Comunicarea medicala asigura 20% din cifra de afaceri IMAGE PR

Comunicarea medicala asigura 20% din cifra de afaceri IMAGE PR
Florina Badea (Account Manager, Healthcare Communications Division)

Asa cum am anuntat recent, IMAGE PR a infiintat prima Divizie specializata de Healthcare Communications. Ne-a interesat subiectul unei noi structuri specializate pe comunicarea in domeniul sanatatii, asa ca ne-am indreptat catre noul sediu al agentiei, o casa frumoasa cu terase, gradinita si piscina al carei tur ni l-a facut Catrinel Burghelea (Account Director, IMAGE Public Relations).

IMAGE PR si-a inceput activitatea in anul 1995, fiind una dintre primele agentii de PR de pe piata romaneasca. Este o agentie independenta de PR full-service, care functioneaza cu capital romanesc si care numara in prezent 30 de angajati. Printre clientii IMAGE PR se numara companii multinationale precum Coca-Cola HBC Romania, Philip Morris Romania sau Unilever, dar si asociatii din zona healthcare ca Asociatia Pacientilor cu Afectiuni Autoimune (APAA) si Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM), portofoliul din domeniul healthcare fiind destul de inchegat pentru a duce la infiintarea unei structuri separate de healthcomm.

Dupa turul introductiv si discutia cu Catrinel, am stat apoi de vorba cu Florina Badea (Account Manager, Healthcare Communications Division) ca sa aflam cum a fost gandita fondarea diviziei, despre specificul pietei romanesti de healthcomm si ce planuri de viitor se intrevad in aceasta directie.

Piata de healthcomm in Romania
Piata de healthcare e o piata complexa, divizata in mai multe componente: companii farmaceutice, asociatii de pacienti - din ce in ce mai active pentru a-si sustine interesele - asociatiile profesionistilor din domeniul medical, componenta de consumer healthcare cu solutiile de sanatate din zona de ingrijire personala, sau comunicarea pentru alti furnizori de servicii sau echipamente medicale.

Toate particularitatile pietei se reflecta in comunicare. Daca luam ca exemplu industria producatoare de medicamente, comunicarea  se imparte in 2 directii: medicamentele care se vand cu prescriptie medicala sau Rx-uri si cele care se vand fara prescriptie sau OTC-uri. Din cauza legislatiei si a restrictiilor sub care functioneaza Rx-urile, cele 2 categorii sunt comunicate diferit.

Florina Badea ne-a declarat ca in pitch-urile companiilor de pharma, de pilda, IMAGE PR a concurat si cu agentii de travel sau trusturi de presa din zona medicala pozitionate pe servicii de healthcomm, pe langa agentiile de publicitate full-service si alte agentii de PR.

Crearea unei diviziii
Decizia IMAGE PR de a forma o divizie specializata pe healthcomm a fost un proces care a inceput in 2009, odata cu primul plan de new business in zona respectiva, concretizat intr-un prim proiect: o lansare de medicament pentru o companie farmaceutica. Investitiile in proiectele de healthcomm si dezvoltarea pe partea de influencer relations au dus la crearea unui portofoliu de clienti care a facut posibila existenta unui departament de sine statator.

"Daca faci o conferinta de presa pentru un client sau daca dai un comunicat de presa, asta nu inseamna ca esti specializat pe healthcare ca agentie", ne-a declarat Florina.

Avand in vedere shift-urile prin care a trecut si trece sistemul de sanatate in anii trecuti, divizia a acumulat experienta pe care o poate transforma in gandire strategica. Consultanta si strategia sunt in esenta serviciile prin care divizia se diferentiaza de alti competitori, in special de agentiile aflate complet in afara acestui domeniu de activitate, spune Florina.

Oamenii
Cand vorbim de un departament specializat pe health communication, vorbim de fapt de oameni. 6 din cei 30 de angajati ai IMAGE PR formeaza personalul diviziei. Cresterea departamentului a fost organica, mergand pe ideea people follow business. Divizia se afla in prezent in pitch-uri, iar in functie de rezultatele acestora, se va decide daca isi va mari echipa in cursul acestui an.

Formarea unui om de comunicare specializat pe healthcare presupune invatare continua cu concentrare pe intelligence - research si networking prin participarea la evenimentele care se intampla in industrie (congrese medicale, evenimente organizate de companii farmaceutice sau orice evenimente pe sanatate). Mult mai valoros decat un training din carti e insa learning-ul by doing prin implicarea in proiectele de zi cu zi, a spus Florina Badea.

Planuri de business
Anul trecut Divizia de Health Communications a generat 20% din cifra de afaceri IMAGE PR. Avand in vedere contextul politic si economic, Florina spune ca obiectivul de business pentru viitor este ca divizia sa se pastreze cel putin la acelasi nivel.

O crestere prea mare trebuie si sustinuta. Clientii sau proiectele noi sunt cantarite si privite in economia jocului – cu cata incarcare vin si cum ar afecta celelalte proiecte aflate in derulare. New business from existing business e unul dintre principiile care a functionat pana acum foarte bine pentru cei de aici.

In viitor, marea provocare pentru divizie este sa se mentina eficienta deopotriva in contextul IMAGE PR si pentru clienti. Prin aceasta, vor incerca sa convinga piata de necesitatea unei astfel de specializari, implicit de nevoia de strategie in domeniul comunicarii medicale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related