Nativii digitali din Romania si sursele de venit

Nativii digitali din Romania si sursele de venit

Venitul mediu lunar al unui adolescent roman (14-18 ani) ajunge la aproape 350 RON, iar cel al unui tanar adult (19-24 ani) creste pana aproape de 850 RON. Chiar daca resursele lor par limitate, nativii digitali vor avea un cuvant din ce in ce mai mare de spus asupra modului de gestionare a brandurilor si marilor companii. Comportamentele acestora in plan financiar incep sa devina o reala preocupare pentru profesionistii din marketing, comunicare sau chiar design. 

Sursele bugetelor tinerilor romani digital natives reprezinta una dintre dimensiunile raportului de cercetare sindicalizata Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania, primul din seria Digital Natives Report. Raportul ofera o imagine coerenta asupra valorilor, comportamentelor si motivatiilor tinerilor romani pe cele doua segmente de varsta in termeni de cheltuieli zilnice, lunare, anuale si ocazionale. 

Din venitul mediu lunar al unui adolescent (14-18 ani), un procent de 42% provine de la parinti, 16% din ajutoare sociale, iar 12% sunt venituri din munca (fulltime, part-time, agricultura sau afacerile incepute precoce de catre cei aflati in acest segment de varsta).

54% din venitul mediu lunar al unui tanar (19-24 ani) provine din salariu, in timp ce 21% din suma este primit de la parinti, iar un procent de 4% provine din burse (de studii, merit sau performanta, burse de ajutor social, burse pentru invatamant in strainatate etc).

Privindu-i mai indeaproape pe tinerii adulti cu ocupatie, vedem ca veniturile medii lunare rezultate din joburi fulltime insumeaza 1.805 RON, cele castigate din lucrul pe cont propriu ajung la 930 RON, iar veniturile medii lunare rezultate din joburi part-time cumuleaza 600 RON.

Puteti aprofunda subiectul cu ajutorul raportului de cercetare sindicalizata Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania, care cuprinde intregul clasament al surselor de venit pentru nativii digitali din Romania si detalii suplimentare despre fiecare sectiune.

Cercetarea cantitativa si calitativa a fost realizata de 1424 si Cult Market Research si este sustinuta de IQads.

Despre obiceiurile de cheltuire practicate de tinerii romani, fie ca sunt adolescenti (14-18 ani) sau tineri adulti (19-24 ani), am vorbit aici

1424 este primul instrument online din Romania specializat in masurarea atitudinilor, opiniilor si obiceiurilor Digital Natives (tineri avand varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online), avand in spate unul dintre cele mai consistente paneluri de tineri din online-ul romanesc (peste 20.000 de respondenti activi in fiecare luna). Principala sursa de recrutare a tinerilor din panelul 1424.ro o reprezinta siteul www.TPU.ro (2.355.691 vizitatori unici, 5.660.116 vizite si 12.383.579 de afisari in luna decembrie 2013), site prezent in TOP 15 siteuri din onlineul romanesc si siteul Nr. 1 ca afinitate pe segmentul de varsta 14-24 ani din cele mai traficate 20 de siteuri din Romania.

Cult Market Research este o companie de cercetare de piata care pune accentul pe inovatie, tehnologie moderna si pe oferirea de solutii adaptate la nevoile unor categorii variate de clienti. De consultanta si serviciile noastre de cercetare beneficiaza companii din diferite industrii pe care le consideram partenerii nostri.  Studiile realizate de Cult Market Research ii ajuta pe clienti sa gaseasca raspunsuri la intrebarile cele mai dificile legate de bussines, de piata si de consumator. Solutiile de cercetare pe care le propunem sunt complexe, actionabile si adaptate la nevoile clientilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related