Cica sa fii sincer e cel mai bine. Bun. Atunci o sa va vorbesc subiectiv si fara inflorituri despre un clip care mie mi s-a parut amuzant, pentru o bere pe care nu am baut-o, nu am vazut-o in magazine si deci nu reprezinta decat un nume pentru mine. Clipul vine cu ocazia Super Bowl-ului, cel mai important meci din fotbalul american profesionist, in care eu vad doar reclame si cateva subiecte de scris, si asta e singurul motiv pentru care am cautat vreodata Super Bowl pe Google.
Berea asta, Newcastle, incearca sa fie mai desteapta decat alte branduri care dau milioane de dolari pe reclamele din pauza meciului, reclame care aparent nici macar nu sunt atat de eficiente. Asa ca face o chestie care sa atraga atentia oamenilor de pe internet, in care le spune ca ar fi avut cea mai super mega tare reclama daca ar fi avut banii s-o puna in practica. Si talentul. Si permisiunea. Au inceput cu un teaser in care aglomereaza schitele unor roboti, femei in bikini si cam tot ce s-ar putea introduce intr-o reclama ca sa fie tare. Sincer, mi se pare o tehnica putin fumata, lipsita de artificii pentru ca am tot vazut-o si revazut-o. Dar fie, mesajul pe care il transmite e tare: uite un teaser despre cum ar fi aratat cea mai tare reclama daca am fi avut banii necesari s-o facem, o reclama atat de tare incat ar fi vandut mii de beri.
Dupa primul teaser, vine teaserul pentru trailerul acestei mega super tari reclame promise. Pe site-ul ifwemadeit.com gasim un clip al carui copy e amuzant si cu intorsaturi, cu o muzica de fundal care face toti banii (la propriu, cred ca singurul lucru in care au investit pentru realizarea clipului a fost muzica). Iata povestea sincera despre cum cei de la Newcastle nu au ajuns sa realizeze cea mai tare reclama din istoria S**** B***:
Ce mi-a placut! M-am uitat de vreo trei ori, atat de mult mi-a placut. Am aflat apoi ca mastermind-ul din spate e Droga5. Ahaaa.
Abia terminasem sa ma amuz si mi-au picat ochii pe urmatoarele ad-uri, care vin din Belgia, de la agentia 10:
CUM? Tot o bere, tot sinceritatea absoluta in prim-plan? Doamne, publicitatea asta internationala se misca atat de repede incat nici nu ai timp sa te minunezi de cat de originala e o chestie ca apare una asemanatoare si ti se sparge bula de “wow” in care erai.