Pe Aylin Cadir v-o amintiti cu siguranta din trupa Pops, produsul creat in urma emisiunii “Alege Asia”. Lasand in urma refrenele care nu-ti mai ies din cap si dansurile sincron ale inceputurilor anilor 2000, Aylin si-a hranit doua mari pasiuni, pe care se bazeaza cariera ei de acum: teatrul si dragostea pentru muzica jazz. Cand nu se afla pe scena unui teatru, o puteti gasi tot pe scena, impreuna cu The Lucky Charms, trupa alaturi de care concerteaza. Pasiunea lui Aylin pentru jazz s-a concretizat intr-un prim album – Cloud – pe care se gasesc si cateva piese ce poarta semnatura celor de la Moonlight Breakfast. Intre repetitiile pentru doua noi piese de teatru si cele pentru lansarea unei noi piese – Lala – Aylin mi-a povestit cum are grija de imaginea ei, despre platformele online care promoveaza artistii, despre brandurile si reclamele preferate.
IQads: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea?
Aylin Cadir: Eu am inceput facand parte dintr-un produs creat de altcineva, asa ca altii se ocupau de imaginea noastra, motiv pentru care nu i-am constientizat pe atunci importanta. Apoi am ramas singura si mi s-a parut ca nu pe gestionarea imaginii trebuie sa ma concentrez, ca altceva este important, dar, in timp, mi-am dat seama cat de mult conteaza ce si cum transmiti oamenilor. Iar la capitolul lectii – am realizat ca in Romania nu exista multe mijloace in care poti sa transmiti mesajul tau oamenilor intr-un mod curat. Multi iti recomanda sa comunici prin intermediul tabloidelor pentru ca sunt la indemana si au cea mai multa vizibilitate. Cred ca a fost o greseala din partea mea ca uneori, la inceput, am fost de acord sa anunt noutati si acolo. Mi-am dat seama destul de repede ca nu e ok si am evitat destul de mult sa mai dam stiri in tabloide.
IQads: Este dificil sa ajungi sa-ti comunici mesajul intr-o emisiune cu rating mai mare? Aylin Cadir: Nu e neaparat dificil, e vorba ca publicul acestor canale cauta altceva. De obicei, pentru televiziuni e nevoie de un carlig ca sa te invite in emisiuni. Pentru oameni nu e atat de interesant simplul fapt ca ai scos o piesa, trebuie sa te legi de ceva mai personal, cum ar fi o excursie pe care tocmai ai facut-o, pentru ca printre fraze sa povestesti si despre ce joci, despre ce mai faci pe plan profesional. Daca vrei ca muzica ta sa ajunga la mai multi oameni, cumva trebuie s-o faci. Incerc sa ies din bula mea pentru ca imi dau seama ca nu e atat de rau sa fac piesele cunoscute unui public mai larg.
IQads: Cum gestionezi relatia ta cu fanii in social media?
Aylin Cadir: Comunicarea prin social media e o parte importanta a comunicarii mele cu publicul. Folosesc mult Facebook-ul si sunt prezenta pe toate platformele muzicale. Pentru gestionarea paginii de Facebook ma consult cu oamenii de la Tuio si postam mesaje impreuna zilnic, iar pe Instagram postez eu, de unde sunt. Sunt prezenta, impreuna cu The Lucky Charms, pe tot ce inseamna platforme muzicale - Soundcloud, Radio Airplay, Beat 100, iTunes. De asta se ocupa Hit Yourself Consulting, agentia lui Florin Grozea.
IQads: Ti-ai stabilit cateva reguli legate de ce postezi? Unde trasezi linia dintre personal si public?
Aylin Cadir: Tot ce postez trebuie sa aiba legatura cu mine si cu ceea ce fac. Daca mi se pare ca oamenii ar fi interesati, postez. Limita… nu postez lucruri pe care orice femeie ar trebui sa le tina in budoar. Si nu prea postez nici poze cu mancare, desi am vazut ca oamenii fac des asta si ca primesc multe like-uri.
IQads: Cum comunici offline cu fanii?
Aylin Cadir: Comunicarea cu oamenii care ma plac e foarte lejera, mai ales ca nu sunt un artist mainstream care sa nu mai poata iesi din casa pentru ca e urmarit peste tot de fani. Pentru primul meu album - Cloud - m-am gandit sa le ofer un mic cadou celor care vin sa ma vada si am realizat in colaborare cu Carla Szabo acest norisor-brosa cu cateva versuri. La sfarsitul fiecarui concert ii rog pe colegii mei de la The Lucky Charms sa coboare in sala si sa le imparta oamenilor. Dupa concerte mai raman si ciocnesc un pahar de vin cu cei care vor sa vorbeasca cu mine. Mi se pare important sa ai o relatie mai personala cu fanii, in masura in care se poate.
Colaborarea dintre Aylin si Carla Szabo s-a materializat in brose-norisori precum cea din imagine
IQads: Am aflat acum de colaborarea ta cu Carla Szabo si am mai remarcat ca apari destul de des la evenimente purtand Murmur. Colaborezi si cu alte branduri?
Aylin Cadir: Sunt singurele doua nume cu care colaborez pentru ca ne putem ajuta reciproc. Mai mult de atat nu am facut pentru un brand. In serialele in care am mai jucat se facea product placement pentru a ajuta productia serialului, dar nu avea legatura cu mine neaparat.
IQads: Apropo de product placement – ce parere ai de artistii care au videoclipurile intesate de branduri?
Aylin Cadir: Whatever works. Nu am facut-o pana acum, nu am un motiv anume pentru care nu s-a intamplat, dar nu mi se pare un lucru rau atat timp cat iti mai scade din cheltuieli si te ajuta sa iti scoti videoclipul.
IQads: Cat conteaza, financiar, product placementul in contextul in care lumea nu mai e dispusa sa cumpere CD-uri, iar concertele raman una dintre singurele surse de venituri pentru artisti?
Aylin Cadir: Este adevarata partea cu CD-urile. De aceea albumul meu e tot timpul prezent si pe iTunes, Soundcloud, Deezer, oriunde poate fi ascultat. Iar colaborarea cu brandurile…product placement-ul te ajuta punctual sa iti realizezi videoclipul. Primesti o suma fixa pentru ca brandul sa apara in videoclip. Nu te ajuta mai departe. O faci pur si simplu daca esti un artist care se finanteaza si creste singur, cum sunt eu, daca nu ai o casa de discuri in spate care sa iti dea bani.
10 Feet Tall, cel mai recent videoclip Aylin&The Lucky Charms
IQads: Ce asteptari ai de la colaborarea cu branduri?
Aylin Cadir: Ma astept sa se tina de cuvant, sa faca lucrurile asa cum am discutat la inceput. Pana acum nu am avut probleme in sensul asta. N-as lucra cu un brand in care nu cred sau care m-ar pune intr-o lumina proasta si ar strica tot ce m-am straduit sa construiesc. Merg destul de instinctiv si in directia asta, cred ca as alege colaborarile, in mare parte, subiectiv.
IQads: Ce inseamna pentru tine platformele online de muzica?
Aylin Cadir: Eu ma folosesc de platformele online ca sa ajung cat mai mult la publicul din strainatate, unde cred ca muzica mea are mai mult impact. De cele mai multe ori, efectul e pozitiv. De exemplu, tot ce am pus pe Beat 100 a luat cate un premiu, in functie de voturile oamenilor. Cei mai multi oameni care ma urmaresc vin din Germania, Anglia si Turcia.
IQads: Daca in muzica te gandesti sa evoluezi international, in ce priveste teatrul ce planuri ai?
Aylin Cadir: In teatru, merg mai departe cu doua noi spectacole la care am inceput repetitiile si joc in continuare ce am jucat si pana acum. Deja am ajuns la o suta de reprezentantii ale Maitreyi, si mai joc si la Godot, in Shape of Things. Ma gandesc la un master in actorie, dar deocamdata e doar un gand. Dar n-as renunta nici la muzica, nici la teatru. Mi se pare ca faptul ca sunt actrita ma ajuta sa cant asa cum o fac. In plus, se completeaza una pe alta si le fac pe amandoua ca sa ma mentin un om activ. Activitatea unui actor de teatru din Romania poate sa fie fragmentara si, atunci, pentru ca nu-mi place sa am perioade de stagnare, ma concentrez pe muzica foarte mult.
IQads: Ce faci in pauza publicitara? Urmaresti reclamele?
Aylin Cadir: Eu ma uit in general la televiziunile care nu au reclame, cum sunt cele de filme si care, in pauza publicitara, difuzeaza doar promo-uri ale programelor lor. Mai exista situatia in care am ramas din intamplare pe un post care are reclame si ma uit pentru ca recunosc unii dintre actori. Acum m-as mai uita pentru ca sora mea s-a ocupa de make-up pentru multe reclame, vreau sa le vad si pe alea. Stiu ca tocmai a lucrat la reclama cu zanul pentru Banca Transilvania.
IQads: Pentru ce categorii de produse sau servicii ai face publicitate si pentru care ai refuza?
Aylin Cadir: As alege tot instinctual reclamele in care sa apar, mi-as da seama in momentul in care mi se propun daca mi se potrivesc sau nu. In general, pe mine ma urmaresc mai mult femei si probabil ca ar mai potrivit sa apar in reclame pentru un brand care se adreseaza femeilor, cred ca m-ar ajuta mai mult. Nu conteaza atat de mult brandul atat timp cat ideea reclamei este interesanta.
IQads: Ce intelegi prin reclama cu idee interesanta?
Aylin Cadir: Reclama cu Emma, pentru hartie igienica mi se pare interesanta, e haioasa. Desi nu stiu daca as aparea in ea.
Mi-a placut si clipul pentru Volvo, cu Van Damme.
Mi-au placut si reclamele voastre de la IQads.
IQads: Si ce reclame nu iti plac?
Aylin Cadir: Stii cand vrei sa te uiti la ceva pe YouTube si sunt reclamele alea la inceput? Iti pui un playlist frumos, pleci sa gatesti si la un moment dat incepe sa zdrangane si sa tipe unul acolo ca e suparat, cand tu tocmai ascultai Ella Fitzgerald, sa zicem. Nu mai stiu daca era de la Mercador sau de la Tocmai reclama asta cu tipetele. In general, dau Alt+F4 reclamelor care nu-mi plac. Delete. Mai sunt si cele de la Catena, care nu creeaza un context care sa-i puna in valorare pe doamna Stela si pe domnul Arsinel, desi ei sunt actori minunati.
IQads: Ce branduri iti plac, ce branduri nu iti plac?
Aylin Cadir: Un brand care imi place foarte mult e Murmur, mi se pare ca Andreea [n.r. Badala] porneste exact de la ce trebuie in ce face, si anume de la calitatea produselor. E un brand in care chiar cred si care are un mare viitor. La polul opus e Farmec, care, desi are produse romanesti foarte bune si are o istorie, mi se pare ca nu stie sa se vanda cum trebuie. Ceva parca nu e in regula la comunicarea brandului, desi Farmec ar avea cu ce sa se laude.