[OUG 25/2013 - Dupa 1 an] Claudia Chirilescu (Spoon Media): Comisioanele au mai crescut putin, dar nu suficient

[OUG 25/2013 - Dupa 1 an] Claudia Chirilescu (Spoon Media): Comisioanele au mai crescut putin, dar nu suficient

Se implineste un an de cand Guvernul Romaniei a adoptat Ordonanta de Urgenta 25/2013 (OUG 25/2013) pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002. Vorbim la rubrica Insider cu managerii agentiilor de media din Romania despre efectele aplicarii actului normativ asupra pietei de publicitate si asupra playerilor afectati, precum si despre solutiile gasite in ultimul an de agentiile de media pentru a contracara scaderea veniturilor.

Amintim ca OUG 25/2013 presupune ca achizitia de spatiu publicitar TV se face prin plata directa facuta de client (beneficiarul final al publicitatii) catre postul TV, ca agentiile de media nu pot sa vanda spatiul publicitar decat la pretul oficial confirmat de televiziuni si ca orice rabat sau avantaj tarifar acordat de postul TV trebuie sa figureze pe factura emisa clientului.

Reprezentantii IAA Romania si UAPR au spus ca Ordonanta aduce un plus de transparenta financiara, dar cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atat in functionarea pietei de publicitate, cat si la nivelul intregii economii.

Vedeti in continuare raspunsurile Claudiei Chirilescu (Owner, Spoon Media):

Care au fost efectele OUG 25/2013 asupra agentiilor de media, intr-un an de la trecerea ei

Intregul proces de cumparare de spatiu TV s-a complicat si consuma mult mai mult timp atat in interiorul agentiilor de media, cat si la client si in special la televiziuni: clientii trebuie sa ne semneze imputerniciri, deci sa implice departamentele juridice inainte de orice negociere; facturarea se face direct catre client, dar procesul este intermediat de agentii, prin urmare munca dublata pe verificarea facturilor lunare; televiziunile, in loc sa gestioneze cativa zeci de clienti – agentiile –, gestioneaza cateva sute de clienti directi, ceea ce se traduce prin multe ore pentru verificat si dat feedback pe contracte, incasari, facturare etc.

Statul roman va incasa mult mai putini bani la bugentul de stat intrucat agentiile de media erau majoritatea profitabile si isi plateau taxele la zi. De asemenea, au fost si disponibilizari care cu siguranta nu bucura pe nimeni.

Care au fost efectele OUG 25/2013 asupra agentiei Spoon Media, intr-un an de la trecerea ei
A crescut volumul de munca si ne-a scazut cifra de afaceri intrucat acum facturam doar contravaloarea comisionului de agentie aferent campaniilor TV. Scaderea cifrei de afaceri are repercursiuni asupra cash flow-ului, dar si asupra relatiilor cu creditorii, in special banci.

In lipsa rebate-ului din media TV, cum s-a schimbat modul de tarifare a serviciilor de strategie si planificare media pentru clienti
Comisioanele au mai crescut putin, dar nu suficient pentru a acoperi orele de agentie investite in gestionarea si optimizarea corecta a unei campanii TV. Speram ca aceste comisioane sa creasca.

Ce masuri ati luat in ultimul an pentru a contracara scaderile de venit ale agentiei aparute odata cu trecerea OUG. Ce a avut succes, ce nu a functionat
Noi eram angajati intr-un proces intern pentru a ne dezvolta competentele in zona digitala, deci Ordonanta nu a facut decat sa ne determine sa ne concentram si mai mult pe acest proces. Deci in cazul nostru a accelerat un proces de schimbare. Dar nu este o solutie, Ordonanta, oricum ai privi-o, este abuziva, nenaturala si intervine in procesul firesc prin care agentiile isi exercita rolul de strategi. Noi nu facem intermediere, noi facem consultanta, iar Ordonanta incearca sa reglementeze un proces care sigur putea fi otimizat, dar prin consultarea tuturor partilor, nu printr-un act legislativ unilateral.

Cum evaluati eforturile industriei de a retrage sau modifica prevederile din OUG 25/2013
Industria a investit mult timp si energie in discutiile cu organismele de reglementare pentru a le explica implicatiile acestei Ordonante si cum ar putea fi ea amendata pentru a sluji scopului sau, dar a nu leza industria. Personal le multumesc colegilor mei din bordul UAPR, dar si echipei de la IAA care au facut tot ce se poate pentru a remedia aceasta situatie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related