Ce e real-time marketing-ul este doar una dintre intrebarile la care va raspunde trainingul caritabil sustinut de Raluca Duta (Community Manager, GolinHarris) in cadrul celei de-a doua serii de workshop-uri din programul I learn, I help.
Pe 18 iunie ne intalnim cu Raluca pentru a afla ce inseamna crearea unui plan pentru real-time marketing si cum poate fi el integrat in mixul de promovare.
"Participantii la workshopul de Real Time Marketing vor invata cum se face corect RTM-ul, cum se planifica, cum pot fi convinse brandurile carora li se potriveste o astfel de tehnica sa implementeze RTM-ul si sa eficientizeze comunicarea, cand se implementeaza RTM si vor vedea si best practice-uri cu idei foarte simple, dar cu foarte mare impact in comunitate. Vom analiza, vom diseca fiecare campanie si, in masura in care timpul ne permite, vom face si cateva exercitii de RTM", explica Community Manager-ul de la Golin Harris despre ce se va intampla in cadrul workshop-ului. Pe langa toate lucrurile pe care le invatam, o si ajutam pe Smaranda Milu Nemethi (Creative Director, Hybrid Studio) sa stranga banii necesari pentru tratarea bolii cu care a fost diagnosticata. Asa ca notati in agende: 18 iunie, o zi perfecta pentru a face un lucru bun.
Inainte de a sta de vorba real-time cu Raluca, aflati cate ceva despre subiectul workshop-ului din intrebarile pe care i le-am pus noi.
IQads: Zi de zi te ocupi de tot ce inseamna comunitati in online. Cum a reactionat comunitatea oamenilor de marketing si comunicare la cauza Smarandei Milu Nemethi, comparativ cu alte comunitati pe care le gestionezi?
Raluca Duta: Diferenta cea mai mare dintre comunitatea oamenilor de comunicare si cele de care ma ocup zilnic tine de nivelul ridicat de interactiune din interiorul primei fata de restul. Am functionat ca o adevarata breasla, in acceptiunea ei aproape medievala, in care ne ajutam unii pe altii in comunitate cand suntem in impas. Nu se compara reactia acestei comunitati cu ce se intampla de obicei pe canalele de social media ale brandurilor de care ma ocup, tocmai pentru ca aici nu e vorba de niciun fel de interes, nici macar de acela de imprietenire. Sigur, toti vrem sa ne cunoastem cu Smaranda, dar inainte de toate vrem sa o ajutam sa fie bine. Iar lucrurile stau invers la restul comunitatilor.
IQads: De ce devine real-time marketing-ul un must have in mixul de comunicare? Mai este el real-time daca este planificat?
Raluca Duta: Real-time marketing-ul vorbeste despre creativitatea si adaptabilitatea unui brand. Astazi, un brand care se vrea perceput creativ si relevant trebuie sa respecte ceea ce isi doreste consumatorul actual, care e permanent conectat la multiple surse de informare, permanent multi-tasking, cu un ochi la TV, celalalt la smartphone si, din cand in cand, amandoi si pe retelele unde converseaza activ cu prietenii. Acest consumator isi doreste azi de la un brand sa primeasca informatii relevante, pe canalele unde este cel mai activ, in momentele in care este cel mai atent si predispus sa asculte informatii de brand. Si exact asta face real time marketingul: ii comunica consumatorului ce vrea sa auda, unde vrea sa auda, cand vrea sa auda/sa vada. Prin urmare, relevanta incepe sa fie din ce in ce mai mult sinonima cu real time marketingul.
Planificarea real-time marketing-ului e cu atat mai prezenta cu cat brandurile il internalizeaza mai mult in practicile de marketing sau PR si ii rezerva bugete lunare sau anuale pentru ca si real time marketingul inseamna gandire strategica, presupune definirea de obiective si masurarea de rezultate cu adevarat cuantificabile. Un brand care planifica real-time marketing-ul e cu atat mai pregatit sa implementeze actiuni de RTM care sunt cu adevarat real time. Pentru ca ajungi sa iti faci mana pregatind atatea scenarii. Si un bun exemplu e Oreo, brandul care si-a planificat actiunea de RTM de la SuperBowl, dar care a continuat exercitiul tot planificand - vezi activarile de la nasterea copilului regal unde au pregatit vizualuri si pentru fetita si pentru baietel pentru ca nu se stia ce va fi si activarea cu ocazia Olimpiadei de la Soci. Planificarea RTM-ului pe evenimentele mari ale anului cu care un brand s-ar putea asocia ii aduce doar castiguri brandului care va putea sa pregateasca pe parcursul anului adevarate campanii de RTM pornind de la un vizual dezvoltat din timp, de exemplu.
IQads: Nu putine sunt brandurile care vad o postare care se refera la ei pe profilul unui influencer din social media si ii raspund trimitandu-i un mic cadou. Este acesta un exemplu de best practice pentru real-time marketing?
Raluca Duta: Noi, la GolinHarris, profitam de best practice-urile de RTM pe care le implementeaza reteaua in Londra, in Chicago, in Dallas. Si ce ne repeta si ne demonstreaza permanent seful Bridge-ului worldwide, Jeff Beringer, e ca RTM-ul nu inseamna un vizual aruncat pe o singura retea de socializare in speranta ca va primi niste like-uri si share-uri si nici vreun cadou oferit unui influencer. Asta e mai degraba influencer relations si se departeaza de RTM, desi e real time. RTM-ul trebuie gandit integrat, sub forma campaniilor ale caror rezultate le poti urmari de la inceput, le poti optimiza si evalua la final. Sau daca un client nu are buget de o campanie integrata de RTM, trebuie sa incercam pe cat de mult posibil sa cream o experienta cat mai buna cu brandul individului sau comunitatii care beneficiaza de o actiune de RTM din partea unui brand. Ce se intampla la noi cu cadourile oferite de un brand influentatorilor e o varianta mai real time a PR blitz-urilor.
I learn, I help este o serie de cinci workshop-uri organizate de IQads cu sprijinul IAA pentru a o ajuta pe Smaranda Milu Nemethi, Creative Director la Hybrid Studio, sa stranga banii necesari pentru tratamentul bolii de care sufera: cancer pulmonar in stadiul trei. Dupa ce The All Time Greatest Brand Artists, prima editie de workshop-uri din serie, a adunat 27 de inscrieri si 8.100 de euro (inainte de impozitare), lansam Social Media Artists, o colectie de inca 5 workshop-uri despre marketing-ul in social media. Speakerii invitati sunt, in afara Ralucai Duta, Cristan China-Birta (Blogger, chinezu.eu), Cristian Manafu (Managing Partner la Evensys si Owner al The Connector Agency), Alexandru Negrea (Head of Facebook Dept. la Spada) si Ionut Radu Munteanu (PPC Specialist & Online Marketing Trainer la WebDigital.ro).
Workshop-ul incepe la ora 18.00 si se tine la sediul IAA Romania. Inscrierile se pot face pana pe 20 mai cu un e-mail la adresa [email protected], costul participarii la toate cele cinci sesiuni din serie fiind de 300 de euro. Suma obtinuta va fi donata integral cauzei HELP SMARANDA (dupa plata impozitelor aferente). Iata si un rezumat al programului workshop-urilor urmatoare:
Miercuri, 21 mai, de la ora 18:00, trainingul tinut de Cristian China-Birta, Blog Marketing, promite sa-i invete pe participanti cum sa-si dea seama daca beneficiile unei campanii de promovare desfasurate pe bloguri depasesc riscurile, care sunt principalele criterii in functie de care se aleg bloggerii participanti, cum se scrie un brief care le explica bloggerilor ce au de facut, care sunt criteriile in functie de care se evalueaza o campanie.
Cristian Manafu vine in sediul IAA Romania miercuri, 18 mai, de laora 18.00, pentru a discuta cu participantii despre Social Networks Marketing, adica despre cum sa aleaga cele mai relevante canale social media pentru brandurile lor si despre cum sa creeze o strategie de comunicare in social media.
Pe 4 iunie, tot de la ora 18.00, ne vedem cu Alexandru Negrea pentru un workshop despre Facebook Marketing. Alex va sustine un training despre cele mai bune cai de a folosi Facebook pentru a se dezvolta pe sine sau brandul pentru care lucreaza, despre Facebook Ads – Remarketing si Conversion Tracking, despre reachul organic si limitarile retelei.
Seria este incheiata pe 25 iunie, ora 18.00, de Ionut Radu Munteanu, printr-un workshop despre Behavioral & Social Advertising. Workshopul acopera lectii despre cum se face promovarea in motorul de cautare Google, cum se face promovare pe Facebook, cum se face mixul de marketing online, cum se comunica eficient cu departamentul sau cu agentia care deruleaza campanii pe Google, Facebook, YouTube sau reteaua de site-uri partenere Google.