Cum sa redai frumusetea interioara – o lectie de la Honda

Cum sa redai frumusetea interioara – o lectie de la Honda

Anul trecut, Honda sarbatorea 65 de ani de inovatie prin spotul Hands, admirat de multi si premiat la festivaluri precum Eurobest sau Epica. Simplist, dar bine realizat, spotul ne ofera o calatorie placuta de 2 minute in istoria realizarilor inginerilor Honda, incepand de la prima piulita a primului motor pana la avionul Honda. Sa-l mai urmarim o data, ca-i frumos:

Anul acesta, Honda revine cu un spot realizat in aceeasi maniera, in colaborare cu aproximativ aceeasi echipa de creatie si productie. Responsabili pentru reclama care vrea sa transmita “Honda Tourer e o masina incapatoare” fara a scrie mare pe ecran “uite ce incapator e Honda Tourer” sunt agentia Wieden+Kennedy Londra, companiile de productie Nexus (pe partea de regie), Time Based Arts (pe partea de efecte vizuale) si Factory (pe cea de sunet). Spotul Inner Beauty exploreaza cu aceeasi curiozitate din Hands interiorul mai multor elemente, dand la o parte, strat dupa strat, ce se afla la suprafata, pentru a dezvalui esenta. Priviti:  

Ca sa citesc voice over-ul din spot: “there, aren’t you glad you looked?”. Si mai adaug o intrebare: cum l-au facut?

Gandit de aceeasi agentie de publicitate, spotul a fost realizat de regizorii care au lucrat si pentru Hands: Alan Smith si Adam Foulkes. Agentia a decis sa pastreze echipa de regizori datorita priceperii lor in construirea de “lumi interioare”si a capacitatii de a reda dinamismul peisajelor care curg, a declarat directorul de creatie Wieden+Kennedy Londra intr-un interviu.

Desi seamana ca animatie cu Hands, Inner Beauty are un look suprarealist si combina tehnica stop motion cu fotografia si elementele 3D generate pe calculator. “Felierea” multora dintre obiectele din spot s-a intamplat in realitate, fotografiile procesului fiind aranjate intr-o animatie stop motion. Exteriorul obiectelor a fost fotografiat si reconstruit 3D, folosind texturi cat mai apropiate de realitate. Masina a fost fotografiata chiar in locul unde s-a facut filmarea: desertul Teruel, din Spania. Compania de efecte vizuale a generat modele pe calculator ale obiectelor,  pe care le-a combinat cu secventele stop motion. Efectele de sunet au jucat un rol important in umanizarea si redarea dimensiunii obiectelor.

Pana la a parcurge insa pasii tehnici ai realizarii spotului, echipa a trebuit sa se decida ce obiecte sa foloseasca, drept pentru care au feliat, in realitate, mult mai multe obiecte decat cele care apar in clip.

Realizatorii au incercat sa faca spotul cu un minim de post-productie. Generarea pe calculator a fost folosita in special pentru a aduce un plus de magie lumilor interioare prezentate, mai exact interiorului mingii de golf si lumii din globul cu zapada.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related