Frumosul si-l mai face omul si cu mana lui

Frumosul si-l mai face omul si cu mana lui

Cand ceva iti place, dar nu prea-ti place si ai idee de cum ai putea sa-l faci mai bun, recomandat ar fi sa te pui pe treaba. Asa a facut Eugen Catruc (Co-fondator si Art Director, Piko Chisinau) care, desi admira papioanele, nu le purta, desi avea nevoie de o husa de telefon, nu simtea ca gaseste una potrivita. Era ceva ce nu-i placea la ele, asa ca s-a decis sa le faca cu mana lui, din materialele pe care le vrea, cum le vrea. Asa a inceput Fibonacci, un proiect nou-nout care nici macar nu e lansat oficial inca. Sac! Ce ne bucuram ca am dat de el vrand sa ii cunoastem pe cei de la Piko, agentie din Chisinau care participa anul acesta la Noaptea Agentiilor.

Vedeti in continuare cum se descrie Eugen pe sine si cum isi descrie proiectul.

Eugen in viata de zi cu zi
Ma numesc Eugen si sunt din Orhei, sunt casatorit si am un copil. Sunt co-fondator si art director la Piko. Dorm destul de putin, ceea ce probabil nu e bine, dar dupa ceva timp in astfel de regim incepi a simti o adevarata placere de la o zi lunga de lucru. Majoritatea timpului imi ia lucrul in agentie, care din fericire este extrem de interesant si la care am parte de provocari zi de zi. Deja de jumatate de an mininum jumatate din timpul meu liber il petrec cu voinicul meu, care are sase luni. Ne prostim impreuna destul de mult, ceea ce ma ajuta si la lucru :). 

In afara serviciului mai am doua griji: familia si proiectul personal. Ma intereseaza in general tot ce are legatura cu design-ul. Dupa specialitate sunt designer interiorist, asa ca arhitectura si interioarele nu ma lasa indiferent. Mai am o pasiune fata de branding si fotografie. Urmaresc zilnic Behance, Brandserved, Ads of the World, Under Consideration.

Ideea proiectului
Pe parcursul vietii, intalnim lucruri care ne trezesc interesul si care ne plac foarte mult, la fel si cu lucrurile care ne deranjeaza. Intotdeauna am fost ne-indiferent fata de papioane. Niciodata nu le-am purtat, dar in schimb mi-au placut. Mi-a placut cum arata si ce functie au. In acelasi timp, m-au deranjat intotdeauna lucrurile negandite si facute in graba.

Dupa ce mi-am luat telefon, am mers la magazin sa-mi cumpar husa. Am ales-o pe cea mai nepotrivita, din silicon, evident. Dupa cateva zile mi-am dat seama ca nu a fost cea mai buna alegere. Si aici a inceput tot. M-am gandit sa incep sa-mi fac singur husa, in ochi mi-a sarit masina veche de cusut a mamei. Totodata, nu-mi ieseau din minte nici papioanele. Am inceput sa fac schite si sa adun tot intr-un concept. Cate un pic s-a format ideea finala a proiectului: sa creez cateva accesorii, care sunt folosite zilnic, unite intr-un stil comun.

In momentul actual sunt gata modelele de papioane, cateva modele de huse pentru Iphone 4 si 5, iPad mini si iPad. In lucru sunt cravate, atat pentru barbati cat si pentru femei. Mai am in plan sa mai fac cateva lucruri, cum ar fi huse pentru ochelari, genti etc.

Echipa Fibonacci
In echipa lucreaza stabil 3 specialisti. Eu fac ceea ce nu pot face partenerii mei: gandesc proiectul. Sotia mea, Anastasia, are rol de critic principal. Cu ea analizez toate detaliile proiectului. Iar fiul nostru, Nikita, este managerul proiectului, care decide ce si cand o sa facem. :)

Parcursul
Totul a inceput de la idee, mi-a luat mult timp sa pun tot pe hartie. Dupa ce am facut schitele finale am taiat primele sabloane. Serile, cu fiul pe brate, am cusut primele exemple. Corectam si iarasi refaceam. In paralel lucram la branding. Intotdeauna cand faci ceva pentru tine, deciziile le iei destul de greu. Era foarte important sa fac ceva ce sa-i placa criticului principal – sotiei mele si colegilor din agentie, care sunt profesionisti in domeniu. Dupa cateva foi de schite, am ajuns la varianta aproape finala. Toate acestea sunt doar 20% din lucrurile care trebuie facute. Urmatorul pas va fi publicitatea si pregatirea unei colectii pentru trimiterea ei peste ocean, in SUA. Acolo se vor efectua livrarile pe continent. Si aici voi avea mult de lucru pe vanzari si publicitate. Am in plan sa deschid un mini magazin online.

Promovare
In primul rand, proiectul inca nu e pornit oficial, asa ca acest interviu e primul pas. Ma gandesc sa-l promovez prin articole pe site-urile de specialitate, care sunt destule. Posibil si un proiect pe Kickstarter, care are scopul, evident, de a obtine finantare pentru prima colectie de produse. Voi folosi si posibilitatile retelei Facebook. In ceea ce priveste clientii locali, sunt targuri specializate pe handmade, unde cred ca voi participa. Urmeaza sa fac ce am planuit mai sus, sa trag concluzii, sa corectez, si sa continui mai departe.

Momentele-cheie
Totul a evoluat destul de stabil. Am avut si surprize legate de materia prima. Mi-am luat ca fundament  ca lucrul sa fie facut la cel mai inalt nivel si din cele mai bune materiale. Materialele le comand din afara, ceea ce inseamna ca uneori e dificil sa gasesc in termen ceea ce-mi trebuie. Dar cum se rezolva, lucrul continua.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related