Promotiile s-au mutat din pliante seci si anunturi fara umf in medii mai interesante: cautarile de comori online sau concursurile organizate in Social Media sunt noile scene pe care joaca premiile scoase la bataie de branduri. Astazi nu o sa vorbim despre premiile mici sau mari sau despre calatoria pana la ele: adesea se trec cu vederea, pe nedrept, modalitatile prin care brandurile pot comunica creativ o promotie. Un apartament in New York isi poate pierde din stralucire, daca promovarii competitiei care iti va aduce cheile visate ii lipseste ingeniozitatea. De aceea, am ales pentru voi patru exemple de promotii gandite si comunicate creativ. Mai multe despre cum se creeaza si cum se comunica promotiile memorabile puteti descoperi pe 6 si 7 martie, in cadrul conferintei Promotions Now, din seria de evenimente SMARK KnowHow.
Prima pe lista, poate si pentru ca mi-ar fi placut sa particip la ea, este o promotie a unui hotel din Australia - Art Series Hotels, realizata de Naked Communications. Desfasurata intre decembrie 2012 si ianuarie 2013, campania pe gustul oricarui turist pasionat introduce un concept nou: Overstay Checkout. De ce sa fii nevoit sa sari pe geamantanul burdusit in dimineata plecarii pentru ca trebuie sa eliberezi foarte devreme? De ce sa nu te bucuri de inca o noapte in Melbourne (orasul in care a fost organizata campania)? De ce sa nu profiti ca niciun oaspete nu ocupa imediat camera in care ai stat? Cu Overstay Checkout e simplu: suni intre 8 si 11 dimineata receptia si anunti ca iti doresti perioada aceasta minunata de gratie - pe gratis. Zis si facut: pana la urmatorul client, camera e a ta. In cele 4 saptamani ale promotiei, au fost rezervate 1550 de camere - cu 55% mai mult decat targetul propus, iar incasarile din room service-ul comandat de oaspetii care s-au bucurat de promotie au depasit 37.000 de dolari:
Campania Do Us a Flavor a brandului Lay's baga 1 milion de dolari in buzunarul unui gurmand indraznet. Ti-a placut intotdeauna sa combini diverse arome? Ti-ai surprins papilele gustative cu un mix ciudatel care implica inghetata si cartofi prajiti? Pe site-ul competitiei orice doritor isi poate crea o aroma speciala. Daca este votata de ceilalti participanti, rude sau prieteni, chips-ul cu sushi si banane poate deveni urmatoarea aroma Lay's. Campania nu este noua: in 2013, creatorul aromei Garlic Cheesy Bread a castigat milionul de dolari:
Ajungem la o croaziera: Carnival Cruise Lines. Cu ocazia modernizarii si redenumirii vasului de croaziera (Carnival Destiny devenea Carnival Sunshine), agentia de marketing digital Leap a realizat un concurs pentru nostalgici si noi fani deopotriva: doritorii s-au imbarcat intr-un concurs de patru saptamani, incercand sa acumuleze cat mai multe puncte prin share-uri, tweet-uri si like-uri pe platformele sociale. Premiul cel mare? O croaziera pentru doi prin Europa. Premiile mai mici? Deloc de neglijat: obiecte din vechea nava, suveniruri, autografe de la diverse personalitati:
Cei din urma vor fi cei dintai: cum sa te folosesti de Instagram pentru a-ti antrena suporterii? Heineken si US Open au facut echipa in 2013 organizand o vanatoare de comori. Concursul, creat de Wieden + Kennedy, ii provoca pe fani sa caute indicii intr-un mozaic format din poze pe Instagram - indicii care, in cele din urma, conduceau la premiile puse la bataie: Bilete la Marea Finala US Open.
Daca v-am trezit interesul pentru promotii construite si comunicate creativ, aflati ca, in cadrul conferintei Promotions Now, oameni din industrie vor detalia parcursul unei promotii, de la gandirea conceptului, comunicare si implementare, pana la best practices in domeniu.
Promotions Now 2014 este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului este AdProduction.
AdProduction a fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.
Creative food partner este frufru. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Radio Guerrilla.
SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.