In urma unui interviu realizat cu Daniel Voinea (Marketing & Communications Manager, Carturesti), am aflat care a fost anul trecut clasamentul celor mai vandute carti de comunicare in librariile Carturesti din toata tara.
Astfel, pe primul loc se afla Brand Simple, scrisa de Allen P. Adamson, aparuta la editura Publica in anul 2010. Managing Director la Landor Associates, Allen Adamson incearca sa demonstreze prin cartea sa ca brandingul nu trebuie sa fie complicat, ci dimpotriva, raspunsul la succesul unui brand este simplitatea.
Pe locul doi se afla Branduri senzoriale, a lui Martin Lindstrom, aparuta in anul 2009 la Editura Publica. Cartea are la baza un studiu Daedalus Millward Brown, realizat special pentru aceasta carte, despre modul in care cele cinci simturi afecteaza crearea brandurilor. Pe baza unor exemple, Lindstrom arata cum se poate fonda o abordare de marketing capabila sa stimuleze toate simturile. Martin Lindstrom a mai scris si Buyology si Brandwashed, publicate in Romania tot de editura Publica.