In ce directii se impart bugetele nativilor digitali din Romania

In ce directii se impart bugetele nativilor digitali din Romania

Oricine s-a intrebat macar o data pe ce isi cheltuie banii cei nascuti in era digitala. Vorbim de cei care nu prea mai au timp sa mearga in grup in pauza la chioscul de langa scoala si sa-si cumpere jeleuri sau, daca vorbim de cei mai mari, carti de la anticariatele de pe langa facultati. Nascuti si crescuti cu tehnologie, tinerii digital natives sunt un segment de populatie altfel decat copiii de ani '80-'90, care au fost atinsi tarziu de maniile social media, e-readere, aplicatii, smartphone-uri sau tablete, iar in adolescenta abia daca se minunau cum functioneaza internetul.

Totodata, ei sunt cei care vor dicta viitorul in materie de publicuri tinta pentru branduri si companii, dupa cum stim, avansand in special zona de marketing si comunicare catre segmentul mobile. Nu mai e nevoie sa explicam cum si de ce sunt foarte relevante, daca nu cruciale, informatiile despre comportamentele lor financiare pentru profesionistii din industriile tangentiale preocuparilor lor.

Daca descrierea foarte generala a profilului unui digital native de mai sus te-a cam zgandarit, poti explora subiectul mai indeaproape intr-un prim raport de cercetare sindicalizat din seria Digital Natives Report, Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania. Raportul abordeaza segmentul nativilor digital in 2 dimensiuni (adolescenti,14-18 ani, si tineri adulti, 19-24 ani) si ofera o imagine coerenta asupra valorilor, comportamentelor si motivatiilor acestora in termeni de cheltuieli zilnice, lunare, anuale si ocazionale. Cercetarea cantitativa si calitativa a fost realizata de 1424 si Cult Market Research si este sustinuta de IQads.

Unul din preview-urile la raportul de cercetare mentionat se refera la modul in care tinerii grupati in cele 2 segmente aleg sa isi cheltuie banii. Si pentru a ilustra cat mai bine acest lucru, am ales sa o facem prin intermediul unui instrument apreciat de toata lumea: infograficul.

Aflam din raportul de cercetare ca mancarea si imbracamintea sunt directiile in care se duc banii adolescentilor (14-18 ani), in  aceasta ordine. Pe mancare, ei consuma peste 100 RON pe luna, respectiv 60 RON pe haine. Poate surprinzator, entertainment-ul digital (jocuri, muzica sau alte hobbyuri) se afla pe locul al treilea si nu taie foarte mult din bugetele adolescentilor. In fapt, se afla pe plan egal la capitolul bani cheltuiti cu entertainment-ul outdoor (iesiri cu prietenii, filme, concerte). Pe ultimul loc cade telefonia care cumuleaza cheltuieli medii lunare de 30 RON. In total, adolescentii cheltuie in mediu pe luna putin peste 400 RON.

In segmentul 19-24 de ani, vedem o diversificare a domeniilor de cheltuieli. Imbracamintea trece pe loc fruntas, cu o suma medie lunara de aproape 200 RON, in timp ce pe mancare tinerii adulti cheltuie in medie 150 RON pe luna. Un element nou intra in bugetul acestui segment, anume utilitatile si cablul TV si Internet fix, lor fiindu-le alocate aproximativ 130 RON, respectiv 80 RON lunar. Plata creditelor se afla pe locul al patrulea, dar nu cu mult in urma: 78 RON cheltuie tinerii adulti in regim credit pe luna. Pe ultimele doua locuri, cu aceeasi suma de aproape 60 RON, urmeaza produsele comsumabile si entertainment-ul outdoor. Media lunara a cheltuielilor acestora atinge 1.000 RON.

Media cheltuielilor pentru alte activitati (ingrijirea personala, viciile), precum si sursele veniturilor tinerilor romani, sunt disponibile in cadrul raportului de cercetare sindicalizata Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania.

1424 este primul instrument online din Romania specializat in masurarea atitudinilor, opiniilor si obiceiurilor Digital Natives (tineri avand varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online), avand in spate unul dintre cele mai consistente paneluri de tineri din online-ul romanesc (peste 20.000 de respondenti activi in fiecare luna). Principala sursa de recrutare a tinerilor din panelul 1424.ro o reprezinta siteul www.TPU.ro (2.355.691 vizitatori unici, 5.660.116 vizite si 12.383.579 de afisari in luna decembrie 2013), site prezent in TOP 15 siteuri din onlineul romanesc si siteul Nr. 1 ca afinitate pe segmentul de varsta 14-24 ani din cele mai traficate 20 de siteuri din Romania.

Cult Market Research este o companie de cercetare de piata care pune accentul pe inovatie, tehnologie moderna si pe oferirea de solutii adaptate la nevoile unor categorii variate de clienti. De consultanta si serviciile noastre de cercetare beneficiaza companii din diferite industrii pe care le consideram partenerii nostri.  Studiile realizate de Cult Market Research ii ajuta pe clienti sa gaseasca raspunsuri la intrebarile cele mai dificile legate de bussines, de piata si de consumator. Solutiile de cercetare pe care le propunem sunt complexe, actionabile si adaptate la nevoile clientilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related