Calin Rotarus despre noile formate online recomandate de IAB in campaniile de brand advertising

Calin Rotarus despre noile formate online recomandate de IAB in campaniile de brand advertising

La inceputul lunii aprilie, IAB Europe a anuntat lansarea "Brand Builders", un pachet de formate de publicitate online recomandate in campaniile de brand advertising. Initiativa isi propune sa standardizeze formatele mari si sa faca un pic de curatenie in ecranele utilizatorilor. Calin Rotarus (Expert, IAB Romania) ne-a povestit mai multe despre Brand Builders, despre diferentele dintre Romania si alte tari din Europa si despre asteptarile IAB in ceea ce priveste noile formate.

IQads: Care sunt diferentele intre formatele recomandate si cele folosite cel mai des in Romania?
Calin Rotarus: In general, in Romania se folosesc bannere standard IAB, spre deosebire de alte piete (de exemplu Polonia, unde se folosesc mult billboard-uri non-standard de 800x100/200/400). De asemenea, viteza de adoptie a formatelor noi (cum ar fi rising stars) e mare, romanii fiind in general atrasi de nou. Pana acum s-a folosit cel mai mult la noi homepage branding (leaderboard sau billboard plus doua sky-scrapere), dar si alte formate gen half-page sau diverse expandabile.

IQads: Ce impact crezi ca vor avea aceste recomandari pentru piata de la noi?
Calin Rotarus:
Aceste recomandari vor sa standardizeze folosirea de formate mari, ceea ce e un lucru bun pentru industrie, si din punctul de vedere al implementarii campaniilor, si din punctul de vedere al imaginii industriei. Plus un mesaj subliminal catre toata lumea: "internetul e bun pentru branding!".

IQads: Un element interesant al acestui set de recomandari este includerea dimensiunii compatibile TV 16:9 (x410), cu scopul de a facilita tranzitia publicitatii de brand de la mediul digital la TV. Cum sta Romania la capitolul asta?
Calin Rotarus: As spune mai degraba ca se face loc pentru bannerele video, dar care n-ar trebui sa fie spotul de la TV, ci o creatie gandita pentru locul si audienta unde va fi plasata. Si aceste creatii video ar trebui sa fie declinate din conceptul general, asa cum se intampla cu spoturile pentru TV, machetele de presa sau spoturile radio.

IQads: Ce argumente ar putea convinge un publisher sa integreze aceste noi formate (avand in vedere ca asta implica destul de mult efort de design)?
Calin Rotarus: Dimpotriva, publisherii care duc permanent un razboi de uzura cu agentiile, regiile si clientii, care vor tot timpul sa implementeze cate un format ciudat si intruziv, vor spune bogdaproste.

IQads: Cat de mult s-a pus accentul pe eficienta in alegerea noilor formate?
Calin Rotarus: Cand vorbim de branding definim eficienta altfel decat CTR sau conversii, iar la standardizarea masurarii acesteia mai e mult de munca. Important acum e ca toti cei implicati sa inteleaga cum trebuie folosit pentru campanii de branding un format mai mare si sa iasa din zona mesajelor de tip "bling bling, click aici ca sa castigi". Sigur, multi clienti o fac deja de mult, dar inca mai sunt destui care au ramas acolo.

IQads: In ce masura se asteapta IAB ca aceste formate sa fie implementate?
Calin Rotarus: Ma astept sa nu fie nicio dificultate in implementarea lor, iar IAB va ajuta prin continuarea sustinuta a activitatii sale de promovare a mijloacelor de comunicare, formatelor si standardelor pe internet, precum si de educare si formare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related