Nativii digitali in Romania: structura cheltuielilor si a surselor de venit

Nativii digitali in Romania: structura cheltuielilor si a surselor de venit

Primul din seria Digital Natives Report, raportul de cercetare sindicalizata Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania compune o imagine la zi a acestora: tineri romani din segmentul 14-24 de ani, activi in mediul online. Cercetarea cantitativa si calitativa a fost realizata de 1424 si Cult Market Research si este sustinuta de IQads.

Urmarind 2 segmente de varsta (adolescenti,14-18ani, si tineri adulti, 19-24 de ani), raportul Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania da raspunsuri despre valorile si clasificarile surselor de venit la care au acces tinerii romani, precum si despre structura si motivatiile cheltuielilor acestora: zilnice, lunare, anuale si ocazionale. Urmatoarele cercetari din seria Digital Natives Report din 2014 vor analiza alte aspecte de interes pentru marketeri in ce priveste universul nativilor digitali, de la schimbarile de atitudine fata de angajare pana la valori si stil de viata.

Structura studiului

Raportul Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania abordeaza urmatoarele aspecte:

-          Care sunt cheltuielile lor zilnice (alimentare, vicii)

-          Cum se impart cheltuielile lor lunare (ingrijire personala, imbracaminte, timp liber, altele)

-          Ce cheltuieli anuale sau ocazionale au (gadgeturi, vacante)

-          Care sunt veniturile periodice ale tinerilor (bani de la parinti, salariu, activitati independente, asistenta sociala, altele)

-          Ce venituri ocazionale au (bani de la rude, cunoscuti, alte tipuri de venituri sau suport financiar)

-          Care este structura cheltuielilor si a surselor de venit ale nativilor digitali din Romania

Cateva din rezultatele raportului:

-          Tinerii fara experienta de munca se asteapta sa primeasca un salariu intre 800 si 1.200 de lei, fiind constienti ca, in lipsa experientei, nu poti avea asteptari mai mari.

-          Tinerii considera ca independenta financiara ar trebui atinsa dupa varsta de 25-26 de ani, dupa ce au acumulat cativa ani de experienta pentru a putea obtine un venit mai mare.

-          Atunci cand ies in oras, baietii cheltuie mai mult decat fetele. Baietii care ies in oras, intr-o seara, cheltuie intre 50 si 100 de lei pe bauturi alcoolice, tigari si mancare. Fetele cheltuie mai degraba la iesirile la pizza, fast-food sau la o cafenea, intre 10 si 50 de lei.

-          20% dintre adolescenti (14-18 ani) declara ca sunt motivati de parinti cu bani pentru ajutorul la treburile din casa si pentru rezultatele bune de la scoala.

-          85% dintre adolescenti (14-18 ani) spun ca parintii ii ajuta cu bani pentru a-si cumpara mai repede lucruri pentru care strang si ei bani.

-          26% dintre tinerii adulti (19-24 ani) au un job, insa 57% dintre tinerii din acest segment de varsta inca primesc bani de la parinti in mod regulat.

-          La ocazii speciale, bani de la rude primesc 92% dintre adolescenti si 82% dintre tinerii adulti, in general suma primita fiind intre 50 si 100 lei.

Metodologia raportului

Studiul ofera o suprapunere buna pe demograficele clasice, validarea fiind realizata cu SATI, SNA, Eurostat, printre altele. De asemenea, studiul acopera mai bine populatia extraurbana decat studiile clasice.

Cercetarea a fost realizata imbinand metodologii cantitative si calitative. Cercetarea cantitativa prezinta opiniile a 1.077 de tineri, cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online. Acest esantion probabilistic a fost extras in mod aleatoriu simplu din panelul 1424.ro, cel mai mare panel de tineri din online-ul romanesc (peste 20.000 de utilizatori activi lunar). Perioada de culegere a datelor a fost 6 decembrie 2013 - 6 ianuarie 2014. Instrumentul de cercetare folosit a fost chestionarul structurat. Ajustarea esantionului s-a realizat cu ajutorul ponderarii post-stratificate (in celula), in conformitate cu statisticile oficiale SATI. Ponderarea post-stratificata s-a realizat cu ajutorul variabilelor gen biologic si varsta.

Demersul calitativ a cuprins discutii online in cadrul platformei TPU.ro, atat pre, cat si post cantitativ. Discutiile online au avut rolul de a intelege mai bine modul in care tinerii se raporteaza la un viitor job, cum pot castiga bani si ce nevoi de cheltuire au.

Felul in care a fost realizat raportul ofera numeroase atuuri fata de studiile clasice, printre care amintim costul redus fata de un research online dedicat, dimensiunea mare a panelului (cel mai mare panel de tineri din onlineul romanesc, cu peste 20.000 de utilizatori activi lunar). De asemenea, raspunsurile au fost obtinute fara incentive in cele mai multe cazuri (nu au participat la studiu asa-numitii “clickeri” sau panelisti profesionisti, ci membri ai platformei TPU.ro), iar panelistii au fost mult mai activi decat cei clasici (tocmai pentru ca au fost recrutati pe o platforma de discutii, unde e in mod natural un context bun pentru raspuns la intrebari).

Faptul ca provin dintr-o comunitate (TPU.ro), ofera avantajul unui panel socializat, pe care poate fi testata si impresia de grup, fiind facute corelatii intre categorii si industrii permise de structura cercetarii.

De asemenea, studiul a beneficiat de o filtrare buna, prin verificarea corectitudinii raspunsurilor (si manual, si automat - de exemplu, chestionarele completate intr-un interval prea scurt sunt eliminate).

Companiile implicate in realizarea raportului

1424 este primul instrument online din Romania specializat in masurarea atitudinilor, opiniilor si obiceiurilor Digital Natives (tineri avand varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online), avand in spate unul dintre cele mai consistente paneluri de tineri din online-ul romanesc (peste 20.000 de respondenti activi in fiecare luna). Principala sursa de recrutare a tinerilor din panelul 1424.ro o reprezinta siteul www.TPU.ro (2.355.691 vizitatori unici, 5.660.116 vizite si 12.383.579 de afisari in luna decembrie 2013), site prezent in TOP 15 siteuri din onlineul romanesc si siteul Nr. 1 ca afinitate pe segmentul de varsta 14-24 ani din cele mai traficate 20 de siteuri din Romania.

Cult Market Research este o companie de cercetare de piata care pune accentul pe inovatie, tehnologie moderna si pe oferirea de solutii adaptate la nevoile unor categorii variate de clienti. De consultanta si serviciile noastre de cercetare beneficiaza companii din diferite industrii pe care le consideram partenerii nostri.  Studiile realizate de Cult Market Research ii ajuta pe clienti sa gaseasca raspunsuri la intrebarile cele mai dificile legate de bussines, de piata si de consumator. Solutiile de cercetare pe care le propunem sunt complexe, actionabile si adaptate la nevoile clientilor.

IQads reuneste totul despre publicitate si cei care o produc si e cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related