Trend. Un cuvant foarte bun pentru un joc de Fazan, cand vrei sa inchizi pe cineva. Un cuvant care le rasuna mereu in cap fashionistelor. Si mai ales un cuvant al carui sens si dimensiuni il determina oamenii cei multi, cum ar fi designerii si art directorii care downloadeaza imagini, clipuri si vectori de pe internet pentru proiectele la care lucreaza.
De la aceasta ultima premisa au plecat si cei de la Shutterstock in dezvoltarea infographic-ului care anunta cateva posibile trenduri pentru 2014 in materie de design grafic. Shutterstock a analizat cele 350 de milioane de download-uri de pana acum, evidentiind directiile cele mai populare din 2013 si insistand pe cele care vor avea impact si asupra anului in curs. Au descoperit lucruri interesante, sa vedem ce ne spune globul de cristal al Shutterstock-ului ca o sa vedem in 2014.
La nivel general
Vizualul se indreapta spre onest, imaginile cat mai naturale fiind in mare voga. Pe langa autenticul fotografiilor care arata oameni in situatii din viata de zi cu zi, filtrele retro de tip Instagram vor continua sa fie la mare cautare. Exista o cerere foarte mare si de design-uri 2D, simpliste, care amintesc de icon-urile smartphone-urilor.
Trendurile regionale
Infographic-ul Shutterstock face si cateva predictii pe regiuni cu privire la trendurile din design pentru 2014. Inspiratia din traditional si din cultura se observa in Asia, unde vizualul din China, Japonia si Coreea este dominat de culori pastel si florile desenate in stil traditional, si in Argentina, unde e folosita tot mai des grafica inspirata din ritualuri si obiceiuri, cum ar fi capul de schelet reprezentativ pentru Dia de los Muertos. Diversitatea culturilor din Europa se vede si la nivel vizual: britanicii sunt inclinati sa foloseasca cat mai multe elemente de infographic, olandezii sunt interesati de texturi vibrante, iar suedezii de orice transmite sanatate.
Povestile care influenteaza design-ul
Realizand un top al termenilor cautati cel mai frecvent pe Shutterstock, compania prevede cum vor arata povestile spuse cu ajutorul design-ului si ce subiecte au fost de mai mare interes in 2013. Cei mai cautati termeni au fost ”Gatsby”, ”3D Printing” si ”Make Up”, ”Responsive Design” fiind si el destul de cautat. Cum anul acesta avem doua mari evenimente sportive – Jocurile Olimpice de Iarna de la Sochi si Campionatul Mondial – ne putem astepta linistiti la o crestere a cautarilor de imagini generaliste cu sportivi, zapada, mingi de fotbal si suporteri.
Ce imagini o sa se regaseasca pe conturile noastre de social media
Shutterstock spune ca ceea ce postam pe conturile noastre de pe retelele de socializare este tot a reflexie a trendurilor vizuale generale. Astfel, foarte populare in social media au fost imaginile in culori vibrante, peisajele, imaginile caracterizate de simplicitate si cele cu typography. Se definesc cateva directii principale si la capitolul typography: fonturile analog, cele geometrice si cele inspirate de scrisul de mana sunt cele mai cautate.
In continuare, iata si infographic-ul, asa cum l-au publicat cei de la Shutterstock: