IMAGE PR: Am investit timp si resurse in instrumente de masurare si control al productivitatii si rezultatelor obtinute

IMAGE PR: Am investit timp si resurse in instrumente de masurare si control al productivitatii si rezultatelor obtinute

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre IMAGE PR povesteste in continuare Alexandru Paius (Senior Partner).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Am incheiat anul 2013 cu un nivel al fee income-ului foarte bun, chiar daca cifra de afaceri a inregistrat o scadere fata de anul anterior. In business-ul nostru, fee income-ul (diferenta dintre cifra de afaceri si cheltuielile cu tertii) este indicatorul cu adevarat relevant, cel care prezinta veniturile ramase in agentie si nu rulajul total realizat. Fee income-ul este indicatorul financiar raportat de agentii in tari cu traditie in comunicare si este singurul criteriu dupa care se realizeaza top-urile firmelor de relatii publice oriunde in lume.

In cazul nostru, desi am avut o scadere a cifrei de afaceri in 2013 fata de 2012 (1,25 milioane euro fata de circa 1,4 milioane euro), am inregistrat un fee income de peste 600 de mii euro, comparabil cu nivelul anilor anteriori. Este un rezultat de care suntem multumiti luand in considerare atat contextul pietei de comunicare, cat si o serie de factori interni, care ne-au mentinut la acest nivel de performanta.  

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Am ramas consecventi principiilor noastre de a creste organic organizatia si a de ne consolida si dezvolta cu prioritate relatia cu clientii existenti. Am pastrat la acelasi nivel ridicat standardul serviciilor pe care le oferim clientilor nostri, in ciuda tuturor provocarilor si presiunilor care au existat in piata. Am analizat si selectat cu multa atentie invitatiile la pitch-uri, am participat numai la acelea care ne ofereau garantiile unei potentiale relatii de calitate, bazate pe apreciere si respect reciproc. Ca si in ultimii ani, am petrecut mult timp in evaluarea si eficientizarea muncii pe care o realizam. Am investit timp si resurse in instrumente de masurare si control al productivitatii si rezultatelor obtinute.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Va impartasesc cateva dintre proiectele de care suntem mandri atunci cand vorbim despre munca noastra din 2013:

Am organizat intr-o singura saptamana doua evenimente care au dat subiecte pentru Ziarul Financiar si alte publicatii chiar inainte de a avea loc: vizita lui Muhtar Kent (Presedinte si CEO, The Coca-Cola Company) si a lui Dimitris Lois (CEO, Coca-Cola Hellenic) la fabrica de la Ploiesti a Sistemului Coca-Cola in Romania, cu ocazia deschiderii liniei aseptice Cappy Pulpy, si deschiderea unei noi linii de productie Arctic la fabrica din Gaesti, in prezenta lui Levent Cakiroglu, Director General al grupului turc Arcelik, si a Primului Ministru, Victor Ponta.

Lucram pentru unul dintre brandurile de ingrijire personala care vad cu adevarat lucrurile diferit si am putut arata asta in Romania, prin campania Dove is different.

Prin campaniile realizate de divizia noastra de Healthcare Communication, am contribuit la cresterea gradului de constientizare cu privire la mai multe afectiuni, am militat pentru drepturile pacientilor si am lansat initiative menite sa gaseasca solutii pentru sistemul medical din Romania. Doua astfel de campanii sunt Marsul Tacerii, derulat pentru Asociatia Pacientilor Cronici din Romania, si Lansarea planului “Impreuna impotriva hepatitei”, pentru Coalitia care poarta acelasi nume, coalitie lansata sub patronajul Ministerului Sanatatii, din care fac parte cele mai importante societati medicale implicate in tratarea acestei afectiuni, asociatii de pacienti si companii farmaceutice.

Alaturi de DERO, unul dintre cele mai indragite branduri romanesti, am reamintit oamenilor de ce sunt mandri ca sunt romani printr-o campanie de comunicare integrata, Bratara ne uneste.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Avem alaturi de noi o lista lunga de clienti cu traditie, cu care lucram de 2, 7 si chiar 15 ani de zile: Unilever (categoriile de ingrjire personala, margarina, detergenti), Arctic, Coca-Cola HBC si Coca-Cola Romania, ARPIM (Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente), Eco-Rom Ambalaje, Philip Morris si British American Tobacco (program comun al industriei de tutun), AXA Asigurari, Prologis, APAA (Asociatia Pacientilor cu Afectiuni Autoimune).

In ultimul an, am inceput colaborarea cu Danone Romania si cu brand-urile Veet, Scholl si Durex ale companiei Reckit-Benckiser. De asemenea, ne-am extins portofoliul de clienti din zona farma cu Abbvie, Janssen si Novartis.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
In ultimii ani, echipa noastra a crescut permanent – suntem mai multi, suntem mai maturi si tot mai buni profesionisti. In 2013, una dintre directiile strategice pentru noi a fost sa dezvoltam in continuare si sa ne consolidam capabilitatile in zona de Healthcare Communication. In termeni de echipa, s-a concretizat in recrutarea a doi seniori si a unui junior pentru echipa din cadrul acestei divizii.

Ce invataminte din 2013 vor fi aplicate in 2014
Am invatat in ultimii ani ca trebuie sa mentinem echilibrul intre eficienta si eficacitate – livram in continuare servicii de foarte buna calitate clientilor nostri, incercam sa gasim solutii eficiente la probleme adeseori complexe, dar suntem in acelasi timp atenti la resursele si timpul pe care le investim si la modul in care ne organizam intern.

Presiunea pe bugete si pe rezultate imediate e deja ceva cu care ne-am obisnuit. Ce am invatat din asta este ca, desi ne concentram uneori pentru a indeplini obiective pe termen scurt, trebuie sa ne pastram perspectiva asupra reputatiei clientului nostru si sa urmarim in acelasi timp obiectivele de comunicare si de business pe termen lung. Este datoria noastra sa o facem chiar si atunci cand nu ni se cere, iar in timp sunt sigur ca aceasta este cartea castigatoare.

Asteptari la inceput de an
Mai ales la inceput de an, orizontul de previziuni este foarte limitat, asa ca asteptarile noastre ne vizeaza in primul rand pe noi insine – agentia si industria de PR in general.

In ce ne priveste, ne asteptam ca expertiza dobandita in anumite arii de comunicare sa ne aduca new business si sa continuam sa facem treaba buna pentru conturile existente.

Ma mai astept ca in 2014 industria de relatii publice din Romania sa fie mai coagulata si sa aiba o voce mai puternica prin care sa isi sustina punctele de vedere si interesele comune. De asemenea, ne propunem sa pastram si sa avem grija de standardele necesare pentru practicarea meseriei noastre, la care am ajuns dupa multi ani de munca, profesionalism si seriozitate. Sunt procese la care lucram chiar in acest moment alaturi de colegii nostri din Clubul Companiilor de Relatii Publice, si nu numai, si sunt sigur ca vom avea rezultate bune in cursul acestui an.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related