In urma unui interviu realizat cu Daniel Voinea (Marketing & Communications Manager, Carturesti), am aflat care a fost anul trecut clasamentul celor mai vandute carti de comunicare in librariile Carturesti din toata tara.
Astfel, pe primul loc se afla Brand Simple, scrisa de Allen P. Adamson, aparuta la editura Publica in anul 2010. Managing Director la Landor Associates, Allen Adamson incearca sa demonstreze prin cartea sa ca brandingul nu trebuie sa fie complicat, ci dimpotriva, raspunsul la succesul unui brand este simplitatea.
Pe locul doi se afla Branduri senzoriale, a lui Martin Lindstrom, aparuta in anul 2009 la Editura Publica. Cartea are la baza un studiu Daedalus Millward Brown, realizat special pentru aceasta carte, despre modul in care cele cinci simturi afecteaza crearea brandurilor. Pe baza unor exemple, Lindstrom arata cum se poate fonda o abordare de marketing capabila sa stimuleze toate simturile. Martin Lindstrom a mai scris si Buyology si Brandwashed, publicate in Romania tot de editura Publica.
Pe locul trei se afla o carte romaneasca, Primul an de publicitate, scrisa de Petre Barbu, si publicata de Tandem Media in anul 2013. Finantata prin crowdfunding, cartea cuprinde 13 interviuri cu primii antreprenori romani care au infiintat agentii de publicitate la inceputul anilor ’90: Radu Florescu (Saatchi&Saatchi), Cristian Burci (Graffiti), Bogdan Enoiu (McCann), Adrian Draghici (RomKU), Veronica Savanciuc (Lowe ), Mihail Vartosu (Grey), Dragos Grigoriu (Tempo), Mihaela Rus (Vitrina Advertising), Alexandru Doru Spataru (Front Line Marketing), Gabriel Faflei (Monopoly Media), Ioana si Stefan Iordache (Leo Burnett) si Teddy Dumitrescu (Publicis).
Pe locul patru se afla o carte cu autor colectiv, Cum se scrie in publicitate - William Bernbach, Leo Burnett, George Gribbin, David Ogilvy, Rosser Reeves in dialog cu Denis Higgins, aparuta la editura Humanitas in anul 2013. Am fost si noi la lansare si am aflat cum cartea reprezinta o incursiune in viata si mintea acestor publicitari, care ofera un exemplu personal de succes.
Topul celor mai cumparate 5 carti din domeniu in 2013 se incheie cu o alta carte romaneasta, Branding pe frontul de Est. Editia a II-a, scrisa de Aneta Bogdan (Managing Partner, Brandient) si publicata prima oara in anul 2010. Cartea arunca o privire din interior asupra mediului corporatist si antreprenorial romanesc, oferind exemple locale de branding si marketing.