Cand eram mica ma fascina teleshopping-ul. In mod special centurile alea care promiteau ca, in schimbul suportarii unor piscaturi rezultate din electrocutarea suava a muschilor abdominali, te vei trezi peste noapte cu sase pachetele de toata frumusetea. Mecanismul era simplu: muschii se contracta atunci cand li se aplica mici socuri electrice. Veti intelege de ce, peste ani, in zilele noastre, am fost atrasa imediat de clipul despre care va voi vorbi.
Agentia de publicitate Holler Sydney si-a folosit proprii angajati pentru a crea o instalatie cu dublu rol: pe de o parte, exista o dimensiunea caritabila, iar de pe alta parte, oferea oamenilor o modalitate de a stapani publicitatea. Voluntarii rezistenti au fost conectati la un stimulator electric, pe care oamenii il puteau actiona online. Ideea e simpla: puteai electrocuta de la distanta publicitari, printr-un click: te conectai la un online string, te amuzai un pic de nasul de Rudolf al tipei din imagine sau de antenele verzulii ale tipului, dupa care asteptai un moment cheie in care sa ii aplici un mic electrosoc. Festiv, nu? Poate vi se va parea crud, dar tot socul spre bine: pentru fiecare impuls primit, agentia dona 1 dolar. La sfarsitul zilei, au fost adunati 5500 de dolari, care au ajuns la The Factory, o colectivitate de artisti care realizeaza proiecte pentru comunitatea locala.
Oamenii s-au distrat, banii s-au adunat, nimeni n-a fost ranit, iar la sfarsitul zilei toata lumea a fost fericita. Cred ca daca s-ar mari un pic voltajul, publicitarii care ne zgarie circumvolutiunile cu idei mai putin stralucite ar putea fi mangaiati un pic mai tare, asa, ca o forma de razbunare.
In cazul in care aveti nevoie de inspiratie, directorul creativ al campaniei detaliaza pe blogul lui modalitatea prin care a fost realizata instalatia.