Gruparea de guerrilla FARC (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia) duce, de mai bine de 60 de ani, o lupta impotriva guvernului Columbiei. In ultimii insa, Ministerul Apararii Nationale din Columbia, ajutat de Lowe SSP3 Columbia, contraataca fara niciun glont, printr-o campanie care incurajeaza demobilizarea. Studiile agentiei arata ca luptatorii de guerilla sunt mai vulnerabili si emotivi in preajma Craciunului, in principal din cauza distantei de casa si familie. Astfel, in ultimii trei ani, au fost lansate campanii sub tagline-ul Everything is possible for Christmas, care ii incurajeaza pe insurgenti sa dezerteze si sa se reintoarca in societate.
Anul acesta, campania fortelor militare atinge o coarda sensibila, prin apelul la emotii: copiii care aveau sa devina mai tarziu luptatori in FARC ne privesc candid din fotografiile pe care mamele lor le tin in mana. Ce vor mamele ca ei sa stie? E simplu: "Inainte de a fi luptator de guerrilla, esti copilul meu". Videoclipul se termina cu un mesaj care indemana la demobilizare: "De Craciun, te asteptam acasa". Campania a fost lansata printr-un eveniment in San Vicente del Caguan, o zona cunoscuta pentru ciocnirile violente intre armata si miscarea de guerrilla. Fiecare dintre cele 30 de mame care participa in campanie a fost rugata sa aduca o poza cu fiul ei si sa ii transmita acestuia un mesaj de incurajare, pentru a-l convinge sa predea armele si sa isi reia viata civila:
In 2012 se lansa campania Operation Bethlehem, care porneste de la premisa ca cei care vor sa renunte la viata in jungla nu ar sti cum sa isi gaseasca drumul spre casa. Astfel, protejati de armata, echipa de la Lowe s-a aventurat in jungla, pe care a ticsit-o de lumini, care formau o cale afara din ea. Elicopterele armatei au survolat zonele de interes, si soldatii au aruncat din ele led-uri care sa le arate insurgentilor calea catre zonele populate. In cateva sate cheie au fost instalate chiar si faruri luminoase:
Conform studiului de caz, cu 30% mai multi luptatori (fata de anii trecuti) au dezertat in urma campaniei:
In 2011 au fost realizate doua actiuni. Prima, denumita Rivers of Light, a dus mesajele rudelor catre insurgenti pe calea apei: in recipiente rezistente la apa au fost introduse mesaje de incurajare, care ii indemnau pe luptatori la reintegrare sociala. Recipientele, dotate si cu led-uri, au fost mai apoi aruncate noaptea in rauri:
Prima actiune din anul 2011 s-a numit Operation Christmas. In zonele geografice frecventate de luptatori au fost identificati copacii cei mai inalti, apoi inveliti in luminite. In jurul copacilor au fost instalati senzori de miscare: de fiecare data cand un senzor detecta miscarea, luminitele se aprindeau. In acelasi timp, langa copaci au fost instalate panouri cu urmatorul mesaj: "Daca sarbatoarea Craciunului poate veni in jungla, si tu poti sa te intorci acasa. Totul este posibil de Craciun":