Teatrul, muzica si dansul, aduse de HomeFest in casele bucurestenilor. La propriu.

Teatrul, muzica si dansul, aduse de HomeFest in casele bucurestenilor. La propriu.

Acum 5 ani, Jean-Lorin Sterian si-a transformat garsoniera din strada Sipotul Fantanilor in lorgean theatre, un teatru de apartament. In 2014 vrea sa duca conceptul mai departe si, impreuna cu Livia Radulescu si Cristina Epure, lanseaza HomeFest, un festival artistic care se va desfasura in 20 de case si apartamente locuite din Bucuresti, intre 12 si 20 aprilie. Costul biletului de intrare: o carte pentru o viitoare biblioteca de bloc.

Cu o parte din banii necesari organizarii venita din castigarea concursului de idei al Fondului Mega Image pentru Comunitate, HomeFest mai are nevoie de 6000 de lei ca sa duca teatrul in casele Bucurestiului. Pentru asta, a fost initiata o campanie de crowdfunding care, pana acum, a strans putin peste 20% din suma necesara.

Cu o luna inainte de startul proiectului, i-am pus lui Lorin cateva intrebari despre ideea lui, apartamentele in care o sa se joace teatru si campania de crowdfounding.


Jean-Lorin Sterian

Teatrul de apartament versus teatrul clasic
Teatrul este, in primul rind, o intilnire intre oameni. HomeFest prilejuieste aceasta intalnire. Intre public si artisti se stabileste o legatura mai directa decit in spatiile de joc obisnuite, iar spectatorii, vecini si invitatii lor, au ocazia de a interactiona si de a se raporta mai strins la cartierul si blocul din care fac parte. De cind cu lorgean theatre, apartamentul a inceput sa fie luat in serios ca spatiu alternativ de performare, oferind un spatiu puternic personalizat, total opus black-box-ului din teatru si dans contemporan, cit si scenei tradionale. Eu l-am numit domestic box.

Ideea
In 2010, la citeva luni dupa ce incepusem activitatea la lorgean theatre, mi-a venit ideea unui festival care sa se numeasca BlocFest. Mi-a luat 5 ani ca sa o pun in practica. I-am schimbat numele in HomeFest, pentru ca, din fericire, orasele nu inseamna numai blocuri.


Afisul HomeFest

Echipa
Pina acum ceva vreme eu am fost jurnalist, apoi am devenit interesat de teatru si performance si am ajus sa supravietuiesc din asta. Livia a lucrat in antreprenoriat social si acum lucreaza intr-un proiect de sustinere a inovatiei, iar Cristina a facut parte din tot felul de proiecte culturale si a studiat Artele Spectacolului.

Apartamentele
O buna parte din apartamente sunt ale fostilor si viitorilor spectatori lorgean theatre care si-au dorit sa gazduiasca, la rindul lor, spectacole. Pentru restul de case si apartamente am facut un apel public. Incheiat cu succes.

Artistii
Marea majoritate a artistilor sint cei cu care am lucrat deja de-a lungul celor 5 ani. In ei am incredere si ca artisti si ca oameni, ceea ce e esential pentru mine.

Crowdfounding
Deocamdata nu avem un business manager. O parte serioasa din bugetul festivalului provine din cistigarea unui concurs de proiecte (din 101 participanti) finantat de Fundatia Mega Image pentru Comunitate. Mai sintem sprijiniti de Tranzit.ro. Crowdfunding-ul va acoperi, speram, gaurile ramase. Noi suntem non-profit, spectatorii isi vor plati intrarea aducind carti cu care vom infiinta o biblioteca de bloc.

Sunt convins ca HomeFest, fiind un proiect unic prin specificul sau, va deveni interesant pentru brand-uri incepind chiar de la a doua editie. Nu ne grabim: fiind prima oara, experimentam, ne reglam din mers, ne permitem sa gresim, sa vedem unde duc lucrurile. E ca o mincare in care adaugi tot felul de ingrediente care inainte nu au mai stat decit in mod accidental in aceeasi oala. N-as vrea sa devin prea profesionist in organizare si promovare, ar afecta continutul pe care il livram, adica ceea ce am numit “cultura de casa”. Intotdeauna am inceput proiectele si pe urma mi-am dat seama daca au potential sau nu.

Promovare
Campania de crowdfunding este, in primul rind, una de PR. Avem citiva parteneri media care au fost incintati sa ni se alature. Si, desigur, Facebook, Facebook, Facebook. Desi cred ca Facebok-ul doar creeaza iluzia ca numele a devenit cunoscut. HomeFest este un festival care propune, dupa cum am mai spus, intilnirile efective, nu chat-urile. Mi se pare oarecum duplicitar sa-l promovezi online, sa-i spamezi pe ceilalti cu mesajele tale, adica sa-i tii pe oameni in fata calculatorului cind tu faci un festival care ofera o alternativa impotriva statului in fata unui ecran. Cea mai buna promovare ar fi cea din gura in gura, de la un spectator la altul, de la un administrator de bloc la altul. Ma indoiesc insa ca acest lucru mai este posibil in 2014, adica sa stai departe de online.

Feedback primit
Minunat! Toata lumea spune ca este un superproiect. Din pacate, acest lucru nu se reflecta deocamdata in ajutorul efectiv. Cred ca, intre a da like si share si a sustine in mod real e un pas foarte mare. Din 15 oameni care au dat bani pina acum pentru festival, 10 sint prieteni. HomeFest are un potential urias. In citiva ani ar putea schimba in mod semnificativ mentalitatea in privinta locuirii in mediul urban.

Ce i-ai spune unei vecine (care cheama politia constant pentru ca e zgomot in bloc) ca sa o convingi sa sustina sau macar sa tolereze HomeFest?
As invita-o in casa sa asiste la spectacol. Acesta este unul dintre scopurile festivalului: ofera oamenilor un prilej de intilnire chiar in casele lor, creeaza un cadru care permite socializarea, arta devenind context si pretext pentru inchegarea comunitatilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related