Daca in Romania ciripitul Twitter-ului abia se mai aude anost prin vreun coltisor al internetului, alta e situatia in SUA, de unde vine si urmatorul exemplu de initiativa digitala: JBL Tweet Music. JBL este o companie americana ce produce sisteme audio si care, in asteptarea celei de-a 57-a editii a Premiilor Grammy, si-a unit fortele cu TracyLocke si DDB pentru a crea un mecanism ce transforma tweet-urile in muzica.
Tweet-urile catre @JBLAudio ce contin hashtag-urile #JBLGrammys sau #JBLTweetMusic sunt preluate si transformate in cantece, urmarind un algoritm. Cele 140 de caractere dintr-un tweet isi gasesc corespondent in diferite fragmente de muzica, ce sunt apoi aranjate in asa fel incat sa creeze o melodie. Fiecare 3 caractere selecteaza inceputul si sfarsitul dintr-un cantec din baza de date si, in functie de unde se afla ele in tweet, produc un rezultat diferit. Toate fragmentele muzicale folosite sunt compozitii originale create special pentru JBL de catre diferiti artisti, iar cireasa de pe tort o reprezinta excursia la Grammy’s pe care JBL o va acorda unuia dintre cei care au compus tweet-uri muzicale.
Si acum, melodia mea. M-am transformat in tweet-compozitoare intrand pe microsite-ul dedicat, unde poti si sa asculti melodiile celorlalte tweet-uri. Pe-a mea ascultati-o aici.
Despre initiativa, Dave Spinato, Director Global Digital&Social Media al Harman, compania ce detine JBL, spune:
JBL este un brand cu traditie in domeniul sunetului de calitate superioara si al inovatiei, un brand premiat la Grammy. Prin Tweet Music, am vrut sa experimentam moduri de a aduce designul de sunet in spatii noi, sociale.
Totodata, JBL Tweet Music a adus brandul intr-o zona unde utilizatorii trimit in lumea larga via Twitter tot felul de chestii fara sens doar ca sa vada cum suna. Cum ar fi:
Inchei cu o promisiune: daca ajung la Grammy, pe cuvantul meu ca va povestesc cum a fost.