Cine poate recomanda niste spoturi bune, pentru si despre barbati, daca nu un publicitar? Va spun eu: mai multi publicitari. Si, din fericire, nu exista loc mai potrivit unde putem gasi astfel de exponenti decat pe IQads, la AdLife, rubrica care descoase si apoi recoase publicitari romani din 2011 incoace. Am cules de acolo niste spoturi senzationale, care ne prezinta specia masculina in toata frumsetea ei. Poate va intrebati de unde interesul asta brusc pentru asa ceva, dar am raspunsul pregatit. Cauza e raportul de cercetare "Barbatul – de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse, sub umbrela SMARK Research, care intoarce consumatorul masculin pe toate partile, ne spune ce-l convinge sa cumpere, in ce fel de categorii se imparte si cum putem sa-l facem sa-i placa brandurile. Multe dintre spoturile pe care urmeaza sa le vedeti raspund la astfel de intrebari. Sa purcedem.
Incepem cu Guinness, care e mentionat de multi dintre publicitarii chestionati. Mai exact cu "Surfer", o executie spectaculoasa:
Si BMW e in top, cu seria The Hire, mai ales "Ambush" cu Clive Owen in rolul principal, care joaca rolul unui barbat periculos (normal):
Domnul de la Old Spice e preferatul tuturor. Ma rog, aproape al tuturor:
Campania pentru coniacul Unirea, care prezinta barbatului roman muncitor tipic, e in top si ea, la campanii romanesti favorite:
Am dat de multe ori si peste Carlton Draught – Men in Slow Motion. Am ras de fiecare data:
Budweiser – Whassup, care surprinde foarte bine prietenia dintre barbati:
Charlie Sheen in baile turcesti de la DirecTV e si el acolo:
Si Nike, cu ai lui barbati iconici, e de foarte multe ori mentionat:
Eu as mai adauga si noul Guinness - The Sapeurs, daca mi se permite, despre o specie de barbati aproape disparuta:
Cam la astea m-am oprit eu. Daca vreti mai multe, direct de la publicitarii romani, AdLife-ul e al vostru.