Project A. Cu A de la Assamblage Scoala de Bijuterie Contemporana

Project A. Cu A de la Assamblage Scoala de Bijuterie Contemporana

Project A este targul bianual de bijuterie contemporana organizat de Assamblage Scoala de Bijuterie Contemporana, compus dintr-o serie de expozitii, conferinte si workshop-uri dedicate bijuteriei de autor. In cadrul targului expun doar absolventi ai cursurilor scolii, evenimentul servindu-le drept suport in dezvoltarea ca designeri independenti. Cei care sunt la curent cu ce se intampla la Assamblage s-ar putea intreba ce se intampla cu Jewelry Design Fair, evenimentul asemanator ce poarta marca Scolii de Bijuterie Contemporana. Valentina Buzamurga, managerul proiectului, ne spune: ”Project A nu este o repozitionare sau rebranding al Jewelry Design Fair (JDF), am decis sa il pozitionam ca eveniment distinct, care se va baza pe inertia produsa de JDF, insa se va reconstitui in totalitate ca eveniment”. Tot ea ne detaliaza in continuare pozitionarea, obiectivele si modul de organizare al Project A.

Oamenii care sustin Project A
Managerul proiectului este Valentina Buzamurga, iar printre ceilalti organizatori ii mentionam pe David Sandu, Andreia Popescu, Alis Lalu si Alina Carp.

Sarcinile de organizare si promovare se impart in mod diferentiat intre membrii echipei,  deoarece fiecare persoana isi aduce propria contributie pe baza experientei si a fundalului artistic si managerial anterior. In restul anului, echipa se ocupa de o multitudine de proiecte, atat care tin de comunitatea Assamblage, cat personale, ale designerilor (colectii, comenzi, expozitii, etc).


Din ultima editie a targului de bijuterie contemporana

The Big Idea
Project A a aparut ca un pas natural in evolutia graduala a Assamblage Scoala de Bijuterie Contemporana si prin exclusivitate “la cererea publicului”. Cresterea numarului de cursanti si implicit a comunitatii designerilor de bijuterie, diversificarea si dezvoltarea audientelor a dus la o nevoie de prelungire a pregatirii tehnice printr-un proiect de expunere a rezultatelor cursantilor.

Cum poti sa reinventezi un lucru care in alte medii este la nivel superlativ, pornind insa de la zero in mediul autohton? - aceasta a fost intrebarea de la care am pornit in constituirea conceptului proiectului. Raspunsul a venit atunci ca si acum: treptat, in functie de capacitatea de absorbtie a ofertei designerilor si a nivelului de educatie culturala a publicului.

Obiective
Obiectivul declarat al acestui proiect este sustinerea si cresterea vizibilitatii absolventilor Assamblage in dezvoltarea lor ulterioara ca designeri independenti. Totodata, proiectul pune puternic accentul si pe dialog, educatie artistica si culturala a publicului larg. Iar pentru debutanti, este ca o repetitie generala cu costume.

Este un moment important, in care artistii interactioneaza cu restul comunitatii Assamblage in afara spatiului tehnic al atelierului, in care primesc impresii si feed-back de la public si, in acelasi timp, isi prezinta propria poveste. Toate aceste lucruri contribuie la o crestere treptata a contextului de pozitionare a designului contemporan de bijuterie intr-o piata incipienta. Project A isi propune sa devina o incurajarea a laturii experimentale si conceptuale, intr-un contex eliberat de presiunea comerciala a pietei.

Evenimentul se desfasoara bianual, o data vara si o data toamna. Simbolic vorbind, este motivul recurent de terminare si incepere al scolii.

Project A este doar unul
Project A este prin excelenta un proiect care pozitioneaza bijuteria contemporana ca forma de arta independenta, nu numai prin alegerea expozantilor si tematicile propuse, insa si prin spatiul de desfasurare: galerii de arta. Se realizeaza astfel o  promovare a bijuteriei contemporane intr-un spatiu dedicat si adaptat receptarii ei.

In acelasi timp, ne situam ca un demers individual al scolii si un instrument propriu de promovarea a designerilor. Acest lucru ne diferentiaza fata de alte evenimente similare.

Cine expune
Expozantii sunt alesi in exclusivitate dintre absolventii Assamblage. Este un eveniment dedicat lor si are la baza dorinta de a contura o comunitate de artisti care investesc timp si resurse in formarea lor si care incearca sa depaseasca nivelul de auto-didacti.

Selectia expozantilor se realizeaza in functie de nivelul lucrarilor din punct de vedere tehnic si compozitional, dar si din prisma unitatii si conceptului original al colectiilor. Pe baza acestei selectii, alaturam doua grupe de designeri: proaspat absolventi care au inceput sa lucreze pe cont propriu si manifesta perspective de dezvoltare artistica, precum si designeri deja consacrati, aflati la standarde ridicate.

Provocari
Provocarile proiectului se schimba de la o editie la alta. Cresterea constanta a numarului de aplicanti, diversificarea spatiului de expunere si implicit a logisticii, necesitatea de promovare continua sunt doar cateva dintre aspectele cu care se confrunta toti organizatorii (ca sa nu punem la socoteala temerile uzuale de lipsa de participare a publicului, vreme rea sau cumulul de evenimente conexe).

Cea mai mare provocare este poate aparentul conflict dintre cultural si comercial, mai ales prin imbinarea spatiilor expozitionale ale unei galerii de arta cu tematica traditionala a unui targ.

Monetizare
Proiectul se afla momentan la stadiul de auto-sustinere. Taxa de participare achitata de designeri este una modica, necesara cheltuielilor de spatiu, tipar, publicitate si alte aspecte tehnice. L-am pastrat deocamdata la acest nivel pentru a ne mentine scopul principal: acela de incurajare a designerilor si a pietei bijuteriei de autor. Pentru viitor, este previzionata si sustinerea altor proiecte pe baza organizarii acestui eveniment.

Promovare
Proiectul este promovat prin intermediul partenerilor media din diverse domenii aferente bijuteriei (arta, design, arhitectura, fashion), dar si prin intermediul comunitatii de designeri si artisti participanti. Deoarece exista foarte putine site-uri si publicatii destinate in exclusivitate bijuteriei, publicul de nisa se defineste undeva la intersectia acestor domenii. Cu toate ca nu suntem pozitionati ca eveniment comercial, ne propunem sa adaugam pe viitor echipei o firma de PR care se ocupe de marketing-ul cultural al acestui eveniment.

Cum creste
Proiectul a evoluat foarte mult in primul rand datorita participarii si increderii cursantilor in el. Numarul lor a crescut de la o editie la alta pana la cifra de 30 expozanti la editia aniversara din luna octombrie 2013. Galeriile, sponsorii si colaboratorii au propus concepte noi in permanenta si au ajutat foarte mult in organizare si promovare. Sunt de asemenea de mentionat si opiniile constructive ale publicului si presei la invitatiile noastre, care au jucat un rol esential in imbunatatirea continua a aspectelor organizatorice.

Planuri de viitor
Project A va creste natural odata cu evolutia scolii, a comunitatii de designeri, a partenerilor si a publicului targetat. Incepand cu aceasta primavara, scoala isi deschide portile catre spatiul international, invitand profesori straini. In reflectie, targul va expune obiectele rezultate in urma cursurilor si workhop-urilor tinute de profesorii invitati.

De asemenea, ne propunem o interactiune din ce in ce mai consistenta cu restul industriilor creative, precum designul de produs, sculptura, arhitectura, artele vizuale si advertising-ul prin conferinte, mese rotunde si workshop-uri demonstrative.

Assamblage in alte proiecte
Proiectele Assamblage Scoala de Bijuterie Contemporana sunt multiple si cresc de la an la an,  de la seria de cursuri diverse care se desfasoara in permanenta la atelierul scolii, pana la evenimente in parteneriat cu alti colaboratori. Mentionam cu drag jurizarile in cadrul unor evenimente de profil precum Concursul de Idei Inspired si Autor, si invitatiile de sustinere de conferinte si workshop-uri demonstrative din partea Muzeului Taranului Roman, Imbold Nativ si Revista Atelierul.

Un proiect care reprezinta un pas important in evolutia Assamblage este parteneriatul cu prestigioasa scoala Alchimia Contemporary Jewelry School, Italia, care va debuta in aceasta primavara cu workshop-ul de tehnica japoneza de intarsie si colorare a metalelor Nunome Zogan.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related