5 publicitari vazuti si ascultati la TED

5 publicitari vazuti si ascultati la TED

Richard Saul Wurman e un domn care si-a dorit sa organizeze cea mai mare cina din lume, cu discutii inteligente intre meseni, cu glumite pretentioase si concluzii puternice. A spus-o chiar el. Si se pare ca i-a iesit. Cina pe care o serveste omenirii de cativa ani se numeste TED si are forma unor conferinte ajunse deja celebre. Le stiti, nu cred ca mai exista internaut care sa nu fi vazut macar un speech filmat la vreun eveniment adapostit sub literele mari si rosii ale siglei TED. Macar din greseala si tot ati ajuns sa dati click pe asa ceva. In total, clipurile postate pe site-ul oficial au depasit de mult 800 de milioane de vizualizari.

Oameni cu experiente mai mult sau mai putin profesionale vin la TED si impartasesc "idei care merita impartasite". Am vazut discursuri tinute de oameni care s-au aflat in avioane ce s-au prabusit, oameni care cerceteaza metode alternative de educare a copiilor cu dizabilitati sau oameni care au fost la un moment dat presedinti de tari. Si nici publicitarii nu lipsesc din ecuatie, caci cine, daca nu ei, au idei care merita spuse tuturor? Am facut o selectie riguroasa si am ales 5 dintre cele mai tari speech-uri tinute de oameni ai reclamelor la conferintele TED din jurul lumii (TED si TEDx, care e tot un eveniment pe structura TED, numai ca e organizat independent de TED, e simplu).

Incep cu Gideon Amichay pe care l-am vazut anul trecut la ICEEfest, chiar aici in Bucuresti, unde a tinut acelasi discurs ca la TEDxJerusalem. Atunci m-a impresionat si nici acum parca nu m-a lasat indiferent. Gideon Amichay este CEO & Founder al companiei "No, No, No, No, No, Yes", care are sediul la New York. Inainte sa-si infiinteze propria companie, a fost Chief Creative Officer & Joint Managing Partner al agentiei Shalmor Avnon Amichay / Y&R din Israel, iar campaniile pe care le-a creat au castigat, printre altele, 19 trofee la Cannes si 9 CLIO-uri. In discursul sau vorbeste despre lungul drum spre "Da". Lung, dar frumos, cu ilustratii in New Yorker, mame si alte lucruri din astea care-ti incalzesc sufletul:

Rory Sutherland e un englez simpatic, Director de Creatie Executiv si Vice Presedinte al OgilvyOne Londra si Vice Presedintele Ogilivy & Mather UK. E un vorbitor obisnuit la conferintele TED, insa eu am sa vi-l prezint azi cu primul lui discurs, de prin 2009, de la TEDGlobal, unde ne ofera niste lectii de viata. Adica vorbeste despre perceptie, cartofi, valul islamic, un rege al Prusiei, despre trenuri si super modele. De fapt, ne arata cat de mult conteaza perceptia. E amuzant si intelept:

De-a lungul carierei lui, John Gerzema a gandit strategii de brand pentru McDonald’s, BMW si Coca-Cola, a fost Chief Insight Officer la Young & Rubicam, iar in prezent este Presedinte Executiv la BAV Consulting. E expert in consummer insights, a scris carti despre asta, e profesor universitar si ne face pe noi, oamenii obisnuiti, sa ne simtim prost. La TEDxKC a vorbit despre consumatorul de dupa criza financiara, despre rechini, P.Diddy si vasectomii. Si despre consumul inteligent:

Johanna Blakley nu lucreaza in publicitate, dar cerceteaza modul in care mass media si publicitatea influenteaza modul in care traim. La TEDWomen a vorbit despre Social Media si despre modul in care suntem studiati de companii in mediul online. Si despre disparitia unui gen, schimbare cauzata tot de internet:

Si o sa inchei cu un publicitar roman, Bogdan Naumovici, care a vorbit la TEDxBucharest 2009 despre campania "Miscarea de Rezistenta", initiata de Jurnalul National, despre schimbare, despre Romania, Gigi Becali si despre cum putem sa facem sa fie bine:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related