Ce vorbesc la masa oamenii din reclame

Ce vorbesc la masa oamenii din reclame

Un mic fragment din Anna Karenina spune ca “toate familiile fericite sunt la fel, familiile nefericite sunt nefericite fiecare in felul ei”. Intr-o nota ceva mai pozitiva, putem aplica asta si cand vine vorba de obiceiurile de la masa ale familiilor.  Cand e vremea cinei in seriale, personajele flutura in stanga si in dreapta replici precum “pass me the salt, please”, “can I have some more?” sau “eat your vegetables, Billy!”. Prin reclame, replicile si obiceiurile de la masa sunt si mai diversificate de atat. Iar in realitate e si mai si. Obiceiurile culinare ale romanilor sunt studiate in raportul  “In bucataria romanilor. De la raft in farfurie”, realizat de Nielsen Romania, sub umbrela SMARK Research. Obiceiurile de la masa ale oamenilor din seriale le aflati de la televizor, iar pentru obiceiurile culinare din reclame facem noi un “walk down the memory lane”.

Familia din prima reclama il are invitat la cina pe un baiat alb-negru, usor transparent, extraordinar de politicos si care scartaie deloc melodic furculita si cutitul pe farfurie. Omul este si un advertorial pe picioare, orice cuvant ar scoate parand desprins dintr-o reclama pentru Lilydale, supermarketul canadian unde lucreaza. Spotul este din 2012 si vine de la agentia Rethink, care a castigat vreo 800 de Cannes Gold Lions, produse, ce-i drept, in-house.

In cea de-a doua reclama suntem martorii unei transformari fizice mai ceva decat ce suferea saracul Pinocchio cand spunea vreo minciunica. Cu cat noul iubit venit la cina e mai indragit de familie, cu atat numarul de codite impletite ale celor de la masa se inmulteste, ca sa se simta toti ca la varsta adolescentei, cand fluturasii zburau mai ales prin stomac. Brandul promovat este H2OH!, bautura racoritoare din portofoliul PepsiCO. Reclama, castigatoare a unui Cannes Gold Lion in 2011, vine de la BBDO Argentina.

Cum iau cina o familie de mimi? Pare a fi inceputul unui banc sec si e, in acelasi timp, rezumatul intr-o propozitie a spotului din 2013 pentru Family Dinner Time, program TV de pe Nickelodeon.

Premiul pentru “cina rupta din povestile pentru copii” si pentru “cele mai tari ajutoare in bucatarie” se acorda spotului Playin’ with my friends de la IKEA. Juriul de la Cannes 2013 i-a acordat si un Gold Lion la categoria Film. Agentia de la care vine spotul este Mother, iar melodia de pe fundal apartine trupei Masters in France.

Ultima cina in familie din calup contine un schimb de replici in limba romana despre importanta familiei ca unitate de baza in societate si este realizata de Propaganda pentru Meda. Iar daca sunteti curiosi in cate dintre familiile de romani mezelurile sunt de baza la cina, raspunsul il gasiti in raportul “In bucataria romanilor. De la raft in farfurie”, realizat de Nielsen Romania, sub umbrela SMARK Research. Pofta buna!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Branded


Related