Nici un Super Bowl fara Doritos, nici un Doritos fara degete linse

Nici un Super Bowl fara Doritos, nici un Doritos fara degete linse

Super Bowl este o defilare a celor mai ascunse fantezii ale publicitarilor, un fel de corida in care toate ideile care au fost reprimate de-a lungul anului pentru ca nu se potriveau pe brief incep sa fuga si sa se inghesuie pe ecrane ca turistii fugariti de taur. Si e super. Atat de super incat Frito-Lay organizeaza anual “Crash the Super Bowl”, concurs de reclame pentru Doritos create de consumatori (si pentru Pepsi Maxx, in editia din 2010-2011). Pe parcursul concursului se aleg cinci spoturi finaliste, dintre care doua vor fi difuzate in timpul competitiei sportive – unul dintre ele este ales de Doritos, altul de fani, printr-un poll online.

Dupa ce anul trecut am derulat pe YouTube de zeci de ori “Goat 4 Sale” ca sa mai vad inca o data si inca o data criza de nervi a caprei, anul acesta am dat peste urmatoarea minunatie:

Nu stiu inca daca mi-as dori sa imi achizitionez un astfel de curatator magic de degete, dar cred ca e un motiv destul de bun pentru a vota spotul pe site-ul concursului. Competitia acestuia o constituie un copil-cowboy care calareste cainele familiei, un tip care a furat tot Doritos-ul din birou si nu recunoaste, un alt tip furacios care da vina pe colegul-strut si o masina a timpului care merge doar cu Doritos:

Daca despre reclamele de la Super Bowl stim cu siguranta ca sunt amuzante sau cel putin deosebite si ca au costuri gigantice de difuzare, eficienta lor ramane sub semnul intrebarii. Un studiu a aratat ca 60% dintre reclamele difuzate in timpul Super Bowl nu cresc vanzarile si nici intentia de cumparare a celor care le vizioneaza. Pentru ca urmaresc in principal amuzarea spectatorilor, reclamele au un mare minus la capitolul asociere cu brandul pe care il promoveaza. Astfel, arata acelasi studiu, doar in 35% dintre cazuri oamenii isi amintesc si brandul promovat in reclama care i-a amuzat in pauza de la Super Bowl.  Concluzia: difuzarea unei reclame in timpul Super Bowl – 4 milioane de dolari, distractia unui consumator care nu-si mai aminteste ca tu l-ai amuzat in timpul meciului – priceless.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related