Iubitorii vintage-ului se intalnesc de doua ori pe an la un targ dedicat

Iubitorii vintage-ului se intalnesc de doua ori pe an la un targ dedicat

V for Vintage s-a nascut in 2008, din dorinta de a aduce mai aproape pasionatii de imbracaminte si lucruri vintage acele produse care existau in mare parte doar online. Targul de cultura vintage si design romanesc reuneste, pentru un weekend, designerii romani, creatiile lor si fanii genului. Evenimentul, care are loc bianual, se desfasoara de fiecare data sub umbrela unei noi tematici. Pana in prezent au fost organizate unsprezece editii, cu temele Vintage & Recycling (octombrie 2008), Vintage Fashion Icons (aprilie 2009), Ethnic & Traditional (octombrie 2009), Lolita (aprilie 2010), Green Edition (octombrie 2010), Flower Power (martie 2011), Rock'n'Roll (septembrie 2011), La Dolce Vita, Preview & Extended Editions (martie/mai 2012), Escapade a Paris (noiembrie 2012), Celebrate TEN (aprilie 2013) si Vacanta la Roma/La Vita e Bella (noiembrie 2013). In cele ce urmeaza, Laura Calin (Think PR) vorbeste despre conceptul targului, crearea tematicii fiecarui eveniment, rigurozitatea cu care sunt alesi expozantii si dificultatea gasirii unui spatiu suficient de incapator.

The Big Idea

Ideea proiectului a aparut in 2008, pe cand lumea modei romanesti parea ceva intangibil si hainele se nasteau exclusiv in mall. Pe atunci au inceput sa apara din ce in ce mai multe magazine online vintage… Asa a inceput sa infloreasca ideea unei zile sau a unui weekend in care sa aducem impreuna magazinele vintage care existau doar in online intr-un mix de vechi si nou, sub un concept victorios, V for Vintage.

Echipa din spatele V for Vintage

Laura Calin, organizator si initiator. Restul echipei e undercover, doar roadele muncii lor se vad la fiecare editie.


Laura Calin (organizator) si Isabel Buganu

Cand nu lucreaza la eveniment

Noi lucram mereu. :)  Si spun asta pentru ca mereu suntem in cautare de inspiratie, de idei noi pe care sa le includem in proiectele noastre. Urmarim oamenii care ne inspira si care se schimba de la o perioada la alta, site-urile de la care aflam informatii pe profil: lifestyle, travel, viata sanatoasa, moda.

Obiectivele V for Vintage

Ne-am propus sa facem ceva altfel decat exista la vremea respectiva. Ceva nou si ceva vechi atat din punct de vedere al continutului, cat si al conceptui. Fiecare editie V for Vintage are o noua tematica, un alt decor, alti invitati speciali, alt vizual, alte happening-uri, alte parteneriate, o reinventare continua.

Un proiect care evolueaza impreuna cu echipa din spate.


Decor V for Vintage

Ceva doar al lor

V for Vintage a fost primul targ de vintage autentic din Romania. Este evenimentul care a adus publicul la intelegerea termenului vintage si care a ajuns la scurt timp de la aparitie cel mai mare targ de cultura vintage si design romanesc de la noi.

Fiecare dintre cele 11 editii V for Vintage a adus o tematica noua, a promovat designeri debutanti si colectii speciale, a oferit un cadru pentru creativitate si inovatie. Cu fiecare noua editie cautam sa ne depasim standardul si acest lucru se vede atat in relatia cu expozantii nostri, cat si in numarul tot mai mare de vizitatori.

Etapele, de la prima idee la prima editie

De la idee pana la lansarea oficiala a fost mult entuziasm si, evident, multa munca. A fost perioada in care s-au realizat primele parteneriate si colaborari, gasirea unui loc in care sa ne desfasuram cu primul eveniment, formarea echipei. Acum, privind in urma, cred ca am avut o doza mare de curaj si optimism.

Momente critice in evolutia V for Vintage

O limitare a existat cand locul a devenit neincapator pentru expozanti si vizitatori. Schimbarea locului a fost un prim pas catre extindere, marirea duratei de desfasurare a targului la doua zile, crearea unor parteneriate pentru fiecare editie.  Am reusit sa cream un public care ne urmareste activ si care ne asteapta cu nerabdare fiecare editie.

Greutati in organizarea V for Vintage

Dupa 11 editii de V for Vintage putem spune ca una din cele mai mari dificultati pe care le intampinam in organizarea targului este selectia expozantilor. In fiecare an primim sute de inscrieri ce trec printr-un proces riguros de selectie si, inevitabil, multi sunt respinsi.

Promovarea V for Vintage

V for Vintage este un targ cunoscut si asteptat. Avem parteneri media pe care ii pastram de la o editie la alta si aducem altii noi care se adreseaza publicului care ne intereseaza, cautam noi idei de promovare si de happening-uri, care sa anunte fiecare editie. Starnim curiozitate prin faptul ca de fiecare data, pornind de la tematica pana la dress code-ul vizitatorilor, imbracam alta forma. 


Laura Calin (organizator), Ioana Blaj si Ana Ularu

Cum creste V for Vintage

Creativitate, parteneriate, feedback pentru fiecare editie si multa munca.

Partenerii V for Vintage

Printre partenerii nostrii se numara Molecule F – cea mai cunoscuta platforma online de promovare a designerilor romani.

Un alt parteneriat frumos a fost cel cu The Place Concept Store si Molecule F pentru un proiect special, Bursa Tinerilor Designeri, concurs ce s-a adresat tinerilor designerilor debutanti.

Si pentru aceasta editie, din primavara 2014, pregatim un proiect special si un nou parteneriat pe care le vom dezvalui cat de curand.

V for Vintage in viitor

Ne consideram unici si implicit deosebiti de orice targ de gen din Romania. Fiecare editie a targului are o alta tematica, un alt decor, expozanti noi, colectii create pe tematica. Cautam locuri noi, aducem o zona de relaxare care sa-l bucure pe vizitator.  Pe viitor ne dorim sa pastram standardul ridicat al targului si sa oferim publicului nostru o experienta diferita si atractiva cu fiecare editie.

Alte proiecte ale Think PR

Un alt proiect pe care il dezvoltam in paralel cu V for Vintage este V for Verde, o platforma verde urbana care comunica evenimentele verzi din zona urbana si sub umbrela careia organizam un targ, o data pe an, targul oamenilor care stiu sa se bucure de viata. Ajunsa la a treia editie, ideea acestei platforme a venit din preocuparea noastra pentru o viata sanatoasa, pentru natura si armonie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related