Designerilor Christopher Simmons si Nathan Sha de la agentia Mine, din San Francisco, le plac doua lucruri: burgerii si job-ul lor. Si sa discute despre job-ul lor la un burger. Asa a luat nastere proiectul The Message is Medium Rare. Timp de un an, burgerii mancati de cei doi vor fi insotiti de discutii filozofice despre viata de designer. Ei vor face saptamanal recenzia cate unui burger diferit, asociind fiecaruia cate o provocare sau cate o invatatura ce are legatura cu design-ul. Proiectul a inceput deja si, in continuare, vom vedea cat de apetisant arata “continua sa faci ce faci daca ai ajuns s-o faci bine”, “lasa deoparte preconceptiile”, “asuma-ti un stil caracteristic”.
Gurmanzii din agentiile din Romania pot sta si ei la discutii filozofice despre job-urile lor gatind ceva in cadrul Cupei Agentiilor la Gatit FLORIOL, competitie culinara intre publicitari aromata de Coseli, sarbatorita de Privileg Catering, savurata cu Staropramen si recomandata de Mega Image. Formularul de inscriere asteapta sa fie completat pana pe 19 martie, data limita de inscriere, si trimis apoi la [email protected]. Taxa de participare este de 200 de euro pentru fiecare echipa inscrisa.
Si acum, sa ne ploua in gura.
Asuma-ti un stil caracteristic
Intr-una din zile, Christopher Simmons si Nathan Sha au incercat Breakfast Burger, de la restaurantul Roosevelt’s Tamale Parlor. Care arata cam asa:
Aceasta minunata simfonie culinara le-a adus celor doi aminte de ilustratorul Alex Trochut, al carui stil este expansiv, ramanand in acelasi timp minimalist, lipsit de ornamente. La o prima vedere, multi nu agreeaza stilul lui Trochut, acelasi lucru intamplandu-se si cu gustul burgerului Breakfast. Designerii spun ca este genul de mancare cu gustul careia trebuie sa te obisnuiesti pana sa-ti placa. Nu putem decat sa-i credem pe cuvant, eu sunt convinsa ca este super bun.
Un burger ca un font plictisitor (de obicei)
Asocierea dintre burgerul de la Wise Sons si fontul Copperplate Gothic, considerat plictisitor de designerii din toata lumea pentru ca este folosit mult prea des, a pornit de la meniul restaurantului care folosea fix acest font. Alaturi de multe altele. Designerii din spatele proiectului nu au gasit amestecul de fonturi deranjant, ba din contra, la fel cum si eu gasesc superb acest burger complimentat armonios (zice-se) de ingrediente mai rar gasite in burgeri, cum ar fi sosul de ridichi si sfecla:
Morala: in design, ca si in celelalte aspecte ale vietii, regulile au fost facute pentru a fi incalcate, iar preconceptiile se formeaza doar pentru a fi lasate deoparte la un moment dat.
Continua sa faci ce faci daca ai ajuns s-o faci bine
Invatatura de mai sus este inspirata de un burger cu traditie, preparat la restaurantul Joe’s Cable Car. De 75 de ani, restaurantul prepara acelasi tip de burger, care nu este extraordinar, ci doar bun, din spusele lui Christopher si Nathan. Nu stiu ce sa zic, arata ca si cum ar putea fi extraordinar:
Acesta se remarca prin calitatea ingredientelor alese si prin faptul ca le ofera consumatorilor, de fiecare data, acelasi gust la care se asteptau. Burgerul este facut exact dupa indicatiile proprietarului, Joe. Si desi restaurantul merge foarte bine, Joe a decis sa-l inchida pentru simplul motiv ca a venit timpul.
Lectia de design: fii constient de unde te afli si de ce perspective ai. Respecta-ti stilul de lucru, continua sa faci ce faci atat timp cat este apreciat si renunta atunci cand simti ca a venit timpul.