Gilda Conon (Mandragora Movies): Closer to the MOON a beneficiat de cel mai mare buget de promovare pe care l-am avut pana acum

Gilda Conon (Mandragora Movies): Closer to the MOON a beneficiat de cel mai mare buget de promovare pe care l-am avut pana acum

Pe la inceputul lui martie remarcam cum la Universitate rasare o luna mare, gonflabila, care anunta lansarea celui mai recent film al lui Nae Caranfil: “Closer to the MOON”. In timp ce ii povesteam unui prieten despre descoperirea mea, ma trezesc cu o bancnota varata subtil in palma. Nu era mita, era tot o modalitate de promovare pentru acelasi film, aveam sa descopar odata ce mi-a trecut euforia starnita de gandul ca as putea sa primesc niste bani asa, din senin si degeaba. Daca unu si cu unu fac doi, si o luna gonflabila plus o bancnota cu chipul lui Nae Caranfil fac parte din promovarea noului sau film, care ar putea fi ideea generala din spatele campaniei de promovare pentru “Closer to the MOON”? Ecuatia ar putea fi rezolvata si prin cateva reduceri la absurd si cateva presupuneri, dar cum eu cautam un raspuns fara “aproximativ”, am rugat-o pe Gilda Conon (Managing Director, Mandragora Movies) sa-mi spuna ce si cum se promoveaza filmul. Inainte de toate, sa vedem trailerul, ca sa ne punem pe aceeasi lungime de unda:

 

Conceptul – primele schite
Initial am vrut sa comunicam filmul la modul idealist, motivational. Campania presupunea sa dialogam cu spectatorii (si sa cuprindem o categorie foarte larga – 15-70 ani) pe tema celui mai mare vis al lor si a lucrurilor pe care ar fi dispusi sa le faca pentru a-l atinge. Urma sa o implementam pe radio, TV si prin intermediul unei firme de curierat. Mai exact, oamenii ori trebuiau sa sune la radio si sa spuna care e visul lor (evident, in contextul filmului), ori sa completeze un formular care raspundea la aceeasi intrebare, livrat de curieri odata cu pachetele pe care ei (persoane fizice, juridice, manageri, achizitori, gestionari,  etc) le asteptau. Gandisem apoi si un flash mob in mai multe puncte din Bucuresti, la finalul caruia lansam niste baloane cu heliu pe care erau inscriptionate visele oamenilor. La finalul campaniei urma sa premiem cel mai indraznet,argumentat sau interesant vis cu stele de pe cer, in cadrul unei emisiuni TV unde urma sa oferim  castigatorilor niste cutii frumoase dar goale, in care sa-si puna steaua cand si-o vor lua. Stelele chiar se pot achizitiona de pe un site si primesti un certificat de proprietate inscris in registrul stelar. Ideea a placut foarte mult, insa lucrurile s-au legat greu, am picat pe campaniile de promovare ale grilelor de primavara ale statiilor si nu am reusit sa ne incadram in timp. De la asta am plecat.

Conceptul – planurile finale
Cei de la Good Hands l-au contactat pe Nae pentru ca isi doreau mult sa fie alaturi de noi in promovare. Propunerea trailerului, pe care l-au dus intr-o zona comerciala, este a lor. In ce priveste afisul, realizat tot de Good Hands, Nae a vrut sa foloseasca initial ca imagine centrala racheta-bricheta, ulterior s-a decis sa includa si banii in imagine, iar asta a schimbat tot conceptul de promovare cu doua saptamani si ceva inainte de premiera pentru ca in momentul ala mi se parea ca  ideea initiala nu se mai lega: era clar ca stelele nu mai aveau ce cauta in ecuatie si atunci ne-am reorientat repede si am mers pe directia banilor.


Afisul filmului, realizat de Good Hands

Bancnotele de la garzile patriotice
Aveam deja grafica bancnotelor de la scenografie si am stabilit ca trebuie sa facem ceva cu asta. Urgent. Cred ca in 30 de minute am decis ca vom face bancnote cu fetele membrilor bandei din film. M-am consultat cu toata lumea - colegi, prieteni, sotul meu – am sunat-o pe Andreea Popa (set decorator), cu care am lucrat in echipa de scenografie si care a facut banii folositi in film, si am rugat-o sa ma ajute cu grafica. In jumatate de zi am finalizat aceasta grafica, iar seara am dat bancnotele la printat. Tot in ziua aceea am stabilit si grafica invitatiilor pentru premiera de gala si am ales sa folosim  tot o bancnota cu figura lui Nae.


Invitatia pentru premiera de gala a filmului

I-am printat pe toti cinci din banda, iar copilul l-am lasat doar in contur pentru ca era elementul- surpriza (cel de-al 6-lea, despre care am comunicat si in trailer si pe care, in film, se chinuiau securistii sa-l gaseasca). A fost la un moment dat o idee sa mobilizam spectatorii sa-i caute si cine gasea toata banda sa primeasca invitatii la premiera de gala. N-a mai fost timp si de asta, asa ca ne-am reorientat sa le impartim cat mai repede. Cu bancnotele  am urmarit sa introducem oamenii in atmosfera filmului. Stiam de la inceput ca n-o sa dam gres, nu prea se refuza banii, iar grafica e foarte realista, chiar si realizarea lor (am cerut sa fie printate pe cea mai proasta hartie, ca sa aiba o patina). De executia grafica a bancnotelor s-a ocupat Andrei Popa, iar printul l-am facut cu Peggy Production. Distribuitorii purtau costumele actorilor din film in momentul jafului. Trebuia sa para ca i-au furat si ca-i impart. Cam asta e ideea si in film.


Grafica bancnotelor impartite in oras pentru promovarea filmului

Primele bancnote le-am impartit pe 28 februarie, la Romana, in zona de martisoare.

Prima reactie a oamenilor a fost sa-si capseze martisoarele pe bancnote. Oricum, nu ne-a refuzat nimeni. Am instruit oamenii sa le spuna ca e filmul lui Nae, de altfel se putea citi si pe flyer.

Primul gand a fost  sa le aruncam de pe Universitate, ASE ,  cele mai importante cladiri din Bucuresti. Lui Nae i-a placut tare ideea, chiar mi-a dat un mesaj sa chem si televiziuni sa filmeze si cand ne dau amenda. Am renuntat pentru ca nu am reusit sa aflam cat de mare e amenda si n-am vrut sa afectam bugetul filmului.

In ziua urmatoare am apelat la echipe de distributie si le-am imbracat in garzi patriotice (costumele purtate de actori in film) astfel incat sa para ca sunt autorii jafului.

In campania de promovare am mers in primul rand pe difuzarea trailerului pe statiile TV, apoi pe interventii directe in emisiuni, la care am participat Nae, Bobby si eu, si pe promovarea de care am zis mai sus, cu bancnotele.

Mai aproape de luna de la Universitate
Luna de la Universitate face parte din vechiul concept cu stelele. Dar e ok, e o reclama buna a filmului, lumea vorbeste de ea, ideea place. M-au contactat multe companii care m-au intrebat cum am reusit sa montam balonul acolo si mai ales cat stam, ca vor si ei sa-si plaseze reclama in acelasi loc. De productie s-a ocupat Aztec. Vlad Iosif a venit cu solutia foarte repede. Initial comandasem doua luni in China, dar la inceputului anului (chinezesc) toti au plecat in vacanta si deadline-urile s-au dat peste cap. Nu am vrut sa renunt si Vlad m-a ajutat.


Se vede luna, anunta o postare de pe Facebook apropierea lansarii

Promovarea in cinematografe
In cinematografe am agatat cate o luna si un satelit, iar pe jos am lipit stele tip “walk of fame” pe care am trecut titlul filmului, regizorul, compania producatoare si actorii principali. Fiecare cu steaua lui. Am vrut sa ne ducem pe tavan cu promovarea, ca acolo nu pune nimeni reclama si ne puteam face vizibili mai repede si mai ieftin. Lunile din cinematografe le-a facut Florin Niculae de la Kaustik impreuna cu Ioana Popescu. Initial trebuiau luminate din interior, insa erau foarte grele si in final le-au facut din polistiren.

In cinematografe

Premiera de gala se adreseaza in egala masura echipei si oamenilor din domeniu. E un fel de serbare la care te lauzi cu ce-ai facut si inviti oamenii dragi. Este cam singurul moment in care poti sa-i vezi pe toti de la grip/electrica, recuziteri, tehnicieni, pana la scenograf si regizor si asa se aduna vreo 200 de oameni. Cred ca e si singurul moment cand stau toti laolalta.

Pagina de Facebook
Pagina de Facebook e foarte importanta, feedback-ul e instantaneu si asta ajuta sa luam decizii in legatura cu filmul. E si  cel mai simplu si la indemana. Ea va ramane activa si dupa ce filmul va iesi din cinematografele romanesti. Filmul  s-a lansat in premiera mondiala in Romania si urmeaza sa fie distribuit international in lunile urmatoare, iar in momentul de fata sunt activi pe pagina si actorii din State si Anglia, mi se pare ca poate fi o platforma de comunicare si pentru lansarile din celelalte tari. Mama lui Tim Plester (Dumi) ne da like-uri mereu.

Bugetul de promovare
Cel mai mare pe care l-am avut pana acum, in jur de 20.000 de euro.

Ce urmeaza
Continuam campania cu Radio ZU, apoi mai avem proiectii speciale. Cea mai interesanta este cea de luni, 17 martie, care va avea loc in BNR si unde vor fi invitati la o vizionare privata toti presedintii de banci din Romania, membrii ai Academiei Romane, si invitati ai Mandragora Movies. Sunt curioasa de opinia lor.

Si mai aruncam cu “banii”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related