA Romania? 
Phil Hawksworth: Da, adesea. Consideram fiecare filiala a R/GA ca o extensie a celorlalte. Am avut oportunitatea de a lucra cu cateva echipe din Bucuresti pe mai multe proiecte. Sunt un grup foarte talentat care continua sa creasca odata cu fiecare proiect pe care-l finalizeaza. Cred ca e o perioada buna pentru Romania in ceea ce priveste tehnologia si, in special, pentru programarea web. Am vazut cum comunitatea de aici a crescut vizibil, iar R/GA are norocul de a fi parte din acest proces de dezvoltare.

IQads: Crezi ca e vreo diferenta intre proiectele digitale din Europa de Est si cele din cea de Vest?  
Phil Hawksworth: Nu sunt sigur ca exista asa ceva. De obicei lucram proiecte pentru branduri globale. Am lucrat proiecte pentru clienti din Turcia si Rusia care m-au fascinat la nivel cultural. Dar in ceea ce priveste abordarea tehnica, nu cred ca exista diferente semnificative. Diferentele tin mai degraba de preferintele pentru o tehnologie sau alta. Nu s-a ajuns la un consens global despre ce inseamna "best practice" in domeniu, dar majoritatea opiniilor par sa se indrepte in aceeasi directie.

IQads: Care sunt cateva dintre trendurile in ceea ce priveste proiectele digitale, dezvoltarea web si de aplicatii? Am citit o postare pe un blog despre cum gasesti site-urile cu parallax problematice. Mai e vreun alt trend la adresa caruia sa ai obiectii?
Phil Hawksworth: Ha! Da, am cam ridicat vocea impotriva site-urilor care se folosesc de gimmick-uri si efecte vizuale care distrag de la performanta sau de la principiile din spatele unui site bun. Sunt prins intre crearea de siteuri care iti iau ochii, care ofera experiente interactive, si site-urile bazate pe performanta, accesibilitate si fundamente bune.

Sunt multe studii care demonstreaza importanta performantei si accesibilitatii in web si totusi agentiile de publicitate ignora asta si prefera sa faca ceva ce arata bine si care s-ar putea sa fie nominalizat pentru un premiu. Cele mai bune agentii gasesc un echilibru intre aceste doua parti, dar e o arta care necesita grija si dedicare.

Se pare ca industria incepe sa realizeze asta. Devine o abilitate esentiala aceea de a construi un site sau o experienta care sa functioneze perfect pe mobil, pe desktop, pe browserele din masinile Tesla, pe un ceas, pe un e-book si pe Dumnezeu mai stie ce gadget o sa mai fie dotat cu browser web in anii ce vin. Ma intereseaza mai mult sa construiesc ceva cu adevarat interactiv, care ii serveste mai degraba utilizatorului  si clientului, decat ego-ului agentiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related