Intre 2 si 8 iunie, la Bucuresti are loc Bucharest Pride, un eveniment organizat de Asociatia Accept care-si propune sa atraga atentia asupra importantei solidaritatii si a implicarii active in lupta pentru drepturile omului. Festivalul este expresia miscarii pentru drepturi civile a persoanelor LGBT (Lesbian Gay Bisexual Transexual) din Romania.
In contextul acestui eveniment, care va culmina sambata cu Marsul Diversitatii, va propun sa ne uitam la cateva campanii publicitare construite in jurul problemelor gay sau care au in centru personaje gay.
Incepem cu un ad emotionant (majoritatea sunt construite pe latura asta de smuls lacrimi) din Australia, creat pentru miscarea GetUp! in 2011, care militeaza pentru diverse probleme legate de drepturile omului. E ideea creativilor de la de agentia Agency:
Intr-o nota mai putin romantata, trecem la un spot amuzant din Olanda, creat de Delight pentru un post de televiziune si apoi preluata si de Asociatia Regala Olandeza de Fotbal. Spotul ataca o problema din fotbal, si anume faptul ca jucatorilor gay le e rusine sa-si recunoasca orientarea in fata co-echipierilor:
Tot amuzant e si urmatorul spot, care vine din Canada si a fost creat de Rethink pentru The Canadian Institute of Diversity and Inclusion cu ocazia jocurilor olimpice de la Soci, marcate de proteste impotriva legiilor anti-gay din Rusia. Spotul ne arata ca sporturile de iarna au fost mereu un pic gay:
Trecem la unul serios, care pune in centru problema sinuciderilor adolescentilor gay care nu primesc intelegere din partea familiei. Scris si jucat de comediantul Todd Glass pentru campania "Think before you act" a GLSEN: the Gay, Lesbian & Straight Education Network, spotul a castigat un premiu Emmy:
Dar sa terminam intr-o nota optimista, va las cu o alta reclama creata pentru Jocurile Olimpice de la Soci, de 4creative pentru Channel 4, si un spectacol plin de veselie:
Good luck on gay mountain!