Locuri de joaca ridicate ad-hoc prin companii

Locuri de joaca ridicate ad-hoc prin companii

In cartea "Happiness and economic performance" (1997), Andrew J. Oswald a demonstrat ca exista o stransa legatura intre starea de bine a angajatilor, starea lor de fericire si succesul unei companii pe termen lung, iar gandirea pozitiva influenteaza in bine sanatatea fizica si emotionala a oamenilor (International Positive Psychology Association). Asta a amintit Cristina Biciila cand am intrebat-o despre proaspatul lansat 'the playground - fun academy'.

Proiectul se adreseaza companiilor si ofera cursuri si ateliere de relaxare care inglobeaza teme precum pictura si fotografie, dictie, cursuri de gatit sau cafea, nutritie, stil si moda sau elemente de cultura japoneza.

Dupa o experienta de 10 ani in mediul corporate, Cristina stie cam cat de multa distractie au nevoie de fapt corporatistii si a fondat 'the playground' ca sa le vina in ajutor. La propriu, pentru ca trainerii de aici vin cu tot cu echipamente la compania doritoare.

Un pic de background despre Cristina
Am inceput sa lucrez din timpul facultatii si am petrecut zece ani in corporatii, majoritatea timpului in Coca-Cola, unde mi-am facut si scoala de PR. Din 2009 m-am lansat in antreprenoriat si am construit brandul Taramul Copilariei. In paralel am continuat si activitatea in comunicare ca freelancer. 'the playground - fun academy' este un proiect pe care l-am lansat in septembrie anul trecut. Taramul Copilariei si 'the playground' sunt ambele adresate adultilor; imi doresc ca prin aceste doua branduri sa contribui la partea de creativitate, relaxare si joaca din viata adultilor.

De unde a pornit ideea unui loc de joaca in companii
Ideea a venit din experienta mea personala. Sunt o persoana creativa careia ii plac joaca si spontaneitatea, dar a fost o perioada in care timpul petrecut la birou nu mi-a mai permis sa ma ocup de partea asta. In 2007 m-am hotarat sa schimb ceva si am inceput sa caut ateliere de ceramica (in copilarie am fost inscrisa la Palatul Copiilor la cursul de ceramica si mi-a placut foarte mult).

La momentul respectiv nu erau multe oferte pe piata, mi-a fost foarte greu pana am gasit o absolventa a facultatii de Arte la care sa ma duc sa lucrez. Era destul de dificil pentru ca pierdeam foarte mult timp in trafic. Plecam la 18-18.30 de la birou, faceam jumatate de ora pana la atelier, apoi inca o ora pana acasa. De aceea m-am gandit ca ar fi o idee buna sa ofer posibilitatea celor care au un program incarcat sa-si poata cultiva pasiunile, fara sa depuna prea mult efort.

De la prima idee pana la lansarea oficiala
Prima etapa a fost cea mai lunga, pentru ca mi-am dorit sa ma intalnesc si sa discut cu fiecare trainer in parte, sa adaptez experienta si creativitatea lor mediului de business.

Pasul doi a fost lansarea site-ului funacademy.ro, unde am inclus o prima oferta de ateliere pe care am incercat sa le grupez dupa obiective sau specific: play with colors (pictura, fotografie sau aranjamente florale); play and fun (atelierele de joaca si arts & crafts), play your image (cursuri de nutritie cu medici specialisti, atelier de stil si moda), play with ideas (cursuri de dezvoltare personala, parenting cu doctori psihologi, cursuri de comunicare, de scriere creativa, media training si dictie) si play in Japanese (ateliere de kirigami sau origami, curs de manga, ceremonia ceaiului).

Etapa de acum e cea permanenta. Ofertare, implementare si, nu in ultimul rand, promovare.

Curs de stil pentru doamne

Publicul tinta
Proiectul nostru se adreseaza companiilor. 'the playground - fun academy' e o forma creativa de PR. Pornind de la un brief - cererile companiilor - oferim cursuri si ateliere personalizate pentru a indeplini 3 obiective: relaxarea si distractia participantilor; transmiterea unor informatii utile, de baza, din diverse arii de interes; si comunicarea unui brand, conceptul atelierelor putand fi construit in jurul valorilor si mesajelor companiei.

Selectia de cursuri
Am pornit de la o baza standard, ne-am gandit ce ar putea fi de interes, apoi am dezvoltat construind pe cererile companiilor. Noi functionam ca o agentie. Pornim de la brief si venim cu mai multe propuneri de ateliere creative prin care obiectivele de comunicare sa fie atinse.

Atelier de sugar art

Avem mereu cursuri noi. Putem organiza ateliere de DJ, de cocktail-uri, de pictura cu cafea, de sugar art, de raw vegan, de fotografie de razboi (cu Florin Ghioca) sau ateliere de magie (cu Vlad Grigorescu).

De exemplu, cel de fotografie de razboi e putin diferit pentru ca presupune ca participantii sa iasa din birou; acestia vor merge sa fotografieze trupe de airsoft la lupta in diverse locuri din Bucuresti. Recream pentru ei atmosfera de conflict.

Durata unui curs
Un atelier standard dureaza cam 1.5 – 2 h. Suntem insa flexibili, ne putem adapta cererilor. Am facut si ateliere de 30 de minute, in pauza unui eveniment corporate. Sunt si cursuri (pictura si fotografie, nutritie) organizate sub forma unui modul, care presupun mai multe intalniri.

Alte functii ale cursurilor 'the playground'
Comunicarea de brand si comunicarea catre angajati pot deveni interactive prin cursurile si atelierele organizate direct in sediile corporatiilor. Cursurile pot fi facute cadou angajatilor, partenerilor sau clientilor, pot ajuta in comunicarea catre presa sau pot fi un moment bun de a petrece timpul cu copiii la birou (cursuri speciale de 1 iunie pentru parinti si copii).

Logistica
Sunt anumite ateliere care necesita echipamente speciale, surse de apa sau foarte multa protectie. Putem face ateliere de gatit, dar in sediile companiilor mergem de obicei pe raw vegan pentru ca nu avem cuptoare. De asemenea, cursul de cafea preferam sa-l tinem direct in cafenea (avem un parteneriat cu Caffe Tabiet), desi putem sa-l tinem si in salile de conferinte. Pentru cursurile de fotografie avem nevoie de aparate de fotografiat, aici ne ajuta Nikon care ne pune la dispozitie aparate performante.

Companiile si joaca angajatilor lor
Feeback-urile primite au fost bune si incurajatoare. Le plac ideile noastre, mai ales pentru ca stim cum sa combinam partea de joaca si distractie cu partea de PR si de aplicabilitate la business. 

Investitia in proiect
Mi-e greu sa vorbesc despre o suma fixa, a fost un proces mai lung, inca mai e nevoie de investitie.

De acum intr-un an
Cat mai multe ateliere in portofoliu, cati mai multi clienti si traineri multumiti.

Alte proiecte, alte idei
Un alt proiect pe care l-am dezvoltat este Taramul Copilariei, sub umbrela caruia functioneaza un magazin de jucarii si un concept inedit pe piata din Romania: carti personalizate handmade. Designul cartii respecta "brief-ul" - detaliile vietii si personalitatii celui pentru care este scrisa cartea. Povestea e ilustrata manual intr-o carte lucrata de diversi artisti. Acestea se pot face pentru copii, adulti, cupluri, bunici, companii, branduri. Povesti si imagini cu carti sunt postate pe site, pe pagina de Facebook sau pe canalul YouTube dedicat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related