Semne bune anul are, zice o vorba din popor. Leo Burnett Londra a lansat recent o lista cu 10 predictii pentru anul 2014 si sugestii despre cum se pot folosi brandurile de acestea.
Anul Cristalografiei si a celei de-a 450-a aniversare a lui Shakespeare, 2014 va fi undeva la mijloc intre “poveste cu unicorni” si "apocalipsa cu roboti”.
In atentia dumneavoastra
Cu atata informatie in jur, este greu ca ceva sa ne mai capteze atentia. Si totusi, seriale precum Breaking Bad sau The Wire si romane premiate precum "The Luminaries” ne arata ca oamenii sunt dispusi sa isi dedice o buna bucata de timp lucrurilor pe care le considera importante. Avand la dispozitie mai multe optiuni ca niciodata, nu putem decat sa fim selectivi. Daca fanii nu interactioneaza cu brandul tau nu inseamna ca nu au timp, ci ca nu sunt indeajuns de interesati.
Marea Evadare
Desi suna cliseic, mai putin chiar inseamna mai mult si oamenii incep sa isi dea seama de asta. In 2014, in loc de produse, oferta economica va fi dominata de experiente. Consumatorii isi vor folosi banii, timpul si energia cautand experiente care sa le imbogateasca viata, dandu-le brandurilor sansa de a castiga un loc important in topul preferintelor lor.
Noul cunoscator
"Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”, spunea Blaga. Se pare ca fraza asta este cam invechita, pentru ca in 2014 cunoasterea devine o distractie a maselor. Pasiunea este noua poarta catre cunoastere, nu mai suntem definiti de ceea ce consumam, ci de cum consumam. Daca oamenii sunt cu adevarat cunoscatori sau nu, e mai putin important. Relevant este ca ei se considera astfel.
Frica de angajament
Tinerii sufera de o fobie a angajamentului din punct de vedere profesional. Noua generatia nu este pregatita sa se stabileasca undeva si nu vrea sa-si limiteze viitoarele oportunitati prin deciziile pe care le ia in prezent. Era stabilitatii a luat sfarsit. "Get flexible or get lost”.
Produse personalizate
Produsele si serviciile personalizate nu mai sunt o dorinta, ci o asteptare a consumatorilor. Se vorbeste de ceva timp despre personalizarea de masa, se pare ca anul acesta ea va intra in mainstream.
Asistenti profetici
Google Now este o aplicatie care stie ce vrei chiar inainte ca tu sa iti dai seama si iti ofera raspunsuri la intrebari pe care nu le-ai pus inca. Aceasta noua forma de asistare va revolutiona modul in care consumatorii interactioneaza cu brandurile. Cu riscul de a-si pierde intimitatea, consumatorii sunt dispusi sa ofere date despre ei daca primesc in schimb un serviciu imbunatatit sau relevant pentru ei. Multe branduri au devenit constiente de asta, lucru pe care il vom vedea des anul acesta.
Diete extreme
Oamenii devin tot mai preocupati de mancare si sanatate, de aceea dietele extreme devin din ce in ce mai mult ceva obisnuit. Mancare vegana, kosher sau fara gluten, toate devin alegeri pe care consumatorii le fac pentru un stil de viata sanatos si sustenabil.
Munca - o noua religie
Muncesti ca sa traiesti sau traiesti ca sa muncesti? Joburile, in special pentru cei tineri, sunt din ce in ce mai putine, asa ca acestia fac tot ce pot ca sa obtina unul si sa tina de el. De la internshipuri neplatite la saptamani de lucru de 50 de ore, munca a devenit o noua religie.
Practicabilitate
Ce trebuie sa faca astazi brandurile ca sa fie maine parte din viata tinerilor? Raspunsul este sa fie folositoare in fiecare zi. Vietile ocupate ale consumatorilor au nevoie de solutii simple si practice, care sa faca lucrurile mai usoare.
Noul sens al vietii
Grupari precum "Adunarea de Duminica” isi fac aparitia pentru a promova necesitatea unei mentalitati bazate pe comunitate si pentru a gasi o cale spre un viitor mai bun. Aceste organizatii reprezinta o schimbare a preferintelor consumatorilor, acestia orientandu-se spre branduri ale caror valori au in vedere un simt al constiintei, potentialului si bunastarii.
Puteti vedea intreaga lista mai jos: