Healthcomm-ul care implica activ consumatori

Healthcomm-ul care implica activ consumatori
Echipa care a participat la expeditia din cadrul campaniei Fagarasul sperantei

Healthcomm-ul nu se refera numai la comunicarea unor medicamente sau alte servicii pentru entitati medicale carora omului de rand nu ii spun, de multe ori, nimic. Comunicarea pe healthcare vizeaza deseori oameni afectati de boli dificile si mai putin cunoscute. Pentru a veni in sprijinul lor, o perspectiva de exterior asupra bolii e de multe ori insuficienta.

Lucrul cu pacientii e foarte delicat pentru o agentie de comunicare medicala, intervenind componenta emotionala deloc de neglijat.

"Orice proiect, de la cat de mic pana la cat de amplu, poarta si el in sine o mare responsabilitate. Nu ne putem permite sa propunem si sa implementam orice, mai ales daca proiectele in sine cuprind si oameni bolnavi care au particularitatile lor de comunicare si abordare. E foarte dificil sa convingi un pacient sa participe intr-un proiect", a declarat Florina Badea (Account Manager, Healthcare Communications Division din cadrul IMAGE PR).

In cazul afectiunilor pe care s-a comunicat la IMAGE PR, de la boli inflamatorii intestinate, scleroza multipla, pana la psoriazis, pacientii nu au mai fost un target pasiv, receptor de mesaje, ci au devenit un element activ al campaniilor, exprimandu-se public asupra afectiunilor si contribuind efectiv la capitolul documentare, insight-uri si idei de implementare.

Prin aceste campanii se vizeaza, dincolo de educarea si informarea publicului larg, sprijinirea formarii unor comunitati unde pacientii se pot exprima mai usor asupra bolilor dificil de abordat in discurs public, se pot informa corect asupra tratamentelor si, in loc sa fie izolati, pot forma legaturi cu altii aflati in situatia lor.

Am aflat si ca un element important in healthcomm e lucrul cu autoritatile, in special privind accesul la tratamente. Comunicarea medicala capata din nou amploare cand vorbim de schimbari pe care le poate provoca la nivelul sistemului de sanatate. "Ca urmare a unor campanii, s-au luat niste decizii la nivel de autoritati si pacientii au inceput sa intre mai usor pe listele de asteptare pe tratament", ne-a spus Florina.

Dar sa lasam extinsa introducere si sa vedem cum arata 2 campanii de comunicare medicala realizate de IMAGE PR, care au tratat problemele unei categorii de boli dificile si jenante, anume bolile inflamatorii intestinale (BII).

Fagarasul sperantei
Fagarasul sperantei este o campanie din anul 2012, realizata pentru Asociatia Pacientilor cu Afectiuni Autoimune (APAA) si directionata catre pacientii  afectati de BII. Campania se claseaza la categoria neconventional: a fost vorba de o expeditie pe cel mai inalt varf din Romania, varful Moldoveanu,  la care au participat o echipa de medici, asistenti, echipaj SMURD si pacienti.

Particularitatea acestor categorii de boli este ca tin pacientii permanent legati de toaleta si, implicit, de casa. Subiectul nu e prea discutat in Romania, in special in ceea ce ii priveste pe cei afectati de boala. Desi pare absurd, situatia poate avea consecinte dure pe plan psihologic si social pentru pacient; lucrurile "normale" precum obtinerea si pastrarea unui job, intretinerea unor relatii romantice sau de prietenie devin foarte dificile.

Campania si-a propus sa aduca existenta bolii in atentia publicului larg si sa demonstreze ca, in urma diagnosticarii si tratamentului corect, pacientii pot duce o viata normala.

Raul si Ana Maria, cei doi pacienti care au participat la campania Fagarasul sperantei, au demonstrat prin expeditia de patru zile ca boala nu ii poate impiedica sa-si depaseasca limitele. "Pentru ca ei au avut rabdarea, curajul si determinarea sa ceara ajutor, sa-si caute tratamentul, dupa care sa il ia, au ajuns sa-si depaseasca niste limite pe care un om sanatos nu si le poate depasi - eu n-as putea sa urc pe Moldoveanu," a spus Florina.


Raul si Ana Maria, ajunsi pe varful Moldoveanu

La expeditie au participat si o reprezentanta a IMAGE PR, un blogger si doua televiziuni. De acolo s-a transmis live pe parcursul celor 4 zile. Campania a avut 80 de aparitii in media locala si nationala (TV, radio, print, online). Numarul fanilor paginii de Facebook APAA a crescut de 16 ori ca urmare a campaniei, iar Asociatia a fost contactata de pacienti noi si familiile lor in vederea mai multor informatii si tratamente.


Echipa la varful Moldoveanu

Inchisoarea
Inchisoarea este o a doua campanie de educare si informare a IMAGE PR din 2013 (nominalizata la premiile SABRE in 2014) despre pacientii afectati de BII si realizata pentru APAA.

Campania a ilustrat dependenta de locuinta a pacientilor prin conceptul de inchisoare, aratand ca pacientii se pot simti incarcerati in propriile locuinte. Campania a pornit din luna mai a anului trecut si s-a desfasurat pe parcursul altor 2-3 luni atat la nivelul Bucurestiului, cat si la nivel national, prin media relations si KOF Relations (N.R. Key Opinion Former Relations). Medicii au adus la cunostinta oamenilor care cunosc astfel de bolnavi modurile prin care pot sa le recunoasca problemele si cum ii pot sprijini.

Pe langa componenta media, campania s-a desfasurat online si offline. S-a insistat pe cresterea paginii de Facebook a Asociatiei, despre care Florina ne-a spus ca a plecat de la sub o mie de like-uri si a ajuns pana la 12 mii intr-un an, fara eforturi mari de advertising.

De Ziua Mondiala a Bolilor Inflamatorii, pe 19 mai, a avut loc o activare publica, denumita "Inchisoarea". Ea a constat intr-un set-up in fata Mall-ului Baneasa prin care oamenii au putut vedea cum arata o zi din viata celor afectati cu boli inflamatorii intestinale. Un baiat intruchipand un astfel de pacient a stat timp de o zi intr-o celula, invartindu-se intre baie si sufragerie, precum un om inchis in propria casa. Alaturi de el, in "inchisoare" a stat si un medic. O televiziune a transmis live de la fata locului.

Campania a cuprins si lansarea unei carti, "Autografe pe curcubeu", initiata si scrisa de un grup de pacienti, doi dintre ei fiind implicati si in campania Fagarasul sperantei. Ideea cartii a venit de la pacienti, agentia implicandu-se in producerea ei si oferind sprijin la lansare. Aici au participat din nou pacientii, alaturi de familiile lor si medicii care ii supravegheaza pe parcursul tratamentului.

Razvan, Raul, Ana Maria si Maria, autorii cartii "Autografe pe curcubeu"

In "Autografe pe curcubeu", cei 4 pacienti vorbesc despre lupta cu boala, pentru a-i ajuta pe pacienti sa-si inteleaga afectiunea si cum pot lupta cu aceasta. Cartea include si interviuri cu medici gastroenterologi, abordand dificultatile ridicate de boala si posibilitatile de tratament.

Mai multe despre comunicarea in domeniul sanatatii, provocarile acestei piete si activitatea Diviziei de Healthcomm infiintata de IMAGE PR puteti citi aici

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related