Goooooooool: cand brandurile si fotbalistii fac echipa buna

Goooooooool: cand brandurile si fotbalistii fac echipa buna

Fotbalul si publicitatea sunt cei mai buni prieteni. Asta o demonstreaza si cel mai tare eveniment publicitaro-fotbalistic din Europa de Est, Cupa Agentiilor la Fotbal sustinuta de Event Stuff (unde termenul limita de inscriere pentru echipele de publicitari microbisti este 25 aprilie, iar formularele de inscriere trebuie trimise la [email protected]), dar si o multime de campanii construite in jurul sportului rege si al jucatorilor sai.

Evenimentele fotbalistice sunt o oportunitate grozava ca brandurile si agentiile sa se dea in spectacol si, de cele mai multe ori, o fac foarte bine. La fel sunt si vedetele acestor manifestari, fotbalistii, pe care brand-urile ii ademenesc probabil cu promisiuni frumoase si mese calde (glumesc, ii ademenesc cu foarte multi bani) si ii transforma cat ai zice "goooooooooooooooool" in ambasadori. Sa ne uitam la cateva astfel de campanii si spoturi recente, din anul in curs si din anul trecut. Purcedem.

Primul exemplu vine de la Pepsi, a carei noua campanie globala, "Simte ritmul fotbalului", ii are in centrul atentiei pe 6 (sase) dintre cei mai mari fotbalistii ai lumii la ora actuala: Robin van Persie, David Luiz, Sergio Ramos, Sergio Aguero, Jack Wilshere si Leo Messi. Spotul campaniei, realizat de agentia 180LA, il are ca protagonist pe Stony, un tanar artist cunoscut pe YouTube, care se intalneste pe parcursul calatoriei lui pe strazile din Rio de Janeiro cu cele 6 vedete ale fotbalului international. E cu muzica si voie buna si cu o componenta interactiva, unde fanii ii pot schimba traseul lui Stony.

Foarte popular, Leo Messi nu e star doar in campania de mai sus anul acesta, ci si intr-una lansata in luna februarie de catre Gillette. In spotul "Inner Steel", Messi se dueleaza cu Roger Federer in lame de ras si sporturi internationale.

Si daca nu credeati vreodata ca fotbalul ar putea avea ceva in comun cu extraterestrii, v-ati inselat. Anul trecut, prin noiembrie, Samsung l-a cooptat pe Franz Beckenbauer si l-a rugat sa recruteze unsprezece jucatori care sa joace intr-un meci galactic, impotriva unei echipe alcatuita din extraterestri. Miza era, desigur, salvarea Pamantului:

adidas nu putea sa lipseasca din lista noastra si am ales sa-l includ cu o campanie de anul trecut, creata de dieckertschmidt. "Welcome to the family, Mesut" promoveaza parteneriatul dintre adidas si fotbalistul Mesut Ozil. Spotul il are in centru pe mijlocasul de 24 de ani, care este intampinat de alti fotbalisti, endorseri adidas: Ricardo Izecson dos Santos Leite (Kaka), Philipp Lahm, Manuel Neuer, Zinedine Zidane, Thomas Muller si Marcelo Viera.

Si o sa inchei cu un fotbalist-erou roman, Helmuth Duckadam, care in spotul Cosmote creat de Papaya Advertising e doar un domn pe o banca in parc:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related