Cum vrea Skip Ad sa se transforme in Keep Ad

Cum vrea Skip Ad sa se transforme in Keep Ad

Cred ca stii deja cum sta treaba cu ad-urile pre-roll de pe YouTube: dai click, ca orice om care vrea sa se binedispuna, pe BEST AFV 2012 - America's Funniest Home Videos – Compilation|part 826. Mai intai apare in josul player-ului de pe YouTube o dunga galbena, prevestitoare de furtuna, care te face sa-ti zici iritat “Cacat, iar mi-a picat cu reclama” si sa-ti dai ochii peste cap. Mai e insa o speranta: poate nu ruleaza reclamele cu Varu’ sau alea la Pampers. In loc, incepe o reclama de sarbatori de la Orange. La inceput, ai tot trecut prin cinci secunde de enervare extrema, pana cand aparea “Skip Ad”, butonul salvator. Acum, s-au transformat in cinci secunde de indiferenta.

In ciorba publicitatii, perisoarele alea mai mari si mai carnoase pe care oamenii chiar si le doresc in farfurie sunt brandurile perspicace. Iar in epoca YouTube, perspicace inseamna ca gasesti o modalitate sa folosesti eficient chiar si alea cinci secunde ca sa-i faci pe oameni sa-si reaminteasca ce perisoara super esti tu. Asa ca de ce n-am servi azi patru initiative care se folosesc altfel de butonul Skip Ad?

Primul fel principal il reprezinta campania derulata de Burger King Noua Zeelanda. Targetata catre tineri, segmentul cel mai usor de atins prin YouTube, campania a fost creata de agentia Colenso BBDO. In mod paradoxal, pre-roll-ul de ad-uri pentru Burger King vorbeste despre cat de enervant e acest tip de reclame - in 64 de ad-uri diferite. Continutul reclamei care ruleaza inainte de inceperea clipului se asorteaza continutului acestuia. Adica: daca vrei sa te uiti la un videoclip despre caprele alea simpatice care tipa, ad-ul dinainte va fi cu doi tipi care spun ceva de genul “Ce naspa, tipul asta vrea sa vada capre si uite cum se baga reclama asta peste el”. Desi cei de la Burger King au 64 de ad-uri diferite, nu ma pot abtine sa nu ma intreb cat o sa treaca totusi pana cand tinerii din target o sa se gandeasca “Frate, iar reclama la Burger King?!”

Pentru felurile doi si trei, meniul cuprinde doua ad-uri de YouTube care vor sa serveasca, intr-un mod creativ, unor scopuri nobile. Infingem intai lingura intr-o placinta de fosti detinuti care te roaga sa nu dai Skip Ad. Campania a fost dezvoltata de Leo Burnett Change pentru Business in the Community UK. Clipul de aici e realizat in stilul unui ad de pe YouTube si te pune in rolul unui recrutor care are un interviu cu un fost detinut. Fiecare Skip Ad apasat il face pe acesta sa te roage mai mult si mai tare sa ii mai dai o sansa pana cand, dupa ce ai dat deja de trei ori Skip Ad, nu mai alta optiune decat sa-i asculti mesajul.

Al doilea fel de mancare cu garnitura de cauza sociala este despre persoanele date disparute si vine din Australia, ad-ul fiind creat de agentia VML. Mecanismul este simplu: ad-ul de pe YouTube identifica mai intai coordonatele geografice ale celui care il priveste, aratandu-i apoi acestuia o persoana care a fost data disparuta in zona identificata anterior. Supereroul Skip Ad a fost inlocuit in acest caz cu doua butoane, “da” si “nu”, care vin ca raspuns la intrebarea “Ai vazut recent aceasta persoana?”.

La desert servim baiatul bun al ad-urilor pre-roll: reclama care isi da singura Skip Ad. Vine de la Almap BBDO pentru Volkswagen si a fost creata cu scopul de a promova noua functie DSG Triptonic a Beetle-urilor, functie care il scuteste pe sofer de schimbarea manuala a vitezelor, la fel cum ad-ul il scuteste pe utilizator de apasarea Skip Ad. Asteptam clipa in care toate ad-urile de pe YouTube o sa-si dea Skip si in care o sa apara butonul Keep Ad, pentru impatimitii pre-roll-urilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related