Aude Cellerier (Arjowiggins Creative Papers): Daca online-ul este cel care aduce informatia, hartia este cea care trezeste EMOTIA

Aude Cellerier (Arjowiggins Creative Papers): Daca online-ul este cel care aduce informatia, hartia este cea care trezeste EMOTIA

Cand aud de "it's not dead", completez instantaneu fraza cu "punk". Aude Cellerier (Brand Manager, Arjowiggins Creative Papers Franta) completeaza cu "paper" fraza, iar principalul argument pentru care se incumeta sa strige sus si tare ca hartia nu e moarta tine de caile creative pe care aceasta le deschide. Despre Arjowiggins Creative Papers pot sa va spun ca este o companie producatoare de hartie cu filiale si distribuitori in toata lumea. Despre Aude pot sa va spun ca o sa vina in Romania pentru a tine, pe 22 mai, un workshop despre posibilitatile creative din design (si nu numai) oferite de hartie. Si ca vede in hartie o resursa nepretuita. Cititi in randurile urmatoare de ce spun asta.

IQads: Care sunt trendurile cand vine de textura, densitatea, culoarea hartiei?
Aude Cellerier: In ce priveste culorile, verdele Emerald, albastrul regal Indigo au fost vedete pana de curand si se mentin, iar violetul Purple, tonurile de gri si nuantele calde, naturale, sunt vedete in 2014. Negrul, bineinteles, este "etern" si, la fel ca si albul, pune in valoare orice alta culoare. Ca si texturi, sunt preferate cele clasice si cele naturale, cele care redau aspectul brut, nefinisat al hartiei, in general cele pe care le numim "tactile" – fie ca sunt usor rugoase, catifelate sau satinate. 

Exista si un foarte puternic trend pe produsele green, motiv pentru care am adus pe piata hartii realizate din materii prime eco-friendly si din materii prime neconventionale: hartie din bambus colorata cu pigmenti naturali, hartie din bumbac 100%, hartii din materii reciclate pre si post-consum, hartii FSC.

IQads: Care este proiectul tau preferat realizat de Arjowiggins Creative Papers?
Aude Cellerier: Mi-e greu sa aleg unul anume, as mentiona cateva. Primul este Conqueror Typographic Games 2012, o invitatie de a crea un "typographic poster" avand ca tema sporturile si ca slogan "It’s not what you win, but how you conquer it".

Lucrari inscrise in competitia Conqueror Typographic Games. Autori (de sus in jos): Charles Williams, Mattia Iacobelli, Luis Lourenco

Al doilea proiect este 2013-2023 Time Capsule For The Future Of Design, un proiect in cadrul caruia creativii din lumea intreaga au fost invitati sa realizeze o lucrare pornind de la o simpla coala de hartie, care sa reprezinte o interpretare proprie a design-ului anului 2023. Lucrarile vor fi deschise din nou in 2023. O ocazie interesanta de a realiza o lucrare de arta colectiva, o viziune unica asupra viitorului.

Design-uri inscrise in proiectul Time Capsule for Future Design. De sus in jos: Mysterious Seed (autor: Terenz Ka Po), Meteorites (autor: Selina Kuen), Unlimited Chair (autor: Candy Jeff) 

IQads: Ce atitudine au oamenii din agentii fata de hartie si de tipar? Prefera cumva sa faca totul online?
Aude Cellerier: Observ ca incet, incet, creativii de pretutindeni sunt din ce in ce mai constienti de importanta hartiei si a creatiilor realizate din hartie, si mai ales de cum anume este transmis un mesaj pentru a fi constientizat de cel caruia ii este adresat si pentru a obtine o reactie.

IQads: Despre ce aspecte ale creativitatii vei vorbi in cadrul workshop-ului din 22 mai?
Aude Cellerier: Impreuna cu Antalis, Arjowiggins Creative Papers lanseaza anul acesta o campanie dedicata designerilor – Creative Power Initiative. Acest workshop este doar un prim pas in cadrul acestei campanii, vorbim despre puterea hartiei in procesul de creatie

Este important sa realizam cu totii faptul ca, in procesul de creatie, alegerea materialului, respectiv alegerea hartiei, este parte integranta din procesul creativ.

IQads: Manifestul workshop-ului este "paper is not dead". Apropo de asta, cum supravietuieste hartia si tiparul dezvoltarii tot mai rapide a digitalului?
Aude Cellerier: Hartia si online-ul sunt complementare. Suportul tiparit joaca un rol esential intr-o campanie de marketing eficienta, cu atat mai mult cu cat aceasta este personalizata, targetata. Creativii trebuie sa profite de versatilitatea oferita de digital, dar daca online-ul este cel care aduce informatia, hartia este cea care trezeste EMOTIA. Este important sa comunicam corect, dar este la fel de important si cum transmitem un mesaj.

Hartia este in sine o poveste, transmite la randul ei mai departe o poveste. Oamenii au nevoie de povesti. Hartia este o creatie si reprezinta o sursa de inspiratie pentru alte creatii. Oamenii au nevoie sa creeze.

Caietele de promovare pentru companie si produsele Arjowiggins Creative Papers

IQads: Daca hartia ar fi unul dintre prietenii tai si ar trebui sa-i faci o urare, ce i-ai spune?
Aude Cellerier: Un prieten este acela care iti umple viata cu bucurii si o face mai frumoasa. Iti multumesc ca m-ai ajutat sa invat sa citesc, sa scriu, sa desenez. In zilele triste mi-ai sters lacrimile, iar in zilele fericite ai fost langa mine – te-ai transformat in confetti sau mi-ai adus vesti bune din partea celor dragi.

"Multumesc pentru ca mi-ai fost alaturi, mereu o sa fii o sursa de inspiratie pentru mine". 

Daca vreti s-o cunoasteti personal pe Aude, o puteti face in cadrul workshop-ului BUCHAREST TALKS TOMORROW DESIGN: Indoor, Outdoor, Everywhere. Paper is not dead! pe 22 mai, ora 18:30, la Impact Hub. Evenimentul este organizat de BUCHAREST DESIGN CENTER si Antalis Romania in cadrul Romanian Design Week 2014.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related