Reprezentantii agentiilor romanesti raspund intrebarilor noastre despre pitch-urile la care participa, dar si despre motivele care ii fac sa le refuze. Aflati parerea Oanei Cociasu (Managing Partner, MedicOne) despre acest subiect:
Punctele urmarite in evaluarea unei propuneri de a participa la pitch
In primul rand trebuie sa ne intereseze clientul respectiv, apoi trebuie sa primim un brief complet si bine scris. De asemenea, este important ca in brief sa fie comunicat si bugetul (ideal acesta trebuie sa fie realist si adaptat obiectivelor campaniei). De asemenea, ne intereseza sa nu fie mai mult de 4-5 agentii in cadrul aceluiasi pitch, nu ne intereseazaa clientii care „shop around for ideas”. Timpul alocat pregatirii prezentarii trebuie sa fie de cel putin 2 saptamani.
Cum au influentat experientele din pitch-uri lista de criterii de mai sus
Nu pot spune ca lista de mai sus s-a schimbat radical in urma unor experiente recente, pentru ca de 20 de ani de cand tot pitch-uiesc, bad habits sunt cam tot aceleasi. S-a schimbat valoarea bugetelor si numarul si tipul de agentii invitate la pitch, dar obiceiul de a acorda agentiilor foarte putin timp pentru a pregati pitchul este in continuare foarte prezent. Aparitia departamentelor de Procurement sau a agentiilor de consultanta pentru pitch, a condus la un proces mai bine organizat si la o formalizare si comunicare mai clara a datelor brief-ului si a cerintelor pitch-ului. In pharma, pitchurile sunt foarte des asistate si conduse prin acest sistem, ceea ce ne-a ajutat sa structuram mai bine si criteriile noastre de participare.