"Fanny pack" – mereu chicoteam in gand cand auzeam denumirea asta in filmele americane si mereu mi-am dorit s-o folosesc intr-o compunere la scoala. Inseamna "borseta" si nu cred ca am apucat s-o inserez in vreun eseu. Ramona Manea m-a invatat un alt cuvant care inseamna acelasi lucru: "bum bag". In acelasi timp Bumbag este si numele brandului pe care l-a creat cu manutele ei cele doua, brand care isi propune sa reinventeze banala borseta prin materiale speciale sau inscriptii. Pe scurt, s-o faca si chic, nu doar utila. In continuare, Ramona cea indragostita de buline mi-a povestit mai multe despre cum i-a venit ideea si despre pasiunea ei pentru acest accesoriu. Iar eu dau mai departe.
Cine e creatoarea Bumbag
Nu am prea multe de spus despre mine…mai tot timpul fac borsete. Am un job ca toata lumea, sunt designer la o casa de moda, si petrec 8 ore pe zi acolo. In rest, ma ocup de mine cat pot de mult.
The Big Idea
Acum 4 ani mi-am dat seama in timpul jobului ca mi-ar trebui ceva care sa-mi usureze buzunarele pe care le aveam mereu pline de tot felul de chestii si care sa ma ajute sa le organizez intr-un fel. Asa am descoperit borseta. De atunci m-am indragostit profund de ea, este cu mine peste tot, este cel mai bun prieten. Avem amintiri nenumarate. Ulterior m-am gandit ca nu ar trebui sa fiu egoista si asa m-am apucat sa fac o serie de borsete. Acum am deja colectii cu diferite teme. Am planuri mari cu acest accesoriu, vreau sa il exploatez la maximum. In curand imi voi deschide o platforma online de unde fiecare impatimit al borsetelor isi poate achizitiona una pe gustul sau, dupa cum si-o imagineaza si pe marimea pe care si-o doreste. Va exista o aplicatie unde iti poti crea singur borseta dorita.
Botezul
Sa fiu sincera, in anul intai de master am avut un curs de design iar una dintre teme a fost sa ne imaginam ca avem o firma si sa ne cream un logo, o brosura, o eticheta…orice care ne-ar promova. Eu am luat in serios tema si asa a aparut logoul acesta. Mi-am facut o lista cu tot ce ma reprezinta si intr-un final a iesit acel R futurist . Numele a fost cel mai simplu: “bum bag” inseamna borseta .
Branding-ul Bumbag, nascut in timpul unui curs de la facultate
Ambitii
Mi-as dori sa castig mai multi bani din borsete, incat sa nu mai fiu nevoita sa lucrez pentru altii. Cred ca asta e visul tuturor. Mi-ar placea sa transform Bumbag intr-un business national si international. Si sunt convinsa ca am sa reusesc in viitorul apropiat.
Clientii mei sunt oameni cu spirit tanar, cu dor de copilarie, intarziati in profunzimea vietii. Sunt oameni care s-au oprit la o varsta pe care si-o doresc o viata intreaga. Cu astfel de clienti interactionez, si sunt multumita. Acestia sunt clientii ideali, lor le adresez munca mea.
Borseta = the one
Borseta mi s-a parut intotdeauna un accesoriu cool, dar care, din pacate, se pierduse. Si nu numai ca este cool si poate da culoare outfitului, dar este si foarte practica. Am readus-o la viata intr-o forma mai fashion si se pare ca a prins in randul tineretului. Ceea ce ma bucura enorm. Haine gasesti pe toate drumurile, deja nu mai sunt speciale.
Reteta pentru borsete frumoase
Initial, cum prindeam un material interesant scoteam repede o borseta din el. Majoritatea erau unicat. Mai tarziu mi-am dat seama ca e mai bine sa ai continuitate. Asa am decis sa fac mici colectii a cate 10 modele, in functie de sezon. Am ramas la ideea asta. Mai sunt oameni care vor sa le faca o surpriza interesanta persoanelor dragi si de la care am primit cereri de borseta pisica, borseta catel, borseta cu mesaj cusut, borseta glam si tot felul de personalizari. Nu ma deranjeaza, ba din contra, ma ambitioneaza. Concluzie: fac si la comanda. Pretul difera in functie de pretentiile clientului.
Unde locuieste Bumbag
Cel mai simplu sunt de gasit pe Facebook, pe Tumblr, pe Instagram si, in curand, pe site-ul www.BUMbag.com, la care inca lucrez. Oamenii mai hotarati pot cumpara din CUBE shop, Colors shop, Boarder’s shop si, in viitorul apropiat, din toate skate shopurile din Romania. Preturile sunt aceleasi indiferent de platforma de vanzare, singura diferenta fiind la cele personalizate, care sunt mai scumpe in functie de ce-si doreste clientul.
Sfoara-n tara
Cel mai mult promovez proiectul pe site-urile de socializare. Facebook e de baza. Colaborez cu 3 skate shopuri din Bucuresti care ma ajuta sa vand si totodata imi promoveaza brandul. Imi doresc si alte colaborari, sunt deschisa la orice propunere. Am cateva in plan, dar nu spun, secret.
Catre viitor cu toata forta inainte
Planuri de viitor am foarte multe. Acum este abia inceputul. Lucrez la un site, planific o colaborare pentru promovarea brandului cu o vedeta, in vara voi lansa o colectie foarte chic, altceva decat ce am facut pana acum. Si multe altele. Voi intoxica poporul cu bumbag-urile mele.
Ramona Manea in alte proiecte
Am facut o mini-colectie de haine, ba mai mult, acum ma pregatesc de a doua colectie. Numai ca aceasta va fii mai bine organizata si se va observa o evolutie a stilului personal. Tumblr-ul este jurnalul meu. Acolo postez tot ce-mi place, ce iubesc, ce fac, absolut tot. Daca vrei sa afli ceva despre mine, te uiti acolo.
Cum spuneam pregatesc o colectie de haine desi nu ma afirm prea mult in directia asta. La haine e alta poveste, diferita de cea a borsetelor, am un fel de dubla personalitate. In toate colectiile mele se vor regasi bulinele. M-au fascinat mereu, ma innebunesc cand le vad, le doresc peste tot.