5 premii destepte care fac curte clientului in numele brandului

5 premii destepte care fac curte clientului in numele brandului

Daca brand managerii ar investi la fel de mult timp in alegerea celui mai destept premiu pentru o promotie si mai putin in a redacta e-mail-uri a caror cerere principala e logo-ul mai mare, poate ca afinitatea dintre brand si consumator ar fi mai mare. Sa ridice mana cine n-are acasa o sapca brand-uita pe care n-ar indrazni sa o poarte in public, un breloc cu design sters pe care sta imprimat un logo grasan sau un tricou cu mesajul brandului care serveste drept pijama cand nu ai musafiri. Mai sunt si premii care sunt utile la casa omului si care nu ajung la gunoi, cum ar fi masinile, i-device-urile, electronicele de orice fel. Dar, aproape niciodata, premiul in sine nu entuziasmeaza prea tare consumatorul, nici nu usureaza crearea unei relatii mai profunde intre client si brand. Pana aflam din panelul "Promo Pitch", parte din Promotions Now 2014 (6-7 martie), cum se rasplatesc participantii la promotii, va las cu o selectie proprie de premii destepte:

Din shortlist nu putea sa lipseasca "The Best Job in the World", un premiu sub forma de contract pe sase luni, platit cu 150.000 de dolari australieni, pentru un job de ingrijitor al insulelor din Marea Bariera de Corali (din Queensland). Fisa de post presupunea curatarea "piscinei", hranirea pestilor, ridicarea corespondentei si explorarea locurilor. Toate astea pentru a genera vizibilitate pentru insulele din Marea Bariera de Corali. Cu un premiu atat de dezirabil, nu a fost greu sa o obtina: campania a atras aproximativ 35.000 de aplicatii, 610 ore de user generated content, 8 milioane de vizite ale website-ului, 150 de milioane de dolari americani sub forma de earned media, toate cu un buget de marketing de 1,2 milioane de dolari americani.

In 2010, Nintendo lansa versiunea pentru Wii a "Haunted House", un joc iconic a carei poveste ajunsese la a treizecea aniversare. Noile personaje sunt nepotii protagonistului din jocul principal, acelasi care a disparut fara urma, in urma cu treizeci de ani, in conacul Graves Mansion. Player-ii trebuie sa supravietuiasca intr-o casa bantuita de stafii si monstri si, in acelasi timp, sa asambleze si sa protejeze cele patru componente ale unei urne, parte din mostenirea familiei. Pentru a promova jocul, agentia Unmissable a gandit o promotie, care a rulat pe SyFy UK (fost Sci Fi Channel), al carui premiu a fost o excursie la cel mai bantuit castel din Europa (Edinburgh). Castigatorii au avut parte de un intreg weekend in castelul Dalhousie, din care a facut parte si un tur privat pe intregul domeniu in mijlocul noptii.

Pentru locuitorii Regatului Unit al Marii Britanii, anul 2014 este The Year of the Bus, unul dedicat sarbatoririi rolului important pe care autobuzele il joaca in transportul oamenilor catre locurile de munca, in a oferi acces la educatie sau la oportunitati de socializare. Cu ocazia asta, tot Unmissable a creat o promotie pentru serviciul de transport Stagecoach UK Bus, in cadrul careia participantii pot castiga o excursie in Las Vegas. Putine sunt brandurile care pot oferi calatorii sub forma de premii si care pot spera ca rasplata oferita este relevanta pentru relatia pe care au consumatorii. Dintre brandurile astea le-as mentiona pe cele care ofera servicii de transport , cum ar fi Stagecoach. Poate si mai releventa ar fi fost o excursie cu autobuzul intr-un loc din Regatul Unit al Marii Britanii, dar daca brandul pierde puncte la capitolul asta, castiga altele la capitolul entuziasm pentru ca, dintre toate destinatiile, Las Vegas e locul pe care vrei sa-l vizitezi macar o data in viata.


Invisible Children este o organizatie non-guvernamentala al carei obiectiv este salvarea copiilor din Africa, rapiti si obligati sa faca parte din Armata de Rezistenta a Domnului (un grup de guerrilla condus de Joseph Kony care opereaza in Uganda). Actrita Kristen Bell a fost ambasador Invisible Children pe parcursul mai multor ani, dar in 2013 sustinerea ei a trecut la urmatorul nivel. Fiecare dintre cei care au donat minim 3 dolari cauzei au intrat in concursul (organizat in parteneriat cu Prizeo) care avea drept premiu o intalnire cu Kristen, pe parcusul careia castigatorul (si un prieten) au putut-o insoti pe actrita la Fourth Estate Leadership Summit, conferinta organizata de Invisible Children. Un premiu care i-a dat ocazia castigatorului sa invete mai multe despre situatia copiilor din Uganda intr-un mod, cel mai probabil, memorabil.

In noiembrie 2013, creatorii boardgame-ului Cards Against the Humanity au lansat promotia "12 Days of Holiday Bullshit" printr-o reclama absolut dubioasa, in care clientii lor urmau sa primeasca, pentru 12 dolari, 12 cadouri (cititi obiecte necunoscute) in 12 zile. Premiul a fost gandit in spiritul zeflemitor cu care Cards Against the Humanity si-a obisnuit clientii, o rasplata care a incantat 100.000 de oameni. Pana la urma, cei care s-au grabit sa participe au primit lucruri precum 5 carti cu mesaje ironice cu tematica legata de Craciun, o bucata de carbune, boardgame-ul Clusterfuck, conceput tot de creatorii Cards Against the Humanity, trei postere sau un comic strip, creat de designerii preferati ai Cards Against the Humanity. Dar, de fapt, adevaratul premiu a fost tensiunea generata de asteptare.

Despre alte premii destepte urmeaza sa mai vorbim la Promotions Now 2014, care va avea loc pe 6 si 7 martie. Promotions Now 2014 este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului este AdProduction.

AdProduction a fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.

Creative food partner este frufru. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related