GolinHarris Bucuresti: 2013 a fost anul in care am cules roadele deciziilor din anii anteriori: afilierea la reteaua GolinHarris si restructurarea dramatica a modelului nostru de business

GolinHarris Bucuresti: 2013 a fost anul in care am cules roadele deciziilor din anii anteriori: afilierea la reteaua GolinHarris si restructurarea dramatica a modelului nostru de business

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre GolinHarris Bucuresti povesteste in continuare Hortensia Nastase (Managing Partner).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
GolinHarris a avut o evolutie constant pozitiva in ultimii ani, crescand cu procente semnificativ mai mari fata de ritmul de dezvoltare a pietei per ansamblu. Cifra noastra de afaceri a fost de la an la an mai mare cu procente cuprinse intre 22 si 25%. Doua au fost principalele directii generatoare de crestere: organic, mai ales prin The Bridge™, hubul nostru digital, si rezultatele extrem de bune in zona de new business.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
2013 a fost anul in care am cules roadele deciziilor din anii anteriori: afilierea la reteaua GolinHarris si restructurarea dramatica a modelului nostru de business, pe matricea g4, cu instrumente unice si extrem de eficiente care incumba din acest model. Altfel, cele mai bune decizii, cele mai mari succese, cele mai frumoase momente se invart intotdeauna in jurul oamenilor. Cea mai mare reusita a anului 2013 este insasi echipa GolinHarris – oamenii vechi, care sunt sufletul de ani de zile, oamenii noi, care s-au alaturat spiritului Golinist ca si cum au fost dintotdeauna aici.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Cele mai bune campanii sunt acelea care au livrat cele mai bune rezultate pentru clientii nostri, dublate, eventual, de o recunoastere la festivalurile de specialitate: am dat culoare verii impreuna cu AFI Palace Cotroceni, am spus NU traficului de persoane cu Bancpost, am construit o adevarata ChemGeneration cu BASF, ne-am intrebat Tu Ce Colgate Esti? in Luna Sanatatii Orale Colgate, am descoperit Passion4Cooking cu Electrolux, am luptat pentru guvernanta corporativa alaturi de Franklin Templeton Investments, am descoperit Vikingul din Cosmin Tudoran pentru History Channel, am dat verde la educatie pentru circulatie cu Lidl, am descoperit Tea & The City impreuna cu Lipton, am promovat excelenta la TIFF alaturi de Mercedes-Benz, ne-am implicat in comunitate alaturi de Orange in Luna Voluntariatului, ne-am luat #varaincap cu Pepsi, am declarat #ilovePan pe Pinterest, am rebranduit PHD in Pizza Hut Delivery cu ajutorul lui Mr. Pantastic, am pornit in cautarea retetelor boieresti cu Transavia, le-am demonstrat studentilor ca #ESimpluCuZanussi si tocmai te-am rezolvat cu Varu’ tocmai.ro J.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
In 2013 am dezvoltat mai frumos decat speram portofoliul agentiei, punand, langa clientii consacrati, multi dintre ei prietenii nostri astazi mai degraba decat clienti [AVON, BASF, Bayer, Colgate-Palmolive (Romania), Crucea Rosie Romana, Electrolux, Focus Copii Disparuti, Franklin Templeton Investments, Johnson&Johnson, Mercedes-Benz Romania, MSD, Nuance Communications, Orange Romania, PepsiCo (Lipton), Praktiker, Raiffeisen Capital&Investment, Schneider Electric Romania, SIF Muntenia, SofMedica, tocmai.ro, X-Trade Brokers, YUM (KFC, Pizza Hut, Hard Rock Cafe, Paul)], nume noi, de care suntem mandri: AFI Cotroceni, AFI Europe, AFI Ploiesti, Bancpost, Caroli Foods, Centrofarm, Gothaer Asigurari-Reasigurari, History Channel, KPMG, LIDL, Parlamentul European, Reprezenta Bucuresti, PeliFilip, PepsiCo, Pfizer, QuickMobile, Salesianer Miettex, Titan GoodMills, Vicomte A., YUM (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Paul).

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Cresterea business-ului GolinHarris fiind exponentiala de la an la an, echipa noastra de consultanti nu putea decat sa creasca. Mai mult decat atat, suntem foarte atenti sa nu alteram echilibrul din echipele de lucru, astfel incat cresterea echipei a fost procentual mai mare fata de ritmul de crestere a business-ului. Avand in vedere faptul ca in doi ani de zile ne-am dublat echipa, aceasta a fost cu siguranta una dintre cele mai mari provocari – atunci cand pornesti de la un nucleu uman extrem de sudat, armonic, valoros, cel mai important lucru in expansiune este ca oamenii noi care se lipesc acestui nucleu sa impartaseasca valorile, spiritul, umorul, cheful.

Cel mai rapid creste, firesc, comunitatea digitalistilor - echipa specialistilor din The Bridge™ s-a triplat si este in continuare in crestere. Si astazi cautam sa angajam doi specialisti in Digital PR.

Divizia noastra de Corporate Communication are o echipa puternic specializata in comunicare financiara, unica in piata prin pregatirea academica si forta expertizei – daca te uiti la restrictiile si specificul comunicarii in piata de capital si brokeraj, de exemplu, la comunicarea listarilor la Bursa, aceasta este o specializare extrem de grea si care necesita un anumit tip de pregatire economica. Nu stiu cate agentii de PR din Romania mai au astazi in echipa un doctor in economie.

Si, cum PR-ul nu mai este ce-a fost candva, graphic designeri si absolventi de teatru sunt astazi pe radarul nostru.

Ce invataminte din 2013 vor fi aplicate in 2014
Suntem de mult constienti ca viitorul va fi axat in jurul digitalului si comunicarii mobile, asa incat ne-am consolidat masiv competentele in aceste doua teritorii. De altfel, au fost extrem de putine in 2013 proiectele in care nu ne-am servit de componenta de digital PR sau de mobile marketing. Sau de ambele.

Asteptari la inceput de an
In 2013, PR-ul a primit o recunoastere binemeritata in industrie - este pentru prima data in 20 de ani de existenta a asociatiei cand IAA Romania are in Comitetul Director un specialist in PR, iar UAPR are un program ambitios, care trateaza PR-ul in linie cu celelalte discipline creative – creatia, media, digitalul. Mai mult decat atat, ma bucura foarte mult ca industria se coaguleaza: impreuna cu CCRP, IAA si UAPR lucram la promovarea unor bune practici in industrie, cu focus pe standardizarea si transparentizarea activitatilor si pe promovarea unui Pitch Guideline de care avem atat de multa nevoie.

In rest, asteptarea mea de baza este revenirea la normalitatea bunului simt.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related