Nu sunt multe lucrurile de la care avem atat de multe asteptari cum avem de la povesti. Sa fie amuzante, sa fie in acelasi timp putin emotionante, sa aiba o invatatura, sa nu le mai fi auzit si, mai ales, sa nu ne plictiseasca, sa ne prinda de la inceput, sa aiba personaje de care sa ne atasam macar putin. O lista destul de lunga de bifat, mai ales cand povestea trebuie sa se incadreze undeva intre 30 de secunde si doua minute, cum se intampla in cazul spoturilor si-al clipurilor pentru online. Sa vedem la cate dintre criteriile de mai sus primeste bifa noul spot pentru whiskey-ul sud-african Bell’s.
Intitulat “The Reader” si creat de agentia King James impreuna cu Velocity Films, spotul spune o poveste pe care n-am mai prea auzit-o in secolul XXI: un barbat invata sa citeasca. Motivul (si aici intervine partea emotionanta si poate putin cheesy pentru unii) il constituie lansarea primului volum al fiului sau. Whiskey-ul este rasplata care incununeaza toate eforturile si care ii aduce impreuna pe tata si pe fiu. Sa ne imaginam ca suntem un barbat sud-african de varsta mijlocie care vrea sa invete sa citeasca si sa mergem impreuna cu el pe la librarie si la cursuri de buchiseala:
Revenind la criteriile din primul paragraf, desi spotul incearca sa fie amuzant prin cateva mici detalii, parca nu i-as da bifa la capitolul “amuzant”. Cred ca cea mai sigura bifa o primeste la capitolul “personaj de care te atasezi”. Uitati ce simpatic schiteaza actorul din spot nesiguranta, combinata cu putina rusine si cu multe emotii, cand isi cumpara primele instrumente care sa-l ajute sa citeasca:
Iar la sfarsit, pentru cei pe care spotul i-a pus putin pe ganduri, o informatie oarecare: procentul sud-africanilor care declara ca nu stiu sa citeasca si sa scrie ajunge la 7%, conform unui studiu al GHS (General Household Survey), ceea ce inseamna aproape 2.7 milioane de nestiutori de carte.