Fundatia Calea Victoriei nu e pentru blazati si descurajati

Fundatia Calea Victoriei nu e pentru blazati si descurajati
Sandra Ecobescu si Neagu Djuvara, primul lector al Fundatiei Calea Victoriei

Am decis, dupa ce am aflat de cursurile si atelierele creative si de relaxare care se fac prin companii, sa abordam subiectul mai pe larg, intr-o serie de articole in care indexam locurile in care putem sa ne ducem viata de dupa munca, relaxandu-ne, si mai si invatand cate ceva. Incepem cu Fundatia Calea Victoriei, o organizatie culturala infiintata in perioada 2007-2008, de care multi dintre noi stim din auzite si cativa din Mansarda chiar i-am urmat cursurile.

Nu stiu daca e chiar prima organizatie de felul asta de la noi, dar eu numai de ea auzeam acum ceva ani. Daca era vorba de cursuri pe care le voiai doar asa, ca ti s-a nazarit tie sa inveti cutare lucru - ce-i drept, vorbesc acum de inca-liceeni si boboci la facultate - se stia despre ceva cu Calea Victoriei, fara sa fie clar daca lucrurile se intamplau chiar pe Calea Victoriei. Intre timp, dornicii s-au obisnuit sa se intalneasca pe Popa Soare, unde urca scarile si ajung la cursuri. 

Am vorbit cu Sandra Ecobescu, Presedinte al Fundatiei Calea Victoriei, si va invitam sa o cunoasteti mai jos in postura de povestitor al acestui proiectul cultural de cursa lunga, care are poate cea mai mare varietate de cursuri creativo-culturale din Bucuresti. Domeniile cursurilor cuprind actorie & cinema, muzica si dans, scriere creativa, jurnalism narativ, fotografie, arhitectura, design si moda, si ajung pana la istorie, astronomie, filozofie, antropologie, psihologie si dezvoltare personala.

Despre Sandra
Am absolvit Facultatea de Filologie, Universitatea din Bucuresti, sectia romana/ engleza. Imi place sa-mi petrec timpul liber cu familia. Imi plac filmele vechi, tin foarte mult la cei doi caini ai mei si, pe cat posibil, sunt prezenta in fiecare seara de vineri la concertele de muzica clasica de la Sala Radio.

Echipa
Echipa completa include lectorii fundatiei, cele patru colege ale mele si cativa voluntari ocazionali – despre cei mai multi puteti citi pe site-ul nostru, pe ceilalti ii puteti intalni la evenimentele noastre. :) Dincolo de preocuparile fiecaruia, care sunt dintre cele mai variate, punctele noastre comune sunt entuziasmul pentru lucrurile frumoase care asteapta sa fie descoperite in jurul nostru si curiozitatea pentru subiecte noi si interesante.

Ideea crearii unei fundatii culturale a venit...
In momentul in care mi-am dat seama ca este important sa-ti placa activitatea pe care alegi sa o faci zi de zi.

De la concept la implementare
Povestea Fundatiei Calea Victoriei incepe cu o mai veche dorinta de-a mea: un curs de istorie «povestit» relaxat, fara exagerari, bine documentat si aproape de fapte. Asa l-am abordat pe domnul Neagu Djuvara, autor al volumului O scurta istorie a romanilor povestita celor tineri, care a fost foarte entuziasmat de ideea noastra. "Cum am trait secolul XX" a fost primul curs organizat de fundatie, in salonul unui apartament de pe Calea Victoriei, iar istoricul Neagu Djuvara a fost primul nostru lector.

Nu cred ca a existat o "lansare oficiala". Numarul si varietatea cursurilor noastre au crescut treptat si firesc, pe masura ce am descoperit noi oameni si subiecte fascinante.

Cele mai importante momente
Una dintre cele mai frumoase realizari ale fundatiei s-a intamplat in aceasta primavara, cand am lansat cartea "Pentru ce mergem la Opera?", a dirijorului Tiberiu Soare. Primul nostru proiect editorial este, de fapt, un fel de suport de curs: transcrierea conferintelor sustinute de Tiberiu Soare in perioada 2012 – 2013, despre balete si opere celebre. Cursantii nostri au raspuns cu foarte mult entuziasm, lucru care nu poate decat sa ne bucure.

Public tinta
Cu siguranta, oameni "altfel". Oameni cu idei, activi, interesati cu adevarat de arta si cultura. Nu blazati, nici descurajati, pentru ca sunt persoane care se ocupa in continuare de mintea lor, chiar daca au trecut 5, 10 sau 20 de ani de cand si-au incheiat studiile. Sunt cursuri la care se intalnesc si interactioneaza firesc liceeni de 16 ani si adulti de toate varstele. Unii se imprietenesc. :)

Dezvoltarea curriculei
Sunt lectori cu care deja colaboram, care ne propun un anumit atelier sau carora le cerem noi sa ne povesteasca despre un anumit subiect care ne place. Exista si persoane care ne scriu si ne propun cursuri, unele se potrivesc in «peisajul» nostru, altele nu, si in functie de acest lucru ajung sau nu pe site-ul fundatiei.

Promovarea Fundatiei
In promovare, cel mai bine functioneaza consecventa. :) Faptul ca facem aceste cursuri cu acelasi entuziasm de la inceput. Pentru ca bugetul nostru de promovare este limitat, pentru ca avem un public tanar si alert, internetul este principala noastra cale de comunicare.

Cresterea proiectului
Deschiderea unor institutii cum ar fi Cercul Militar National, Teatrul Odeon, Muzeul National Cotroceni, Universitatea de Muzica Bucuresti sau chiar Hanul Manuc si Grand Hotel Continental de a colabora cu noi in organizarea unor evenimente culturale a facut posibil accesul unui public mai numeros la activitatile noastre.

Investitie
Fiind o fundatie culturala, nu putem vorbi despre alta investitie decat pasiune, multa munca si inteligenta.

Surse de venit
Fundatia functioneaza sub forma unui club. Concret, propunem un subiect, un curs, apoi trebuie ca un anumit numar de persoane sa achite o taxa de participare, facand astfel posibila desfasurarea cursului. In acest fel, pot participa gratuit la cursuri copii si tineri care doresc sa se orienteze mai departe catre o profesie umanista.

Numarul de sedinte si materialele folosite la curs sunt cele doua criterii principale in functie de care stabilim preturile cursurilor.

Surse de motivatie
Pe de o parte, dorinta tinerilor de a invata si interesul crescut al publicului pentru literatura, istoria artei, filozofie sau muzica, pe de alta parte entuziasmul, talentul si inteligenta lectorilor.

Fundatia Calea Victoriei in viitor
In acest moment, imi doresc sa pastram calitatea si varietatea cursurilor noastre, sa continuam sa descoperim oameni exceptionali si povesti frumoase.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related